بستن

ناصری از شورا رفت / ناصری به شورا می‌آید؟

هفت‌برکه – گریشنا: حدود پنج ماه بعد از استعفای فوزیه ناصری از شورای شهر گراش (خبر در گریشنا) «هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان فارس» حکم به لغو عضویت او به علت غیبت‌های بیش ‌از حد در جلسات داد. به گفته‌ی فوزیه ناصری، این حکم هفته‌ی گذشته به فرمانداری گراش ابلاغ شده و تکاپوی زیادی را برای حفظ شورای شهر به راه انداخته است، چون با لغو عضویت او، تعداد اعضای شورا از حد نصاب خواهد افتاد و شورا منحل خواهد شد. یکی از مسیرهای این تکاپو، بازگرداندن محمد ناصری است، عضو علی‌البدلی که از خردادماه سال گذشته و بعد از استعفای دکتر مرتضی فتحی از شورا از حضور در شورا امتناع کرد (خبر در گریشنا). اما از طرف دیگر، روز جمعه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، مصطفی خورشیدی در نامه‌ای سرگشاده به فرماندار گراش، اعلام کرد شورای شهر گراش موجودیت قانونی ندارد و او از حضور در این شورا انصراف می‌دهد (خبر در گریشنا).

فوزیه ناصری: به دلیل غیبت، عضویت من در شورا سلب شده است

فوزیه ناصری در گفتگوی تلفنی با گریشنا، ارسال نامه‌ی سلب عضویتش از شورای شهر را از استانداری فارس به فرمانداری گراش تایید می‌کند و می‌گوید: «هیات حل اختلاف شوراهای استان به دلیل غیبت در جلسات، من را از عضویت در شورا سلب عضویت کرده است و این نامه از استانداری فارس به فرمانداری گراش اعلام شده است.»

ناصری در مورد بازگشت محمد ناصری به شورا نیز اظهار می‌کند: «همین که اعضای شورا در جریان این نامه قرار گرفته‌اند، از ترس انحلال شورا، به آقای ناصری فشار آورده‌اند تا به شورا برگردد.» او در ادامه ابهام قانونی در مورد بازگشت محمد ناصری را نیز مطرح می‌کند: «چطور می‌شود که آقای ناصری که قبل از من استعفا داده است، بعد از حدود یک سال که غیبت کرده است، سلب عضویت نشده است؟»

فوزیه ناصری در مورد نامه‌ی سرگشاده‌ی مصطفی خورشیدی در مورد غیر قانونی بودن و انصرافش از شورا نیز اظهار نظر می‌کند: «آقای خورشیدی و من یک دیدگاه داریم و می‌خواهیم کار به صورت قانونی انجام شود. ما نگفته‌ایم نمی‌توانیم کار کنیم، ولی قرار نیست در قبال رای مردم خیانت کنیم.»

او نیز همانند خورشیدی مسئولیت این وضعیت را متوجه فرماندار گراش می‌کند و می‌گوید: «این که از ما مصاحبه بگیرید فایده‌ای ندارد. شما باید از فرماندار مصاحبه بگیرید. اگر فرماندار از همان روز اول که اولین و دومین شخص استعفا دادند ورود می‌کرد و دلیل استعفا را از دوستان می‌پرسید شاید کار به اینجاها نمی‌کشید.»

محمد ناصری: من فقط اعلام آمادگی کرده‌ام، تصمیم نهایی با قانون است.

محمد ناصری، آخرین عضو علی‌البدل شوراست که از ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ (زمان استعفای دکتر مرتضی فتحی) تاکنون، به دلیل مشکلات پزشکی از حضور در شورا امتناع کرده است. اما اکنون با جدی شدن خطر انحلال شورا، در نامه‌ای به فرمانداری اعلام کرده است که توانایی حضور در شورا را دارد. او در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گریشنا این مساله را اینگونه توضیح می‌دهد: «در این یک هفته، با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، گروه‌های مختلفی، از استاد دانشگاه تا خانواده شهید و پاسدار و بازاری، با من رایزنی کرده‌اند که با شورا همکاری کنم. گفتند مردم به شما رای داده‌اند که شما شورا را نگه دارید، نه این که آن را منحل کنید. من صحبت‌هایشان را شنیدم و چون منطقی بود پذیرفتم.»

