بستن

گام بلند جوانان هلال‌احمر تا قله‌ی فوتبال کشور

هفت‌برکه – گریشنا: اواخر هفته‌ی گذشته، در روزهای داغ انتخابات که به نتیجه‌ای خوش منتهی شد، اتفاق خوش دیگری نیز برای ورزش گراش رخ داد: تیم جوانان هلال احمر به مرحله نهایی لیگ دسته یک جوانان کشور صعود کرد. این تیم از دو هفته‌ی دیگر باید با شش تیم قدرتمند دیگر برای صعود به لیگ برتر جوانان کشور رقابت کند.

حجت عابدی، سرپرست تیم فوتبال هلال احمر، با گفتن این که این صعود «با وجود بی‌مهری‌های هیات فوتبال گراش» حاصل شد، گزارش می‌دهد: مرحله دوم لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور در سه گروه پیگیری شد که تیم هلال احمر گراش در گروه سوم به عنوان میزبان مسابقات با تیم‌های ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان و پدیده شهر خودرو مشهد هم‌گروه بود.

هلال احمر گراش در بازی اول با ماشین‌سازی تبریز به نتیجه مساوی ۱ بر ۱ رضایت داد. گل این دیدار محمد امین یزدانجو به ثمر رساند. هلال احمر در بازی دوم توانست با نتیجه ۱ بر صفر بر تیم پر قدرت پدیده شهر خودرو مشهد غلبه کند. گل این دیدار از روی نقطه پنالتی توسط صادق صداقت به ثمر رسید. هلال احمر گراش در بازی سوم خود به مصاف صنعت نفت ابادان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نتیجه هلال احمر گراش با پنج امتیاز و با تفاضل کمتر از ماشین‌سازی تبریز به مرحله نهایی لیگ دسته یک جوانان کشور صعود کرد. در حالی که تیم‌های مطرح و ریشه‌داری چون فجر شهید سپاسی، وحدت بروجرد، غفاری قزوین، استقلال کاشان پدیده شهر خودرو مشهد و صنعت نفت آبادان از صعود به مرحله نهایی باز ماندند.

حجت عابدی، سرپرست تیم فوتبال جوانان هلال احمر، با اشاره به اینکه جوانان گراش به‌ عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله دوم صعود کرده بودند، افزود: «در مرحله دوم نماینده فوتبال فارس با غلبه بر تیم‌ پدیده شهر خودرو مشهد و قبول دو مساوی برابر ماشین سازی تبریز و صنعت نفت ابادان با پنج امتیاز راهی مرحله نهایی شد.» سرپرست تیم فوتبال هلال احمر گراش گفت: «بر اساس اعلام سازمان لیگ فوتبال غفاری تاکستان، هلال احمر گراش، ماشین سازی تبریز، جندی شاپور دزفول، ایمان سبز شیراز، دهکده طلایی بابل برای صعود به لیگ برتر با یکدیگر رقابت می‌کنند که در پایان از جمع شش تیم، دو تیم راهی لیگ برتر می‌شود.»

کادر هلال احمر در این دوره

برای هلال احمر گراش، علی جعفری، ارین کریم پور، نادی زمانی، محمد علی کرباسی، منصور سروش، عباس اسماعیلی، رضا خدمتی،هادی حسن زاده، محمد امین یزدانجو، محمد علی وطن خواه، محمد رسول صدیقی، علی رضا حسن نژاد، حسین فرجی، صادق صداقت، علی شیروانی، حسین شیرشمسی، محمد رضا خردنیا، مجید زمانی، علیرضا وصالی، محمد امین عالی زاده، سید نوید حسینی، علی محمد روستا،مرتضی باقری، امیر حسین شکاری، حمید حاتمی و ابوالفضل راهپیما پا به میدان گذاشتند.

جواد آذربادگان، حجت عابدی، ابوالحسن غلامی، سید علی مجلسی و حسین گنجی اعضای کادر فنی و سرپرستی تیم جوانان را به مدیر عاملی حاج قاسم فرسوده تشکیل دادند.

