بستن

جریمه برای به کارگیری اتباع خارجی

گریشنا: به ازای هر روز به کارگیری اتباع خارجی ۶۵ هزارتومان جریمه می‌شوید

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز جرم است و بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار ارتکاب چنین جرمی مجازات سه تا شش ماه حبس را به دنبال خواهد داشت.

غلامرضا غلامی، در جلسه شورای تامین شهرستان کوار افزود: به کارفرمایان و پیمانکاران ایرانی که اتباع خارجی غیرمجاز را به کار می گیرند هشدار داده می شود که از به کارگیری این افراد خودداری نمایند. او اظهار داشت: در صورت مشاهده چنین جرمی، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی و به ازای هر روز به کارگیری یک نفر از اتباع غیرمجاز که مجوز اشتغال ندارند، ۶۵۰ هزارریال نیز جریمه خواهند شد. وی همچنین بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی مجاز در چارچوب قوانین و مقررات وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگیری و طرد اتباع خارجی غیرمجاز از طریق اردوگاه مراقبتی شیراز تاکید کرد. غلامی از اتباع خارجی مجاز دعوت کرد جهت پیگیری مسایل حقوقی خود از جمله مسکن، تحصیل فرزندان، ازدواج، اقامت و مشکلات مالی به واحد حقوقی اداره کل اتباع مراجعه و مشکلات خود را از این طریق پیگیری نمایند.

منبع: ایرنا

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top