هفت‌برکه – گریشنا: بعد از حدود سه ماه تعطیلی، مدارس گراش از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود. حضور دانش‌آموزان اختیاری اما حضور معلمان و مدیران اجباری است. 

به گزارش گریشنا مدیریت آموزش و پرورش گراش در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران مدارس شرایط بازگشایی مدارس را اعلام کرد. در مورد امتحانات نیز امتحانات کلاس‌های اول تا ششم برگزار نمی‌شود. کلاس هفتم تا یازدهم هنوز مشخص نیست. امتحان نهایی دوازدهم برگزار می‌شود.

ذبیح‌الله رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش ۲۳ اردیبهشت در این اطلاعیه نوشته است: «تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه استان «به غیر از مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی» از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهد شد. لذا در این رابطه توجه مدیران مدارس را به نکات ذیل معطوف می دارد»

۱- حضور دانش اموزان در مدارس کاملاً اختیاری و صرفا برای رفع اشکال درسی است.

۲- حضور مدیران، معلمان، دبیران و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی الزامی است.

۳- تمامی مدارس با استفاده از تمام ظرفیت های موجود منطقه حداکثر تا روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه به صورت کامل گندزدایی شوند.

۴- مدرسه می تواند پس از یک هفته از بازگشایی، با ارزیابی وضعیت درسی دانش آموزان پایان آموزش را اعلام کند. اختیارات این تصمیم به عهده شورای مدرسه می‌باشد و می‌بایست شورای مدرسه در پایان هفته اول در این خصوص تشکیل جلسه دهد. لازم به ذکر است مدارس چندپایه از این قضیه مستثنی بوده و اعلام پایان سال تحصیلی این مدارس با شورای معاونین اداره می باشد.

۵- از آنجایی که از ۲۷اردیبهشت ماه، کلیه مدارس بازگشایی می‌شوند، لذا همکارانی که در فاصله تعطیلی مدارس فعالیت آموزشی خاصی برای دانش آموزان نداشتند، موظفند در طول چهار هفته بازگشایی مدارس نسبت به حضور مستمر در محل خدمت و رسیدگی به امور تحصیلی دانش آموزان اقدام نمایند.

۶- در خصوص امتحانات آنچه قطعی است عدم برگزاری امتحان در مقطع ابتدایی و برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم است. درباره برگزاری امتحانات مقطع متوسطه اول و پایه دهم و یازدهم منتظر اطلاعیه بعدی باشید.

۷- ایاب و ذهاب دانش آموزان با سرویس انجام نمی‌شود، ملاک توافق سرویس ها با اولیاست و عملا کار سرویس تمام شده است.

۸- برنامه آموزشی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود.

۹- امکان تغییرات در ساعت شروع و پایان مدرسه به عهده شورای مدرسه خواهد بود.

۱۰- مدارسی که دبیر مشترک دارند نسبت به تغییر ساعت شروع و پایان کلاس با دیگر مدارس هماهنگی لازم داشته باشند.

۱۱- استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند الزامی است.

۱۲- زنگ تفریح، زنگ ورزش و بوفه در مدرسه نباید وجود داشته باشد.

۱۳- اطلاع‌رسانی لازم در خصوص موارد این اطلاعیه به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و اولیا صورت گیرد.

۱۴- مستندسازی کلیه فعالیت ها در این خصوص الزامی است و به موقع به اداره آموزش و پرورش ارسال شود.

۱۵- ترتیبی اتخاذ نمایید که از تجمع خانواده‌ها در محوطه یا جلوی مدرسه جلوگیری به عمل آید.

۱۶- فضای رسانه‌ای در این مدت مدیریت شود و تاکید می‌گردد از ورود افراد غیر مسئول برای تهیه گزارش و خبر در مدرسه جلوگیری و حتما مراتب را با حراست و روابط عمومی اداره هماهنگی نمایید.

13980701 Madraseh Afshar 9