میزبانی با هلال احمر، بازی‌ها در اوز

سرپرست تیم هلال احمر بیان کرد: با توجه به حساس بودن شرایط و مرحله مسابقات درخواست میزبانی کردیم تا در صورتی که  فدراسیون قبول کند، مجموعه هلال احمر نیز امیدوار است که بتواند از شرایط میزبانی به‌ خوبی استفاده کند و راهی لیگ برتر شود.» وی تصریح کرد: «مسابقات مرحله نهایی از دو هفته دیگر استارت می‌خورد و در این دوره شش تیم برای صعود به لیگ برتر جوانان با هم رقابت خواهند کرد.»

سرپرست تیم فوتبال هلال احمر گراش در مورد وضعیت روحی و فنی تیم جوانان هلال احمر، عنوان کرد: «قطعاً با نتیجه صعود از مرحله دوم که کسب کردیم بازیکنان روحیه بسیار بالایی را دارند و تمام مجموعه کادر فنی و سرپرستی در تلاش هستند تا بتوانند تیم جوانان به لیگ برتر صعود کند.»

وی با بیان اینکه بعضی از مانع‌تراشی‌ها نتوانست جلو صعود جوانان را به مرحله نهایی را بگیرد، اظهار داشت: «مسابقات مرحله دوم به میزبانی هلال برگزار شد، اما در زمین چمن شهر اوز! جا دارد همین‌جا از هیات فوتبال اوز تشکر کنم. فعلا نه گلایه می‌کنم و نه حرفی می‌زنیم. اما انتظار بنده از مسئولین شهرستان و استان این است که فکری به حال وضعیت موجود هیات فوتبال گراش کنند. بنده حاضر هستم در جمع پیشکسوتان و مسئولین شهرستان از مشکلات و عدم حمایت هیات فوتبال گراش صحبت کنم و در مناظره با رئیس هیات فوتبال دوستان را دعوت به قضاوت می‌کنم. ما در مرحله دوم اگر حمایت رئیس هیات فوتبال استان و اقای جعفرپور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، و همکاری و اعلام امادگی هیات‌های فوتبال لار و اوز نبود، نمی‌توانستیم میزبانی را بگیریم. متاسفانه ادبیات رئیس هیات فوتبال گراش در شان جامعه فوتبالی نیست و این گلایه را هم از اداره ورزش و جوانان است که چرا تنها نماینده شهرستان در مسابقات کشوری اینگونه باید حمایت شود. ما سال گذشته به عنوان تنها نماینده استان فارس در بین ۳۰ تیم مطرح و ریشه‌دار کشور مقام سوم را کسب کردیم و امروز در بین ۶ تیم مطرح کشوری به مرحله نهایی لیگ دسته یک جوانان کشور صعود کردیم. معلوم است که نمی‌شود با دروغ و فرافکنی هیات فوتبال را اداره کرد. شهرستان گراش دو باشگاه فعال در مسابقات استانی و کشوری دارد. ببینید چگونه با رفتارهای غیر حرفه‌ای باعث دلسردی و زمینه یاس و نا امیدی جوانان و کادر فنی باشگاه‌ها را فراهم کردند.»

سرپرست تیم هلال احمر افزود: «بعد از اینکه ما میزبانی برگزاری مرحله دوم مسابقات را گرفتیم و به موانع مسئول هیات فوتبال گراش برخوردیم از شهرستان‌های بستک، لار و اوز همدل و همسو برای پیروزی ما ابراز محبت کردند و یکصدا با اعلام آمادگی که مسابقات را در شهرهای آنها برگزار کنیم به کمک ما آمدند و در این چند روز که مسابقات برگزار می‌شد مایه دلگرمی و قوت قلب برای ما و مجموعه بودند که جز شرمندگی برای ما نداشت. اما رئیس هیات فوتبال گراش حتی برای تماشای بازی ما نیامد که البته کار کردن برای جوانان و حضور در جمع جوانان لیاقت می‌خواهد.»

