بستن

انجمن نمایش آماده برای دوران پساکرونا

هفت‌برکه – گریشنا: برنامه‌های انجمن نمایش برای آغاز دوباره فعالیت‌های نمایشی بعد از پایان دوره کرونا در جلسه‌ی شورای سیاست‌گذاری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نمایش شهرستان گراش، ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری انجمن نمایش شهرستان گراش در سال ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

محمد هنرپیشه، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، گفت: «باید برای برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌ها نیازسنجی انجام شود. مثلا گراش در بخش بازیگری بیش از دیگر حرفه‌های نمایش علاقه‌مند دارد و برگزاری کلاس‌های بازیگری با حضور استاد باتجربه و همراه با مدرک می‌تواند با استقبال روبه‌رو شود.»

محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش شهرستان گراش، با اشاره به شرایط موجود گفت: «سال گذشته تحرک گروه‌های نمایشی آغاز شده بود ولی سه ماه تعطیلی به خاطر کرونا باعث وقفه‌ای بزرگی شد و ما دو ماه مناسب اسفند و اردیبهشت را برای اجراهای نمایشی از دست دادیم. در حال حاضر هم وضعیت مشخص نیست. با این وجود باید برای هر شرایط پیش آمده، برنامه خاصی داشته باشیم.»

شامحمدی در مورد دوره‌های آموزشی انجمن گفت: «همه همکاران عزیز به اهمیت آموزش تاکید دارند. هماهنگی‌ها با اساتید انجام شده و به زودی کارگاه‌های یک‌روزه آموزشی برای علاقه‌مندان عرصه تئاتر و نمایش برگزار خواهد شد.»

رییس انجمن نمایش در مورد برنامه‌های پیش‌نهادی گفت: «اجرای جشنواره مجازی مونولوگ با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و موسسه شباب‌البرکه قطعی شده است و فراخوان آن بعد از شب‌های قدر منتشر می‌شود. پیشنهاد برگزاری سومین جشنواره تئاتر کل ویژه دفاع مقدس از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ واحد فرهنگی سپاه پاسداران و کانون بسیج هنرمندان مطرح شده که انجمن برای برگزاری اعلام آمادگی کرده است. در صورت مساعد شدن شرایط، مهرماه ۱۳۹۹ را برای برگزاری در نظر داریم. یک گروه نمایشی نیز پیش از کرونا و یک گروه در سال جدید مجوز دریافت تمرینات گرفته‌اند، که امیدواریم بتوانند با عادی شدن شرایط کار خود را روی صحنه ببرند.»

شامحمدی در مورد پیش‌نهاد حق‌الزحمه به شورای نظارت انجمن نمایش گفت: «در مورد این پیش‌نهاد بحث‌های مختلفی مطرح شد و در نهایت تصمیم گرفته شد؛ ۵ تا ۱۰ درصد درآمد حاصل از اجرای گروه‌های نمایش به حساب انجمن نمایش واریز شود. از این درآمد برای برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود و تعرفه‌ای نیز برای همکاران شورای نظارت تعیین می‌کنیم که بعد از اجرای هر نمایش‌ به آنان پرداخت شود.»

 روابط عمومی انجمن نمایش نیز اعلام کرد: «هر دو هفته یک بار، یکی از هنرمندان بومی در کانال‌های خبری گراش معرفی می‌شوند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top