بستن

هر روز تا ۹۰ آزمایش کرونا در گراش می‌تواند انجام شود

هفت‌برکه – گریشنا: آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در گراش با ظرفیت انجام ۹۰ آزمایش در هر شیفت کاری آغاز به کار کرد. 

به گزارش گریشنا صبح سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ با حضور مدیران شهرستان گراش در برنامه‌ای که با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد، فعالیت آزمایشگاه تشخیص کرونا شهرستان گراش آغاز شد. این آزمایشگاه در مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشکده علوم پزشکی گراش قرار دارد. 

پس از شیراز و فسا، دانشکده علوم پزشکی گراش سومین شهرستانی است که آزمایش تشخیصی ویروس کرونا در آن انجام می‌شود.

فرماندار گراش: باید اخطار بدهم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود

اصغر فرودی فرماندار گراش با اشاره به سال جهش تولید گفت: «در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری همه ارکان جامعه در حال تلاش و‌ مبارزه هستند. هر کسی امروز به طریقی در این راستا قدم بر می‌دارد و امیدواریم مورد رضایت این فعالیت‌ها مورد قبول خداوند قرار گیرد.»

فرماندار با تشکر از مجموعه علوم پزشکی برای راه‌اندازی آزمایشگاه گفت: «این کار باعث افزایش ضریب سلامت مردم منطقه خواهد شد. این آزمایشگاه نه فقط برای گراش بلکه برای مراجعه‌کنندگان از کل منطقه است و فقط برای امروز نیست و تا سال‌ها ادامه خواهد داشت.»

رییس کارگروه سلامت گراش گفت: «من نگران هستم درست است که اصناف راه‌اندازی شده اما باید اخطار بدهم که متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. توصیه می‌کنم اصناف و کسانی که می‌توانند در خانه بمانند در خانه بمانند تا باعث انتقال نشوند.»

فرماندار گراش با اشاره به تاثیرات کرونا در جامعه انسانی گفت:‌«بعد از کرونا رابطه علم و‌دین بهتر خواهد شد. هم دانشمندان به این پی خواهند برد که باید جامعه اخلاقی‌تر و بر مبنای دین باشد و هم دینداران پی خواهند یرد که باید برای علم جایگاه رفیع‌تری در نظر بگیرند. بعد از کرونا دنیای بهتر و انسانی‌تری خواهیم داشت.»

دکتر محقق: راه‌اندازی این آزمایشگاه به قیمت روز ۲ میلیارد هزینه داشت

دکتر سید جواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: «مرکز تحقیقات سلولی – مولوکلی دانشکده تکمیل شده است تا آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در این مرکز انجام شود. عمده تجهیزات مرکز از سال‌های پیش خریداری شده و وجود داشته و در حال حاضر از آن استفاده می‌شود. قیمت تجهیزات به قیمت روز نزدیک به ۲ میلیارد تومان است.»

دکتر محقق با اشاره به تکمیل تجهیزات مرکز تحقیقات دانشکده گفت: «در واقع امروز آزمایشگاه تکمیل می‌شود و به جز آزمایش کرونا می‌تواند آزمایش‌های آنفولزا، ایدز، هپاتیت نیز در آزمایشگاه امکان انجام دارد. پیش از این نیز تحقیقات زیادی در این مرکز انجام شده که مقالات آن در ژونال‌های علمی منتشر شده است.»

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی در مورد ضرورت راه‌اندازی این آزمایشگاه گفت: «پیش از این ظرفیت ما محدود بود و فقط می‌توانستیم نمونه مریض‌های بستری و دارای علائم را بفرستیم ولی الان دست‌مان بازتر است که موارد مشکوک را هم تست بگیریم.با گسترش آزمایش‌ها می‌توان ناقلین زا شناسایی و قرنطینه کرد. هدف ما تشخیص زودتر ویروس و کنترل بیماری است. در حال حاضر باید با ویروس زندگی بکنیم تا وقتی که واکسن شناسایی شود. مهمترین کار این است که خودمان مبتلا نشویم و بعد این که به دیگران انتقال ندهیم.»

دکتر محقق از آمادگی برای انجام تست‌های شهرستا‌ن‌های همجوار خبر داد: «تعداد آزمایش‌ها ۹۰ تست در روز است. در صورت تامین کیت از سوی وزارتخانه ما اعلام آمادگی می‌کنیم که شهرستان‌های همجوار را هم تحت پوشش قرار دهیم و در این مورد امکانات کافی داریم.»

گزارش تصویری هادی افشار از افتتاح آزمایشگاه کرونا گراش را ببنید:

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top