بستن

گاو صندوق و دوربین جلودار سارقین منزل نبود

هفت‌برکه – گریشنا: گاو صندوق و دوربین نتوانست جلو سارقین منزل را بگیرد اما سارقین در عبور از دزدگیر ناموفق بودند. 

غروب پنجشنبه ۱۵ اسفندماه سارقین در شهرک شهید بهشتی گراش پشت دزدگیر خانه محمد سلطانی گیر کردند اما گاو صندوق خانه حاج میرزا رایگان را خالی کردند. بر اساس فیلم دوربین مداربسته سارقین چهار یا پنج نفر هستند که از یک پژو ۴۰۵ نقره‌ای برای سرقت استفاده کرده‌اند.

فرمانده انتظامی گراش با گلایه از عدم توجه مردم به توصیه‌های امنیتی گفت: «ما بارها در مورد عدم نگهداری طلا و وجه نقد در منازل هشدار داده‌ایم اما متاسفانه شهروندان در این مورد سهل‌انگاری می‌کنند. به ویژه با توجه به زمان تعطیلات شهروندان طلا و اشیای با ارزش خود را تحویل صندوق امانات بانک‌ها بدهند. این موضوع را به شهروندان متذکر شوید هم در مورد عدم نگهداری طلا در منزل هم در مورد استفاده از دوربین و دزدگیر»

 

فاطمه رایگان در گفتگو با گریشنا در مورد نحوه سرقت از منزل پدرش گفت: «ساعت ۶ مادرم برای آب دادن به درختان از خانه خارج شده است. بعد از آن زن برادرم که در طبقه بالا ساکن است هم از خانه خارج می‌شود. خانه ما سه ورودی دارد، حدود ساعت هفت و ربع که برادرم برمی‌گردد می‌بییند که پشت در انداخته شده است. به دنبال همسرش می‌رود و وقتی بر می‌گردند می‌بییند که قفل در هال شکسته شده و سارقین وسایل را به هم ریخته‌اند و به سراغ گاو صندوق‌ها رفته‌اند.»

رایگان در مورد ارزش اموال مسروقه گفت: «طلاها، وجه نقد و ارز سه خانواده و سه ساعت رادو در گاوصندوق بود و حتی طلاهای من هم پیش مادرم نگه می‌داشتم. دزدان بعد از سرقت طلاها با خیال راحت مقداری کازو و تنقلات هم برداشته‌اند و رفته‌اند. مادرم در خانه تنهاست و با این وضعیت خیلی احساس نگرانی می‌کند به خاطر همین برگشته‌ام که کنار او باشم.»

فرمانده انتظامی شهرستان گراش در مورد شیوه عمل این سارقین گفت: «این سارقین در چند شهرستان فعال هستند و به همین علت کار شناسایی آن‌ها دشوار می‌شود. با این وجود فیلم دوربین‌های مدار بسته که از طریق همسایگان در اختیار ما قرار گرفته می‌تواند در شناسایی سارقین موثر باشد هر چند این سارقین احتمالا از شهرستان خارج شده‌اند.»

فاطمه رایگان گفت: «نکته عجیب برای من بی‌خیالی سارقین بود. آن‌ها با وجود دوربین با خیال راحت در کوچه گشت می‌زنند. پیش از خانه پدرم به سراغ خانه محمد سلطانی که همسایه ماست هم رفته بودند اما آنجا احتمالا به خاطر وجود دزدگیر موفق نشده بودند.»

محمد سلطانی که سارقین در ورود به منزل او ناکام مانده‌اند. گفت: «خانه من سیستم دزدگیر دارد و احتمالا به خاطر همین سارقین موفق نشده‌اند. فیلم دوربین یکی از همسایه‌ها نشان می‌دهد که یکی از سارقین از طریق ساختمان نیمه‌کاره همسایه، از روی دیوار وارد می‌شود و در را برای دو نفر دیگر باز می‌کند. بعد از حدود ده دقیقه سه نفر خارج می‌شوند که احتمالا به این دلیل بوده که نتوانسته‌اند دزدگیر را از کار بیاندازند.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. سارقین روح نیستند که از دیوار رد بشن بلکه در، بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها، معابری هستند که سارقین از آنها وارد میشوند، پس فقط باید به خاطر بسپاریم که اولا فلزی بودن درب برای سارقین اهمیتی نداره چون فقط قفلهای درب و حفاظ را باز یا تخریب میکنند، پس اصلا به دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشن یا حفاظهای آکاردئونی اعتماد نکنید مگر قفل ضد دیلم روی آن نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل باز یا تخریب شدن نباشه و در مرحله بعدی بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها معابر دیگر ورود سارقین هستند که اگر حفاظ ضد دیلم مقابل آنها نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل تخریب از محل جوش یا فاصله انداختن بین میله ها نباشه، حتی اگر سارقین تا پشت در و … پنجره ها هم برسند هیچ کاری نمیتونن بکنند

  2. بنده شغلم دوربین مداربسته و دزدگیره
    بارها به مشتری هامون میگیم که دوربین اثر چندانی بر پیشگیری از سرقت نداره و دزدگیر خیلی مناسب تره هم برای پیشگیری هم برای فراری دادن سارقین چون هیچ راهی برای دور زدن سیستم دزدگیر وجود نداره نه قطع سیم نه قطع برق و…
    اما متاسفانه خیلی از مشتری ها به توصیه های ما توجه نمیکنن و دوربین رو توی اولویت قرار میدن فقط به خاطر اینکه حس احاطه بیشتری به منزلشون دارن به خصوص الان که همه دوربین ها به گوشی وصله
    این توصیه رو دوباره تکرار می کنم. لطفا اول دزدگیر بعد باقی سیستم های امنیتی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top