عابدی با تشکر از هیات فوتبال اوز و پیشکسوتان فوتبال لارستان، گراش، اوز و بستک گفت: «در این چند روز که مسابقات برگزار شد ما تمام تلاش را خود به کار گرفتیم تا با کمک هیات فوتبال اوز میزبان خوبی برای مسابقات باشیم که با همدلی که وجود داشت الحمدالله مسابقات با آرامش کامل برگزار شد و همه تیم‌های شرکت کننده و نماینده فدراسیون رضایت کامل داشتند. جا دارد از حاج احمد غلامی دبیر هیات فوتبال تشکر کنم که در این چند روز با حضورشان باعث دلگرمی شدند. در پیامی که بنده به ایشان دادم، گفتم کاش شما رئیس هیات فوتبال گراش بودید. حداقل این بود که با ما حرفه‌ای برخورد می‌شد. متاسفانه افراد توانمندی در شهر گراش هستند اما به دلیل بعضی برخوردها صحنه را ترک کردند.»

وی اضافه کرد: «رئیس هیات فوتبال گراش در جواب انتقادهایم که چرا با تیم هلال احمر درست برخورد نمی‌کنید در جمع مربیان و سرپرستان لیگ برتر استان فارس جواب دادند که شما عکاس تیم بیشتر نیستی! بنده در پاسخ ایشان عرض می‌کنم افتخار من این است که بتوانم برای جوانان کار کنم. برای تیم هلال احمر هر وقتی نیاز باشد سرپرست می‌شوم و هر وقت نیاز باشد عکاس تیم هستم و به این افتخار می‌کنم که این باشگاه امروز در جمع تیم‌های مدعی و ریشه‌دار قرار دارد و یک رقیب جدی در مسابقات است. اما شما چی؟ شما به عنوان رئیس هیات فوتبال و متولی آن برای این تیم چکار کردید؟ چرا در سفر دو معاون وزیر و مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس به شهرستان گراش در دهه فجر جای پیشکسوتان فوتبال خالی بود؟ مگه شما چه کار کردید که امروز صحنه اخلاق‌مداری در فوتبال اینگونه تضعیف شده است؟»

عابدی با بیان اینکه عملکرد غیر حرفه‌ای به فوتبال تیشه به ریشه است، تصریح کرد: «در شرایطی ما میزبان مسابقات مرحله دوم لیگ دسته یک جوانان شدیم که ما را از خانه خودمان بیرون کردند و در شرایطی وضعیت تیم را رسیدگی می‌کردیم که همه وقتمان را گذاشتیم برای رفع مشکلات و دغدغه کارشکنی‌ها را داشتیم. تماشاگران و هواداران ما با موتورسیکلت به شهر اوز برای تماشای بازی می‌آمدند و این برای ما شرمندگی داشت. ما برای برگزاری مسابقات روزی ۱۰ بار باید مسیر گراش-اوز می‌رفتیم تا مسابقات را راضی‌کننده برگزار کنیم. من از مسئولین شهرستان تقاضا می‌کنم جلو بی‌تدبیری‌ها را بگیرند و نگذارند سرمایه و استعداد جوانان ما اینگونه خدشه‌دار شود.»

