بستن

مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

هفت‌برکه – حجت عابدی: ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا امروز شنبه ۱۷ اسفندماه به ریاست اصغر فرودی، فرماندار گراش، و با حضور دکتر عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش؛ حجت السلام سعادت‌پور، دادستان گراش؛ فرسوده، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری؛ فضلی، بخشدار مرکزی؛ شهردار، فرماندهان نظامی و نیروی انتظامی، معاونین دانشکده و مجموعه بهداشت و درمان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان تشکیل جلسه داد.

فرماندار گراش در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا با بیان اینکه مقابله با بیماری کرونا یک موضوع فراگیر است، اظهار داشت: «مشارکت اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان اجتناب‌ناپذیر است و باید آحاد جامعه در این امر مشارکت و همکاری داشته‌ باشند.» اصغر فرودی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دانشکده علوم پزشکی و اعضای ستاد مقابله با این بیماری و ارتقا بهداشت، درمان و سلامت شهرستان، تصریح کرد: «رعایت بهداشت فردی، همراهی با دستگاه‌های اطلاع رسانی و جلوگیری از شایعات از مهمترین وظایف عموم جامعه است.»

فرودی گفت: «تمام اقدامات ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گراش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید براساس تاییدیه دانشکده علوم پزشکی گراش انجام شود.» او خاطرنشان ساخت: «با وجود برخی کمبودها در وسایل آموزشی و بهداشتی اما دستگاه‌های اجرایی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در تلاش هستند»

فرماندار: امسال پذیرای مهمانان نوروزی نیستیم

فرماندار گراش سلامت را خط قرمز و اولویت شهرستان اعلام کرد و گفت: «مردم حضور در سطح خیابان‌ها و شهر را کمتر کنند و تا حد امکان در خانه بمانند و به سفر نروند و توصیه‌ای برای سفر دیگر مسافران به شهرستان گراش نداشته باشند.»

او با بیان اینکه به گردشگران و مسافران نوروزی در گراش خدمات داده نمی‌شود، تصریح کرد: «به منظور تامین سلامت و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در زمینه پذیرش مهمانان نوروزی هیچ برنامه‌ای نداریم و پذیرای مسافران نخواهیم بود.»

فرماندار اضافه کرد: «فضای مجازی از انتشار اخبار تنش‌زا خودداری‌ کند و مردم هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد ویروس کرونا را از طریق دانشکده علوم پزشکی و توسط رسانه‌های دارای مجوز و صدا و سیما دنبال کنند.»

اصغر فرودی خاطرنشان ساخت: «در آستانه‌ی سال جدید، خرید و فروش اقلام غیر ضروری چندان اهمیت ندارد و مردم باید بدانند که سلامتی آنها بیش از همه چیز برای ما و نظام اهمیت دارد و شهروندان باید بحث پیشگیری و آموزش انتقال ویروس کرونا را با حساسیت بیشتر و توجیه کامل جدی بگیرند.»

حجت‌الاسلام مسلم سعادت‌پور، دادستان گراش، نیز در این جلسه با بیان اینکه تا غلبه کامل بر ویروس کرونا در صحنه خواهیم بود، اظهار داشت: «دستگاه قضا در مورد بیماری کرونا مقلد مدیران پزشکی هستند و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. قطعا با همراهی مردم و وحدت و همدلی مسئولین کرونا را شکست می‌دهیم.»

دکتر عبدالهی: برخی هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش در این جلسه اظهار داشت: «برخی هنوز واقعیت تلخ بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند که ضروری است ماهیت ویروس آن و نحوه شیوع آن باید مدنظر قرار گیرد.»

دکتر احمد عبدالهی گفت: «با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور و به تبع آن استان فارس و شهرستان گراش و نحوه سرایت سریع و احتمال شیوع بالای بیماری کرونا، خدمات به موقع و سریع بهداشتی و درمانی در راس اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در راستای کنترل و مدیریت این بحران قرار دارند.»

وی افزود: «مردم باید حساسیت موضوع را درک کنند و نحوه خبررسانی به جامعه نیز اهمیت دارد، ضمن اینکه نباید به مردم استرس وارد شود.»

دکتر محقق: تا امروز جواب مثبت کرونا نداشته‌ایم

دکتر سید جواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت بیماری در گراش ارائه داد: «از پنج بیمار بستری شده در بیمارستان امیر المومنین علی (ع) گراش تاکنون هیچ مورد مثبت بیماری کرونا در شهرستان نداشته‌ایم. در حال حاضر چهار بیمار جدید بستری شدند که مراحل ازمایش بر روی آنها در حال انجام است و به مردم گزارش داده خواهد شد.»

