بستن

میلیون‌ها تومان کمک غذایی و بهداشتی در طرح برات مهربانی

هفت‌برکه – گریشنا: کوزه و لیوان و شیرینی‌های رنگارنگ برات، امسال برای مقابله با کرونا، جایش را با بسته‌های معیشتی و بهداشتی عوض کرد.

به گزارش هفت‌برکه، از زمان شروع شیوع کرونا، گروه‌های مختلف مردمی به صورت داوطلبانه کمک‌های نقدی و نذورات مردم را جمع‌آوری و بین افراد نیازمند توزیع می‌کنند. جمع‌آوری این کمک‌ها در پویش برات مهربانی ادامه دارد. بخشی از این کمک‌ها از طریق مجمع خیرین سلامت دریافت و توزیع می‌شود که گزارش اول آن‌ها در گریشنا منتشر شد. (+) سه روز مانده به نیمه شعبان، به سراغ این گروه‌های رفتیم و از آن‌ها خواستیم بخشی از فعالیت‌های خود را بازتاب دهند.

گروه‌های دیگری نیز در این مدت فعالیت خیریه داشته‌اند که منتظر گزارش آن‌ها هستیم. قرارگاه سلامت شهید حسن باقری وابسته به بسیج، شورای هیئات مذهبی که در مسجد حضرت خدیجه فعال هستند و هیات امنا مسجد امیرالمومنین از دیگر گروه‌های فعال هستند.

باشگاه شهدا: اهدا ۴۲۰ بسته غذایی و بهداشتی

حمید پورشمسی، عضو هیات مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی شهدا گراش، مدیریت پویش شهدای مهربان را برعهده دارد، او می‌گوید: «با شرایطی که از اسفند ۹۸ در کشور به وجود آمد، من با همکاری آقای علیرضا عظیمی، امور اجرایی پویش و کاپیتان باشگاه شهدا تصمیم گرفتیم زیر نظر باشگاه فرهنگی و ورزشی شهدای گراش کاری انجام بدهیم به نام پویش شهدای مهربان،این کار بعد از مشورت با آقای حاج احمد خیرخواه به عنوان بزرگتر و‌ بخش مالی باشگاه تایید شد و ما کار را شروع کردیم.»

او ادامه می‌دهد: «در مرحله‌ی اول حدود ۳۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد که ۵۰ درصد از این هزینه‌ها به صورت شخصی و از طریق خیرین باشگاه، ۲۵ درصد از طریق کمک‌های مردمی و ۲۵ درصد از طریق اعضای باشگاه و طرفداران شامل پیشکسوتان و بازیکنان جمع‌آوری شد. با این هزینه‌ی جمع‌آوری شده ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر کدام حدود ۱۵۰ هزار تومان خریداری و با برچسپ و آرم باشگاه شهدا بین نیازمندان واقعی شهرستان گراش و‌ توابع توزیع شد.»

او در پایان گفت: «در مرحله‌ی دوم پویش شهدای مهربان، ۶ میلیون تومان به صورت نقدی برای قدردانی از کادر درمانی و فعالین مبارزه با کرونا بیمارستان گراش کنار گذاشته شده است که به زودی تقدیم مسولین مربوط خواهد شد. و در مرحله‌ی سوم پویش ۲۲۰ بسته‌ معیشتی غذایی و بهداشتی تهیه شد که این بسته‌ها قبل از رسیدن ماه مبارک رمضان بین ۲۲۰ خانواده‌ی نیازمند شهرستان و توابع، توزیع می‌شود.»

خیرین جوان: از پویش نان شب تا برات مهربانی

محسن افشار، مسئول کانون فرهنگی هنری ابن‌الرضا (ع) و کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گراش، با اشاره به پویش نان شب گفت: «پویش نان شب مربوط می‌شود به کمیته یاریگران زندگی کانون فرهنگی هنری ابن الرضا(ع) و کانون یاریگران زندگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش. ما طرح کمک به نیازمندان را با ایده پویش نان_شب شروع کردیم و آن را با ایده برات نیازمندان ادامه دادیم و ان‌شا‌الله بتوانیم در طول سال این طرح را ادامه دهیم.»