او در مورد برداشتش از خواسته‌ی مردم گراش نیز می‌گوید: «الآن حالت دوقطبی پیش آمده و بعضی می‌گویند شورا باید منحل شود و بعضی می‌گویند باید بماند. اما در مجموع به نظر من بیشتر مردم نظرشان این است که شورا بماند.»

محمد ناصری در مورد وضعیت بیماری‌اش در گذشته و اکنون هم توضیح می‌دهد: «من سری قبل مقدار زیادی مدارک پزشکی را به فرمانداری ارائه کردم تا نشان بدهم به همین دلیل نمی‌توانم در شورا حضور پیدا کنم. تا الآن که وضعیت جدید پیش آمد، و گروه‌های مختلف در این یک هفته درخواست دادند و وظیفه‌ی اجتماعی من بود که می‌پذیرفتم. الآن به لطف خدا وضعیتم هم کمی بهتر شده است، هرچند باید همچنان مراعات کنم، چون مشکل ریوی و قلبی دارم و نمی‌توانم بی‌گدار به آب بزنم. اما برای این که حداقل شورا بماند قبول کردم.»

از ناصری می‌پرسیم آیا حضور او فقط برای ماندن شوراست یا او امیدوار است که بتواند در این شورا حرکتی ایجاد کند. او جواب می‌دهد: «من در حد توانم در فرصت باقی‌مانده تلاش خواهم کرد در زمینه‌هایی که در تخصص من است، مثل کارهای علمی و فرهنگی و آموزشی، در خدمت مردم باشد. اما مردم از من انتظار معجزه نداشته باشند.»

او در مورد ابهام قانونی در مورد حضورش در شورا بعد از ده ماه نیز می‌گوید: «من با توجه به درخواست گروه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌ام که به شورا برگردم. اکنون دیگر به عهده‌ی فرمانداری، شورای حل اختلاف و استانداری است که در مورد قانونی بودن یا نبودن این قضیه اعلام نظر کند. من از مسائل حقوقی‌اش بی‌اطلاعم.»

ابهامات جدید در شورای سراپا ابهام

داستانی وجود دارد که از بیل گیتس می‌پرسند که چقدر پول دارد و او جواب می‌دهد: الان؟ یا الان؟ دانستن تعداد اعضای باقی‌مانده شورای شهر چیزی مثل این پرسش است و ممکن است هر کدام از هشت نفر یک روز عضو شورا باشد و روزی دیگر نه یا برعکس.

اگر قبلا سوال این بود که آیا شورایی وجود دارد یا نه، اکنون سوالات جدیدی پیش آمده است: این شورا الآن چند عضو دارد؟ آیا بازگرداندن محمد ناصری از لحاظ قانونی امکان‌پذیر است؟ آیا اگر احتمال بازگشت محمد ناصری جدی شود، مصطفی خورشیدی مسئولیت انحلال شورا را می‌پذیرد و بر انصرافش پافشاری می‌کند، یا او نیز مجاب می‌شود که انصرافش را پس بگیرد؟

به هر حال، خورشیدی این مساله را در یک نامه سرگشاده به فرماندار اعلام کرده است، در صورتی که باید استعفای رسمی خود را تحویل شورای شهر بدهد و در جلسه‌ی شورا با این استعفا موافقت شود. اگر شورا با بازگشت محمد ناصری احیا شود، آیا با استعفای خورشیدی موافقت می‌کند؟ یا این که باز هم چند ماه دیگر شورا به کما می‌رود تا تکلیف استعفای بعدی مشخص شود؟ 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

10 نظر

  1. سرنوشت شهر و مردم شده مسخره دست دوتا خانواده، یکی میره بیرون، یکی میاد تو.خواهرش بهش فشار میاره، میره بیرون، برادر زنش فشار میاره میاد تو. این شورا نشان داد که آقای خورشیدی و آقای ناصری هیچ اختیاری از خودشان ندارن. و اسیر بازی های باقرزاده شده‌اند. خانم ناصری هم اول فکر می‌کرد می‌تواند با حسنی در یک تیم باشد اما دید نمی‌شود، هرمزی و مهرابی زود کنار رفتند و کمتر ضرر کردند اما مشخص شد که این روزها را می‌دیدند.
    آقای فتحی اما خیلی نقش جالبی داشت، ایشان خودش از استعفای خورشیدی جلوگیری کرد و هفته بعد خودش هم هست استئفا داد. عملا خورشیدی اینجا هم باخت.