مهم‌ترین مصوبات جلسه

یکی از مهم‌ترین مصوبات جلسه، عدم پذیرایی از مهمانان نوروزی در گراش بود. راه‌اندازی چادر پایش سلامت و کنترل و ارائه خدمات مشاوره‌ای در ورودی و خروجی شهر گراش و ورودی شهر ارد، تعطیلی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه سطح شهرستان (تا پایان هفته جاری)، لغو برنامه‌های ستاد خدمات سفر مهمانان نوروزی، تعطیلی گیم‌نت‌ها و کافی‌نت‌ها در سطح شهر، جمع‌آوری تکدی‌گری، تعطیلی فست‌فود‌ها‌ و رستوران‌ها (رستوران‌ها فقط خدمات بیرون‌بر ارائه کنند)، ضد عفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی توسط شهرداری، تامین ماسک، دستکش و معلول ضد عفونی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه در مورد تردد اتباع بیگانه و خارجی، ضد عفونی کردن معابر و خیابان‌های سطح شهر و اماکن عمومی، تغییر ساعت فروشگاه‌های مواد غذایی و خشکبارها، قرنطینه خانگی، تعطیلی برخی از واحد‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مانند پروژه ایستگاه گاز و نفت فداغ، برگزاری یا عدم برگزاری مراسم جشن و عروسی‌ها و تجمعات، خرید و تامین لوازم بهداشتی و درمانی نیز در این جلسه به بحث گذاشته شد.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

10 نظر

  1. بعضی ها تا وقتی که یکی از اعضا خانوادشون نمیرن حاظر به پذیرش خطر نیستن . از این افراد باید بیشتر از ویروس کرونا ترسید چون بیشعوریشون یک جا به دیگران ضربه میزنه .
    عقل که نباشه جان در عذاب هستش

  2. سلام
    خداقوت به پزشکان عزیز و پرستاران زحمت کش.
    درود بر تمام عزیزانی که برای مهار کرونا تلاش می کنند.
    درود بر همشهریان عزیز که رعایت امور بهداشتی را می کنند.

    دیروز اتفاقی سری زدم به نخلستان پدر در مسیر گراش و سِرِنِزِه. مشاهده کردم که ۱۳ دستگاه ماشین از شهرستان همجوار با جمعیتی حدود ۴۰نفر مستقر شده اند و کاملا آزاد و بی ملاحظه هرکاری را می کنند. حضور این افراد، علاوه بر اذیت ها و تخریبهای مرسوم و معمول سابق( تاره کشی، شکستن شیشه در محوطه نخلستان و دیواره استخر، برپایی آتش در مکان نامناسب، ریختن آشغال و پوشک بچه و …خانمها، شکستن شاخه های درخت میوه، بازکردن شیرهای آب و… ) ریسک و خطر انتقال ویروس کرونا را بالا میبرند.

    آیا کسی و یا اداره ای در تنظیم این رفت و آمدها مسئولیتی دارد؟ بخصوص که متاسفانه تعداد مبتلایان به کرونا در آن شهرستان افزایش یافته.
    تا دیر نشده فکری باید کرد.

    ممنون

  3. باسلام خدمت مسئولان عزیز و دلسوز
    در خصوص تعطیل برخی از شغل های نامبرده از مسئولین عزیز به عنوان یک شاغل خواهشنمد است چنانه قصد تعطیلی برخی از کسبه ها را دارید یک روز قبلش اختیاریه بفرستن برای مغازه های مد نظر و مهلت ۴۸ساعته و۲۴ساعته با توجه به وضع موجود تعیین نمایند اینطوری بهتره تا این بخوان چند نفر هجوم ببرن سر کسبه چون اینجوری زیاد تو دید مردم جالب نیست.
    ومن الله توافیق

  4. در جلسه و گزارش موردی از در خواست کمک از دولت و وزارت بهداشت نشده است یعنی بیمارستان همه امکانات داره تا جایی که ما می دانیم بیمارستان شدیدا با کمبود ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده مواجه است اقای فرماندار آقای ریاست دانشکده و شبکه بهداشت برای مردمی که نه ماسک دارند و نه دستکش چاره اندیشی کرده اید ای سفارش می کنید توی خونه بمونید اینکار کنید و آن کار برادر من امکانات اولیه فر اهم کنید ای جلسه میذارید ای مصاحبه واقعا دردی دعوا می کنه داروخانه ها ماسک نمی‌دهند ژل ضد عفونی کننده ندارند به فکر مردم باشید تو را خدا در این موقیعت بعضی از روسا مربوطه که تجربه مدیریت ندارند موقتا کنار بذارید افراد با تجربه سر کار بیارید برای روستاها چکار کردین خواهش می کنم به جلسه و عکس گرفتن اکتفا نکنید مردم امکانات از شما می‌خواهند برایشان تامین کنید