او توضیح می‌دهد: «در مرحله اول کمک‌های مردمی،۳۶۰ بسته بهداشتی و غذایی ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند شهرستان گراش به ارزش ۱۰.۴۶۹.۴۲۲ تومان طی شش شب از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ اسفند سال گذشته، بین مردم توزیع شد. توزیع کمک‌های مردمی در مرحله دوم پویش نان_شب در اعیاد شعبانیه انجام شد. در این پویش ۳۴۰ بسته غذایی و بهداشتی به ارزش ۱۳.۸۷۳.۶۵۶ تومان به دست دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند شهرستان گراش،روستاهای کسرالدشت، شمس‌آباد و مناطق حاشیه‌نشین رسید.»

افشار ادامه داد: «ما ۹۰ درصد بسته‌ها را به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مدیران مدارس رساندیم تا دانش‌آموزان نیازمند واقعی را حمایت کنند و حدود ۱۰ درصد را به نیازمندان موردی، اختصاص دادیم. از نکات جالب این که در مرحله اول تمام هزینه‌ها را خیرین جوان متقبل شدند. چه آن‌ها که در گراش حضور داشتند و چه آن‌ها که بیرون از گراش اقامت داشتند.»

همکاری باشگاه شاهین با بنیاد مهدی موعود(عج)

پویش جهادی یاوران مهدی(عج) را دفتر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با همکاری پایگاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) در سه مرحله انجام دادند. در این طرح معابر سطح شهر ضدعفونی و گندزدایی شد.

عبداله شیرزادی، رئیس بنیاد  فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) می‌گوید: «دومین فعالیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اجرای پویش برات مهربانی با همکاری باشگاه فرهنگی و ورزشی شاهین بود. در این پویش مبلغ ۲۳ میلیون تومان از خیرین و نیروهای مردمی، با هدف کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد، با این مبلغ، ۲۰۰ بسته بهداشتی با همکاری پایگاه سیدالبشهدا(س) تهیه شد که در شب نیمه شعبان بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع کارت هدیه‌ی ۲۰۰ هزار تومانی بین ۳۷ خانوار و توزیع مواد غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان بین ۱۴ خانوار و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی و شیرینی به تعداد حدود دو هزار بسته در شب نیمه شعبان از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

شباب البرکه: کمک در چند جبهه

موسسه خیریه شباب‌البرکه، باشگاه فرهنگی ورزشی گراش جوان، کانون فرهنگی هنری ابن‌الرضا(ع) و جوانان گمنام گراش در کنار یکدیگر در طول این مدت برای یاری‌رسانی به مردم در پویش‌های مختلفی که به این منظور راه افتاده است، فعالیت داشته‌اند. عبدالرضا افشار شناخته شده‌ترین چهره این جمع است. او بخشی از فعالیت‌ این گروه‌ها را در واتساپ ارسال کرده است: «توزیع بیش از ۹۰۰ بسته بهداشتی شامل (مایع دستشویی و دو عدد دستمال کاغذی) در گراش و بین اهالی محله پاقلعه، سلطان آباد، محمدآباد و همچنین خدمه‌های بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) و خانواده‌های نیازمند دیگر و در روستاهای آغصه، کنگ و ریشه،حسین‌آباد،حیدرآباد،بشیرآباد و محمدزینا. همچنین اهدای ۴۰۰ بسته‌‌ی بهداشتی شامل(ژل ضدعفونی،۱۰عدد ماسک و ۱۰ جفت دستکش به خانواده‌های کم بضاعت در گراش»

کمک‌های به خانواده‌ها با همکاری کانون فرهنگی ابن‌الرضا(ع) انجام می‌شود: «بسته‌‌ی خوارکی شامل؛ (مرغ،تخم مرغ، همبر، روغن، رب گوجه، تن ماهی، لوبیا، پنیر، خامه صبحانه و سویا) در شب عید نوروز بین خانواده‌های کم و بی‌بضاعت در محلات گراش و روستای کنگ و ریشه، این بسته‌های خوراکی به همت خیرین جوان گراشی تهیه و آماده شده است. اهدای ۱۵۰ بسته‌ شیرینی یک کیلویی به خانواده‌های نیازمند در شب عید نوروز به همت مسئول شیرینی سرای اعظم نیز انجام شد.»