  2. جناب آقای ناصری اگر واقعا قصد بازگشت به شورا دارید بسیار برایت متاسفم مرد باش و روی حرف خودت بایست لطفا از خانواده شهدا و این و آن بابت بازگشتت را به شورا هزینه نکنید بگو فشار مالی و تورم باعث باز گشت شما شده است و سوی استفاده از موقعیت فعلی جنابعالی به خواهرت هم دارید پشت می کنید باز گشت شما یعنی اینکه تمام صحبت‌های خواهرت دروغ است بالاخره یا شما دروغ می‌گویید یا خواهرت لطفا با آبروی خواهرت برای چندر غازی بازی نکنید و تحت تاثیر برادر خانمت هم قرار نگیرید کسیکه خودش بعنوان عضو شورا کمتر در گراش و جلسات است و اهمیتی برایش ندارد چرا جنابعالی که مردم شما را بعنوان یک معلم خوب و دلسوز می‌دانند الان برای حفظ بقای خودشون تخریب شوید مردانه پشت خواهرت باش مردانه روی حرف خودت بایست حق سوی استفاده از خانواده شهدا ندارید آنان چشم و چراغ ملت هستند بنده خودم از خانواده و شهید هستم حلالت نخواهم کرد اگر بنام شهید به شورا برگردید

  3. باید شورا منحل بشه تا عده ایی که کیسه دوختن حساب دستشان بیاد که مردم بیدارن هر چند مسولین خودشون زدن بخاب…هرچند منحل شد شورا ضررهایی دارد ولی الان با این اوضا‌ بهترین کار انحلال شورا هستش..اگه منحل نشه تاریخ به فرزندان ما خواهد فهماند….‌.

  4. چرا بعضی ازمسولین که باید مجری قانون باشند برای رضایت یک یا دو نفر قصد قانون را اجرا نمیکنند و بر خلاف میل مردم عمل می کنند الان شورا از حد نصاب افتاده باید منحل شود و اقای ناصری که یکسال پیش استعفاه داده است حق باز گشت ندارد و ایشان هم اینقدر کم حافظه است که فراموش کرده است قبلا ناز کرده و استعفاه داده است اقای خورشیدی حداقل شما مردانگیت نشان بده و با بده و بستونها بر نگردد فریب پیشنهاد کسی نخورید اقای ناصری مردانه پایبند به استعفای قبلیت باش شجاع باش حفظشورا خیانت به مردم است خدمت به دو نفر از اعضای شور است در زندگی مرد باشید و با مردم رو راست باشید

  5. شورا باید احیا شود از اقای ناصری کمال تشکر راداریم که برگشته است ولی از خانم ناصری و خورشیدی و دکتر گله مندیم
    عزیزان اگر شورا نباشد شهرداری کسی به کسی نیست و اجحاف ها و ظلم ها و بارتی بازی ها بیشتر میشود

  6. اگر خانم ناصری با هرکدام از اعضای شورا مشکل دارد بهترین گزینه ماندن ایشان است نه استفا.شما با رفتنت میدان را خالی گذاشته ای
    تو باید بمانی و از حق مردم دفاع اگه میبینی در شورزا کسانی سو استفاده میکنند مردم به شما رای داده اند که دفاع کنی نه اینکه خودت را راحت کنی و فکر کنی مردم قربان صدقه ات میروند

  7. ناسف ما از این است که فرزندانمان را به دست چه کسانی می سپاریم که نربیت بشوند
    اون از خورشیدی و این هم از ناصری

    این شورا هیچ خاصیتی اگه نداشت وزن معلمانمان را به مردم شناساند

  8. با سلام
    اقا یا خانم پورشمسی اینگونه قضاوت نکنید این بنده های خدا فرهنگی هستند و در کار معلمی بسیار موفق بودن و هستند.مشکل انها اینه که کار اجرایی نکردن خدایی نکرده جنایت که نکردن که شما ایگونه مطلب مینویسید.اینها هم فرزندان این شهر هستند و انشاالله ما باید در انتخابات دقت بیشر کنیم.

  9. درود بر مرد بی آلایش ، استاد ناصری

    هر چند تصمیم شما الان نوشدارو پس از مرگ سهرابه و برای مردم و شهر مفید فایده نخواهد بود ولی این تصمیم ، ستودنی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top