  5. من نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر جو سازی میکنن. کی گفته ماسک و ژل و مواد ضد عفونی کننده در سطح شهر وجود نداره. من خودم دیروز از یک فروشگاه ماسک پارچه ای و وایتکس که بهترین ضد عفونی کننده برای منزل هست خریدم و از یک سوپرمارکت هم ژل ضد عفونی کننده دست. دستکش پلاستیکی (نه لاتکس) هم از لوازم یکبار مصرفی خریدم. همه اینا به وفور موجود بود. من اگر کارمند نبودم قطعا اینها رو هم نمیخریدم چون برای محل که با ارباب رجوع سر و کار دارم میخوام. مردم عادی انصاف داشته باشید وقتی بچه ها رو تعطیل کردن و مادر و بچه توی خونه بشینن دیگه چه نیازی به ماسک و دستکش و … دارن؟؟؟ من امروز دیدم زن و بچه توی خیابون اومدن خرید. پیرمردها ردیف جلو بانک ها و مساجد کنار هم نشستن. پیرزن ها دارن میرن پرسه، عصر و شب که هر چی بچه است توی کوچه و والدین هم دورهمی گرفتن

  6. شورای تامین و متولیان بهداشت و درمان بیان لوازم بهداشتی کافی برای ملت با فرهنگ تامین کنند که با خیال راحت و در امنیت کامل با ماسک و دستکش و ژل ضد عفونی کننده به امورات واجب زندگی شون، دید و بازدیدها، صحرا و باغ رفتن، دور دور زدن توی خیابون، پارک رفتن و … بپردازند. گور بابای خدمه و نگهبان، پرستار و پزشک و پیراپزشک و … که وظیفه شون هست اگه ۱۰۰ تا مریض کرونایی هم در یک روز آوردن بیمارستان گراش آوردن ازش مراقبت کنند!!! مادری که عرضه سرگرم کردن بچه و خودش و خانواده توی خونه نداره، پدر و مادری که نمیتونه توی این وضعیت که هنوز اوضاع وخیم نشده خانواده اش رو مدیریت کنه باید بره …. . دیگه میخوان راه و چاه مدیریت رو نشون مسئولین بدن. به جای پرسه زدن الکی توی فضای مجازی برو یاد بگیر اگه ماسک قحطی اومد، اگه ژل قحطی اومد، اگه اصلا دستکش اختراع نشده بود آیا راه حل دیگه ای هم وجود داره؟؟؟ آیا با یه تکه پارچه و یا کیسه فریزر هم میشه از خودت و بچه هات محافظت کنی؟؟؟

  7. ما‌بعضی‌از‌مردمیم‌که‌از‌بس‌جدی‌گرفتیم‌داریم‌
    آمپر‌بالا‌می‌زنیم‌.کی‌بود‌که‌توی‌کلیپش‌بعد
    ازیه‌سری‌توصیه‌به‌دس‌شستن‌و‌ضدعفونی‌
    سطوح‌با‌وایتکس‌و…
    میگفت‌:مردم‌زندگی‌عادیشونو‌ادامه‌بدن؟؟!!
    اونروز‌آیا‌نباید‌مسوولین‌مربوطه‌جدی‌میگرفتن
    و ورودیهای‌شهر‌را‌کنترل‌می‌کردن‌آیا؟
    باز‌هم‌این‌ما‌مردم‌هستیم‌که‌ازتون‌خواهش‌
    می‌کنیم‌به‌داد‌مردم‌برسید‌واز‌یگانهای‌امنیتی
    وبهداشتی‌استفاده‌کنین‌وبرای‌حفظ‌کل‌شهر
    یعنی‌هم‌برای‌حفظ‌جان‌خودتون‌ومسوولین‌‌و‌
    کارمندانی‌که‌مجبورن‌برن‌سرکار‌و‌شغلهای
    آزاد‌وهم‌برای‌حفظ‌جان‌مردم
    درب‌ورودی‌شهر‌را‌از‌دوطرف‌ببندین.وهر‌کس
    داخل‌شهر‌مریضه‌را‌درمان‌و‌کنترل‌کنین‌واطرافیان
    مریض‌را‌هم‌چک‌کنین.تا‌نگرانیها‌بیشتراز‌این
    روزافزون‌نشود.😔
    خدایا‌همگان‌را‌به‌سلامت‌بدار‌.یا‌ارحم‌الراحمین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top