شباب‌البرکه در رفع نواقص ایستگاه‌های کنترل و تقدیر از فعالین مبارزه با کرونا نیز فعال بود: «اهدای لباس محافظ و ضدکرونا به همراه ماسک و دستکش به پایگاه امداد جاده‌ای گراش، اهدای ۱۰۰ کارت هدیه ۵۰  هزار تومانی از طرف خیر به عوامل غربالگری، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و بسیج، ۸۳ کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی از طرف موسسه خیریه شباب البرکه و خیریه حضرت رقیه(س) به رفتگران شهرداری آتش‌نشانی و نیروهای هلال‌احمر، اهدای پانزده بارانی با هزینه‌ی خیر به نیروهای بسیج، اهدای پنج پانچو بارانی از طرف موسسه شباب‌البرکه به نیروهای انتظامی، توزیع ماسک و دست‌کش بین نیروهایی که در طرح گندزدایی معابر همکاری دارند، کمک نقدی دو میلیون تومانی موسسه شباب البرکه به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تهیه ماسک و دست‌کش و ژل، اهدای ۲۵۰ عدد ماسک بین شرکت‌کنندگان در تشییع مرحوم قادری، خرید ده دست بارانی و ده پانچو و ده کاور از طرف شباب‌البرکه برای نیروهای پایش، اهدای پلاک طلا از طرف خیر که شش کارت به نیروهای هلال‌احمر و هشت کارت به پایگاه شهید دستغیب تحویل داده شد، تجلیل از چهار نیروی جوان شهرداری که به صورت مستمر در گندزدایی معابر همکاری داشته‌اندبا اهدای کارت هدیه‌ی ۵۰ هزار تومانی»

عبدالرضا افشار در مورد برنامه آینده شباب‌البرکه گفت:‌ « ۲۰۰ بسته‌ی بهداشتی و معیشتی شامل (برنج،روغن، رب گوجه، قند، شکر،چایی و …) آماده شده است که پیش از ماه رمضان توزیع آن بین نیازمندان انجام خواهد شد.»

جامعه مهندسین شهرستان گراش: توزیع صدو سی و پنج بسته معیشتی 

دفتر نظام مهندسی شهرستان گراش در پویش«با شما همراهیم» با همت جامعه مهندسین گراش یکصد و سی‌وپنج بسته‌ی معیشتی به ارزش هر بسته حدود صد و ۳۰ هزار تومان تهیه و آن را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.
هر کدام از این بسته‌ها شامل:(برنج،روغن،مرغ،پنیر، تخم مرغ، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، نخود، سویا و ژله…) بود.

در پویش «با شما همراهیم» که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان اجرا شد، خانواده‌های نیازمندان از طریق افراد معتمد شناسایی و بسته‌های معیشتی به صورتی که شان و منزلت خانواده‌های هدف حفظ شود و بدون هیچ گونه نام‌نویسی و پوشش رسانه‌ای به آن‌ها تحویل داده شد.

دفتر مهندسی حسین‌زاده: توزیع بسته‌های بهداشتی در روستاها

روابط عمومی دفتر مهندس حسین‌زاده می‌گوید:«دفتر مهندس حسین‌زاده با همکاری هیات محبان اهل بیت (ع) و پایگاه مقاومت امام حسین (ع) بسته‌‌های بهداشتی شامل (ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی)در بین روستاهای چهار شهرستان توزیع کرده است.

همکاری پایگاه مقاومت امام سجاد و موسسه خیریه مسجد امام زین‌العابدین(ع)
حسین اسعدی، فرمانده پایگاه مقاومت امام سجاد(ع) می‌گوید:«پایگاه مقاومت امام سجاد (ع) با همکاری موسسه خیریه مسجد امام زین العابدین (ع) در یک مرحله ۸۰ بسته معیشتی با ارزش حدودی هر بسته ۲۰۰ هزارتومان و در مرحله بعد ۳۰۰ بسته بهداشتی را بین مردم توزیع کرده است.»

او ادامه می‌دهد:«در حال حاضر نیز مشغول تهیه ۱۵۰ بسته معیشتی به ارزش حدودی هر بسته ۲۲۰ هزارتومان و ۲۵۰ بسته بهداشتی هستیم. تمامی بسته‌ها، چه معیشتی و چه بهداشتی، بین نیازمندان حوزه استحفاظی پایگاه (شهرک شهید بهشتی و ۸۰ هکتاری) توزیع می‌شونند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top