بستن

بیماریابی برای کنترل کرونا / خارج‌روها باید تست بدهند

هفت‌برکه – گریشنا: با افزایش آزمایش‌های کرونا و سیاست بیماریابی، احتمال افزایش آمار مبتلایان در گراش وجود دارد.

انجام تست‌های مسافرین گراشی ورودی به کشور، افراد مشکوک شهرستان‌های مهر و لامرد و کادر درمانی فعال در گراش مهمترین خدمات آزمایشگاه تشخیص کرونا گراش است که از دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

دکتر سیدجواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش از انجام تست کرونا برای مسافرین کشورهای حوزه خلیج فارس در شهرستان گراش خبر داد.

همه مسافرین گراشی تست بدهند

دکتر محقق با اشاره به حضور نماینده علوم پزشکی گراش در فرودگاه لار گفت: به محض ورود مسافرین به فرودگاه ، فُرمی به منظور انجام تست کرونا در شهرستان گراش در اختیار مسافرین گراشی قرار می‌گیرد و این عزیزان به خاطر اطمینان از سلامت خود و برای حفظ سلامت خانواده و شهروندان می‌بایست برای انجام تست، به درمانگاه ۱۶ ساعته محمد رسول الله (ص) واقع در خیابان درمانگاه مراجعه کنند.

دکتر محقق با بیان این که آزمایشگاه تست کرونا گراش ظرفیت انجام ۱۰۰ تست در روز را دارد گفت: از دیروز هفتم اردیبهشت ماه تست از مسافرین در گراش گرفته شده است و از امروز نیز تست برای پزشکان خانواده و پرستاران بخش کرونا انجام می‌شود و در مراحل بعدی ، برای پزشکان اورژانس و پرستاران بخش‌های ویژه و گروه‌های دیگر انجام می‌شود، لذا احتمال افزایش تعداد مبتلایان در روزها و هفته‌های آینده در گراش وجود دارد.

دکتر سید جواد محقق مجدداٌ ضمن دعوت از مسافرینی که از کشورهای حوزه خلیج فارس برگشته‌اند برای انجام تست کرونا افزود: شاید این مسافرین بگویند ما در آنجا چندین روز قرنطینه بوده‌ایم و هیچ گونه علایمی نداریم ولی این عزیزان باید بدانند بسیاری از مواقع فردِ ناقل، بدون علامت است و احتمال ابتلا در مسیر برگشت نیز وجود دارد و انجام تست کرونا به عنوان دقیق‌ترین تشخیص برای کرونا برای همه‌ی مسافرین این کشورها به خصوص افرادی که در هفته اخیر به شهر برگشته اند ضروری است، لذا از همه این مسافرین درخواست می‌کنیم برای انجام تست به درمانگاه محمد رسول الله (ص) مراجعه کنند.

آزمایش‌های لامرد و مهر در گراش انجام می‌شود

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش از ارسال نمونه‌های شهرستان لامرد و مهر به آزمایشگاه نیز خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی و آمار تست‌ها از طریق روابط عمومی اعلام خواهد شد.

سید جواد محقق با اشاره به این که انتقال این ویروس از طریق زنجیره انسانی اتفاق می افتد تاکید کرد: کرونا همچنان در کشور قربانی می‌گیرد، لذا باید فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی و اصول پیشگیرانه همچنان رعایت شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top