وی اضافه کرد: «تصور برخی این است که هلال احمر مخالف به‌سازی زمین چمن است. نه اینگونه نیست. بنده ده‌ها بار تکرار کردم ما مخالف بهسازی زمین چمن استادیم نیستیم اتفاقا دست کسی که کار بهسازی را انجام می دهد را به گرمی می‌فشاریم اما ما با نحوه برخوردها و اخلاق غیر حرفه‌ای مخالفیم. جلسه میگیرند از هلال احمر دعوت نمی‌کنند و بعد که تصمیم گرفتند، انتظار دارند تمکین کنیم. بنده به عنوان سرپرست باید در این جلسه دعوت می‌شدم و حرف‌های من شنیده می‌شد. آقایانی که در ان جلسه حضور داشتند و اظهار نظر کردند آیا خبر داشتند که ما چگونه صورتمان را با سیلی سرخ نگه می‌داریم؟ نه. ما به هیچ عنوان با بهسازی چمن استادیم مخالف نیستیم اما با نحوه مدیریت اشکال داریم و مخالف هستم و بارها گفته ام در حضور مسئولین و پیشکسوتان حاضر هستم با رئیس هیات فوتبال مناظره کنم و مشکلات و پیامدهای سوء مدیریت ایشان را مطرح نمایم. عملکرد ایشان نه تنها به احساسات چهار تا جوان و یه عده دلسوز ضربه زده است بلکه نام و آوازه فوتبال گراش را خدشه‌دار کرده است که باید در برابر همه اینها پاسخگو باشد.»

وی تاکید کرد: «باشگاه هلال احمر و هر باشگاه دیگری که در سطح استان و کشور زحمت می‌کشند و در زمینه فوتبال فعالیت دارند تنها خودشان می‌دانند در چه شرایطی تیم‌داری می‌کنند و به چه هزینه‌ای و عدم امکانات کافی تیم را به مسابقات می‌برند. توصیه من به برخی از اعضای هیات فوتبال گراش این است که اگر یار نمی‌شوید حداقل بار نشوید. در همین هیاهوی که برای ما برپا کردند، تیم نوجوانان ما در مسابقات زیر گروه کشور قرار داشت و در شهرستان گچساران مقابل تیم‌های بوشهری، خوزستانی، لرستانی و… به زمین می‌رفت. متاسفانه ما نتوانستیم تمرکز کنیم و زحمات یکساله ما به باد رفت و با اختلاف یک امتیاز سوم شدیم و از ورود به مرحله بعد و صعود به لیگ برتر نوجوانان باز ماندیم. مقصر این مساله کسانی هستند که برای ما در آستانه مسابقات التهاب درست کردند و نگذاشتند ما تمرکز کنیم. شاید امروز ما به لیگ برتر صعود می‌کردیم. تیم جوانان ما نیز اگر مشکلی برایش پیش بیاید، قطعا کسانی باید پاسخگو باشند که امروز کارشکنی کردند.»

 

گریشنا: نظر هیات فوتبال گراش درباره‌ی برخی مسائل مطرح شده در این گزارش، در خبری با تیتر «میزبانی داده‌اند، اما هیات فوتبال زمین را شخم زده است» در گریشنا منتشر شده بود. صحبت‌های تکمیلی نیز در صورت دریافت منتشر می‌شود.

http://www.gerishna.com/archives/100877

8 نظر

  1. رییس هیئت فوتبال باید در مناظره حاضر شود ومسولین نظاره کنند و اگر مقصر هست اخراج شود مسؤلی که همدل وهمراه نباشد وحتی یک بازی را هم به خودش زحمت نداده به اوز رود
    (طبق اظهار آقای عابدی)بر کنار شود

  2. کسی که حرف از مناظره میزنه باید مرد باشه بیاد پای میز مناظره نه این که ریس هیت و مسولین گریشنا و ریس ادره ورزش باشن و اونا نباشند

  3. جناب مهندس
    با سلام و تحیات

    بنده حجت عابدی سرپرست باشگاه هلال احمر اعلام آمادگی میکنم در حضور مسئولین شهرستان با رئیس هیات فوتبال گراش و رییس اداره ورزش و جوانان در مورد وضعیت نابسامان فوتبال مناظره کنم

    حتما خود شما از شرایط مناظره مطلع هستید. البته بنده در جلسه هیات فوتبال شرکت نمیکنم چون رئیس این هیات را به رسمیت نمیشناسم

