بستن

سرکشی دادستان به داروخانه‌های گراش

هفت‌برکه – گریشنا: دادستان گراش برای بررسی وضعیت خدمات‌رسانی، سرزده از پنج داروخانه‌ی فعال شهر بازدید کرد.  

این بازدید صبح شنبه ۱۰ اسفندماه با حضور دادستان، فرمانده‌ نیروی انتظامی گراش، دکتر محقق، معاون درمان و دکتر هدی موغلی، مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی گراش انجام شد. در این بازدید، گروه نظارتی از داروخانه‌های دکتر لطافت، دکتر مدینه‌ای، دکتر کیایی، دکتر فانی و بهادر بازدید و مشکلات آنان را در پاسخگویی به نیازهای شهروندان بررسی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مسلم سعادت‌پور، دادستان گراش، در مورد هدف از این بازرسی‌ها گفت: «هدف اصلی حفظ سلامت مردم است و در این برهه کنونی که یک بیماری در کل کشور و سطح شهرستان امکان بروز دارد، وظیفه ما نظارت است که این کار را با همکاری همه نهادهای نظارتی انجام می‌دهیم. خود بیماری قابل پیشگیری و درمان است. هدف ما نظارت بر عملکرد نهادهای خدماتی در این وضعیت است.»

دادستان گراش با اعلام رضایت از وضعیت بیشتر داروخانه‌های گراش گفت: «قریب به اتفاق داروخانه‌های شهرستان از نظر بهداشتی و نظارتی وضعیت خیلی خوبی داشت. کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در کل کشور است و با مکاتباتی که انجام شده امیدواریم در اسرع وقت رفع شود.»

دادستان گراش برای برخورد احتکارهای احتمالی اعلام آمادگی کرد و گفت: «تاکنون موردی از احتکار در گراش نبوده است. اما اگر موردی باشد و مردم هم گزارش دهند ما پیگیری خواهیم کرد. در این مورد کار خیرخواهانه‌ای انجام شود و داروخانه‌ها فکر سود نباشند.»

دکتر سید جواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، گفت: «امیدواریم بیماری به گراش نرسد؛ اما اگر برسد هم باید آمادگی داشته باشیم. این بازدیدها در واقع بخشی از سنجش آمادگی همکاران ما است.»

دکتر محقق در مورد کمبود ماسک گفت: «این موضوع در کل کشور وجود دارد و وزارتخانه برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد، فروش ماسک را ممنوع کرده است و قرار است بعد از تامین ماسک به صورت رایگان بین مردم توزیع شود. ماسک را درخواست داده‌ایم و بخش اول رسیده و بین پرسنلی که مستقیم با بیماران در ارتباط هستند توزیع شده است. منتظر دریافت پارت‌های بعدی هستیم.»

دکتر هدی موغلی، مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی گراش، نیز گفت: «با توجه به کمبود مواد پاک‌کننده، اجازه داده شد که داروسازان با تخصیص سهمیه الکل، محلول‌ و ژل‌های دست‌ساز ضد عفونی‌کننده را برای مصرف شهروندان آماده کنند.»

سرهنگ اسلامی‌مهر، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، گفت: «کسبه همکاری خوبی برای اجرای دستورات مقامات بهداشتی و امنیتی داشته‌اند. مثلا ما سه تا قلیونی در شهرستان داریم که به صورت داوطبانه سرو قلیان را متوقف کرده‌اند.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top