بستن

مسجد صاحب‌الزمان(عج) آغازگر پویش «بخشش اجاره» در گراش شد

هفت‌برکه – گریشنا: هیات امنای مسجد صاحب‌الزمان(عج) طرح بخشش اجاره در گراش را برای ساختمان‌های خیریه مسجد آغاز کرد و از دیگر مالکین نیز خواست به این طرح بپیوندند.

اتاق اصناف اعلام کرد از دوشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ همه اصناف به جز تامین‌کنندگان غذای مردم تعطیل خواهد بود. در پی آن، شورای تامین نیز تصویب کرد اگر از روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند مغازه‌ای باز باشد، توسط مرجع قضایی پلمب خواهد شد. اما در این میان تکلیف هزینه‌های مغازه‌داران چه خواهد شد؟ پویشی برای درخواست از مالکین و موجران آغاز شده است و هیات امنا مسجد صاحب‌الزمان(عج) نخستین نهادی است که اعلام کرده است اجاره‌ی مغازه‌های تعطیل‌شده را می‌بخشد.

علی دیباچی، نماینده هیات امنا مسجد صاحب‌الزمان(عج)، به گریشنا گفت: «روزهای سختی برای مردم به ویژه کسبه است. حتی قبل از تعطیل شدن مغازه‌ها هم بازار وضع خوبی نداشته است. به همین خاطر در هیات امنا تصمیم گرفتیم که در حد امکان به مستاجرین مساعدت کنیم.»

دیباچی گفت: «بر اساس تصمیم هیات امنا مسجد، اجاره‌ی مغازه‌ه‌هایی که مستاجر خیریه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) هستند از روزی که مغازه خود را تعطیل کرده‌اند دریافت نمی‌شود تا این مغازه‌ها با دغدغه کمتر کسب و کار خود را ببندند و به این صورت حضور مردم هم در شهر کمتر شود.»

علی دیباچی با دعوت از دیگر همشهریان برای پیوستن به این حرکت گفت: «درآمد این ساختمان‌ها برای کار خیر است و این هم نوعی کار خیریه است. اما از همشهریانی که توان مالی دارند و می‌توانند این شرایط بد را از سر بگذرانند، دعوت می‌کنم که انصاف داشته باشند و با مستاجران خودشان همکاری کنند. بدون شک ثواب این عمل نزد خدا محفوظ است.»

عضو هیات امنا مسجد صاحب‌الزمان گفت: «ما قوه قهریه‌ای برای تعطیل کردن مغازه‌ها نداریم اما این همکاری را داریم که هر مغازه‌ای از یک روز تا یک ماه تعطیل کند، اجاره گرفته نمی‌شود. امیدواریم فروشگاه‌ها و در نهایت همه مردم همکاری کنند.»

دیباچی با اشاره به توصیه‌های دکتر عبداللهی و مدیران علوم پزشکی گراش گفت: «تاکید پزشکان معتمد مردم این است که افراد در خانه بمانند و حتی برای این هدف، نماز جماعت هم در مساجد تعطیل شده است و ما یکی از مساجدی بودیم که از ۱۲ رجب اعلام کردیم نماز جماعت برگزار نمی‌شود. وقتی نماز جماعت تعطیل می‌شود، یعنی موضوع خیلی مهم است و افراد باید مراعات کنند. امیدواریم این تعطیلی مغازه‌ها و اجتماعات، افراد را ترغیب به ماندن در خانه کند.»

نماینده هیات امنا مسجد صاحب‌الزمان(عج) در مورد دیگر اقدامات این مجموعه گفت: «هر کسی کاری از دست‌اش بر بیابید باید انجام دهد. دوستان ما از دبی هم برای هر گونه کمکی اعلام آمادگی کرده‌اند و هزینه خرید ۲۰ هزار ماسک تامین شده است، اما ارسال از دبی سخت است. حتی اگر از داخل تامین شود هم دوستان هزینه آن را پرداخت می‌کنند. برای خرید دستگاه سمپاش برای ضدعفونی معابر هم صحبت شده است. این کارها با همکاری مجموعه علوم پزشکی و دکتر محقق انجام می‌شود.»

دیگر مالکینی که مایل هستند به پویش بخشش اجاره بپیوندند، می‌توانند اطلاعات خود را به واتساپ wa.me/989374909600 ارسال کنند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. سلام ، والعاقبه لاهل التقوی و الیقین ، احسنت
    همچنین لازم است در این روزهای خاص و بحرانی همشهریان عزیز هم صرفه جویی کنند و هم به فکر خانواده های ضعیف و سالمند باشند

  2. 👍آفرین‌کارخوبیه‌که‌تعطیل‌بشن‌تا‌زودتر
    شرّ‌این‌ویروس‌کنده‌بشه‌بره.
    ولی‌ادارات‌چی؟نباید‌تعطیل‌بشن‌آیا؟
    یابه‌نظر‌شون‌مسوولین‌ادارات‌و‌کارمندان
    آنتی‌ویروس‌روشون‌نصب‌شده‌آیا؟؟!!!!

  3. با سلام
    هیات امنا مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) همیشه در انجام کار خیر و خداپسندانه اول بودن .احسنت

    همچنین تشکر از مجمع خیرین سلامت جهت اقدام خداپسندانه دوخت ماسک و توزیع آن به رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top