بستن

ماماهای بیمارستان گراش، روزی ۵ نوزاد به دنیا می‌آورند

هفت‌برکه: در بیمارستان گراش به طور متوسط روزانه ۴.۷ نوزاد به دنیا می‌آید. البته همه این نوزادان گراشی نیستند و زایشگاه بیمارستان گراش محل مراجعه خانواده‌هایی از نقاط مختلف است.

امسال ۱۶ اردیبهشت روز جهانی ماما نامگذاری شده است.ماماهای بیمارستان گراش به طور متوسط روزانه حدود ۵ نوزاد یا به طور دقیق‌تر ۴.۷ نوزاد به دنیا می‌آورند و ۵۳ درصد زایمان‌های بیمارستان گراش به صورت طبیعی انجام می‌شود. ماماهای بیمارستان زیر مجموعه معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی گراش هستند. بخش دیگری از ماماها در مراکز جامع سلامت،  مطب پزشکان خانواده و خانه‌های بهداشت روستایی فعالیت می‌کنند. این گروه ماماها زیر نظر معاونت بهداشت دانشکده هستند. 

هر ساله در این روز ماماهای نمونه شهرستان در حوزه معاونت بهداشت و معاونت درمان معرفی می‌شوند. به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش سال گذشته هزینه مراسم روز ماما به سیل‌زدگان اهدا شد. امسال نیز به دلیل شیوع کرونا این مراسم برگزار نمی‌شود.

سال ۱۳۹۹ در زهرا حسینی در حوزه درمان و صفیه آتش‌بار در حوزه بهداشت به عنوان مامای نمونه کشوری انتخاب شدند. در سطح شهرستان مژده حسن‌زاده از سوی معاونت درمان و سیده محدثه حسینی‌ از سوی معاونت بهداشت برتر معرفی شدند. محبوبه اکبری مامان نمونه بیمارستان و الهام قائدپور مامای نمونه پایگاه‌های پزشکان خانواده بودند.

پیام‌های تبریک برای ماماها

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش و معاونین بهداشت و درمان در پیام‌های جداگانه‌ای این روز به ماماهای شاغل در گراش تبریک گفتند.

متن پیام دکتر احمد عبدالهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش: 

بسم الله الرحمن الرحیم

 روز ماما فرصتی است برای یادآوری اهمیت و جایگاه ارزشمند مامایی در نظام سلامت و تجلیل از این عزیزان پرتلاش، متعهد و دلسوز.

جامعه‌ی مامایی با مهارت، دانش و ایثار، همواره نوید بخش حیات بوده است. نقش مهم این قشر پرتلاش در مراقبت‌های دوران بارداری و زایمان، سلامت بانوان قبل و بعد از زایمان، علاوه بر تامین سلامت مادر و فرزند ، نقشی اساسی در تامین سلامت روح و روان مادران باردار و خانواده این عزیزان دارد.

اینجانب ضمن تبریک روز ماما، قدردان تلاش‌های ارزشمند این عزیزان، به خصوص در ایام پر تنش شیوع کرونا به عنوان مدافعان سلامت هستم ، توفیق روز افزون همه ی شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.

متن پیام دکتر سید جواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز ماما، روز ارج نهادن به صبوری همکاران فرهیخته‌ای است که با تحمل لحظه‌های دشوار، آرامش را به دیگران هدیه می‌کنند.

خدمات خالصانه‌ی جامعه‌ی مامایی در پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور و نقش اصلی در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران پرخطر بسیار روشن است و ما قدردان این قشر خستگی‌ناپذیر هستیم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ماما به ماماهای شاغل در دانشکده علوم پزشکی گراش، از خدمات و تلاش های بی وقفه این عزیزان قدردانی و سعادت و سربلندی این قشر دلسوز را در تمام مراحل زندگی از خداوند خواستارم.

متن پیام دکتر طیبه مهروری معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش:

به نام خداوند هستی آفرین

قدردان شما هستیم که با تحمل لحظه‌های دشوار، سبزی نگاهتان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان و چهره نگران مادران می‌نمایید.

مامایی هنری است که علم را به خدمت می‌گیرد‌‌ تا عشق را در معرکۀ راز و تجلی گاه آفرینش به نمایش گذارد. گستره فعالیت ماماها  در سطوح مشاوره و مراقبت، از قبل از تولد و بارداری و زایمان، تا دوران بلوغ و پس از ازدواج، تا یائسگی است و این امر نشان دهنده اهمیت این حرفه در نظام سلامت کشور است.

جامعه مامایی با نقش محوری خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، اصلی‌‌ترین حلقه تأمین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهند.

️گرامی‌داشت روز جهانی ماما، فرصت مغتنمی برای جلب توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در ارتقا سلامت خانواده و تامین سلامت جامعه است.

️اینجانب، ضمن گرامیداشت تلاش ‌های خداپسندانه جامعه ی مهربان و از خود گذشته ای که دانش و مهارت حرفه‌‌ای را به زیور اخلاص، ایثار و معنویت آراسته، سلامتی و توفیق روز افزون این تلاشگران عرصه سلامت را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. تبریک به ماماهای نمونه و همچنین تبریک به خانم ها محمدی نژاد خادمی شمسایی غیبی کارگر رحمانیان فیروز آبادی و همه ی عزیزانی که با خوشرویی از مریضان مراقبت میکنن دوستتون داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top