    با تشکر از دیدگاه شما

  4. با سلام مجدد

    به اطلاع میرساند که در حال حاضر با توجه به درخواست مناظره در تاریخ انتشار خبر، تا این لحظه هیچ دعوت رسمی از طرف رئیس ورزش جوانان و یا هیات فوتبال از بنده نشده است. طبق اعلام قبلی درخواست باید به صورت رسمی باشد و در حضور مسئولین شهرستان

  5. سلام جناب عابدی خسته نباشید نامه رسمی زده شده به شماره نامه ۴١/۴٣۶در تاریخ:٩٨/١٢/۶و ضمنا اقای جوکار فکر نکنم به رسمیت شما نیاز داشته باشه جناب چون ایشون با رای اکثریت انتخاب شدن و در حال حاضر دارن برای جوانان شهر زحمت ترمیم چمن رو میکشن و شما خواسته یا ناخواسته زیر مجمعه این هیت هستین

  6. با سلام جناب مهندس
    به اطلاع میرساند همچین نامه ای من به هیچ عنوان دریافت نکردم و هیچ پیامکی در این باره به من نزدند در صورتی که محل کار من مشخص است. در واقع به هیچ عنوان من دعوت نشدم جهت اطلاع

    دوم اینکه بله این میتونه به نظر شخصی شما باشد و صد البته که کسی با تایید بنده رسمیت پیدا نمیکنه یا رسمیتش رو از دست نمیده
    من نظر شخصی خودم گفتم به عنوان عضوی از جامعه ورزش و فوتبال

    رئیس محترم هیات فوتبال گراش چند روز پیش طوماری را در فضای مجازی خطاب به رئیس هیات فوتبال پخش کرده بود که ان هم جوابش اینجا خواهم گفت در جلسه مناظره انشالله مطرح خواهم کرد

  7. ما حداقل ۱۳ یا ۱۶ باشگاه و مدرسه فوتبال فعال داریم وقتی نصف این باشگاه ها از عملکرد رئیس هیات فوتبال ناراضی هستند، جواب قاطع بر عملکرد ایشان است
    ایشان طوماری را دست به دست میکند که از هفت باشگاه امضا کننده فقط فقط ۵ باشگاه امضا کننده عضو اصلی هیات فوتبال هستند و جای دو باشگاهی که در لیگ استان و کشور با حداقل ۵ رده تیمی بازی میکنند خالی است. رضایت تیم های هلال احمر در لیگ کشوری و استانی و تیم شهدا در لیگ استانی بیاورند بنده حرف هایم را پس می‌گیرم.

    جناب مهندس راضی نشوید من مطالب دیگری را اینجا و در فضای مجازی خدمت شما عرض کنم. شما در حالی به بنده معترض شدید که هیچ دعوت نامه که میتوانست دعوت نامه مهمی هم باشد بنده برای شرکت در جلسه دریافت نکردم و باز هم جلسه گرفتند و باز هم حرفهای که میتواند فریبنده باشد

    ریاست محترم هیات فوتبال در جای فرموده بودند که ۴۰۰ میلیون تومان هزینه بهسازی چمن میکنند

    ضمن تقدیر از این بزرگوار با توجه به اینکه در زمان و مکانی زندگی میکنیم که شفافیت حرف اول را میزند بنده به عنوان عضو کوچک و البته خبرنگار و عکاس از ایشان تقاضا میکنم به شفافیت احترام بگذارند و ریز و درشت را همراه با مدارک در اختیار رسانه و جامعه فوتبالی و پیشکسوتان قرار دهند که مزید امتنان و تشکر است

    بنده صحبت های کارشناسان را در این زمینه جمع بندی کردم که انشالله در فرصت بعدی خدمت رسانه ها قرار خواهم داد. همجنین ایشان باید به ۱۰ سوال بنده جواب دهند در عیر این صورت دز فضای مجازی منتشر میکنم و قضاوت با مردم

    اگر روزی این شهر سکوت فراگرفته بود ام گذشت میدان، میدان عقلانیت و جوانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top