بستن

عاشقانه‌های دختر جوان گراشی، کتاب شد

هفت‌برکه – گریشنا: دومین کتاب مریم مالدار، نویسنده‌ی جوان گراشی، با نام «کدام دل، کدام دلبر» بهمن ۱۳۹۸ منتشر شد.

مریم مالدار در گفت‌وگو با هفت‌برکه با اشاره به این که نوشتن را از سال ۸۹ آغاز کرده است، گفت: «از سال ۸۹ تا به حال قلم دوست و همراه من است. کتاب اول من به اسم «حال و هوای همیشگی» سال گذشته منتشر و توزیع شد. کتاب دومم به اسم «کدام دل، کدام دلبر» شامل قطعات ادبی و شعر است و ۱۰۲ صفحه دارد و انتشارات نسل روشن تهران آن را در ۱۱۰ نسخه چاپ کرد.»

او با بیان این که دومین کتاب او از اوایل مهر سال جاری آماده چاپ بوده است، می‌گوید: «اوایل مهر کتاب را به انتشارات نسل روشن تهران سپردم و دوم بهمن این کتاب به دست من رسیدم. یعنی حدود چهار ماه معطل شدم که یکی از دلایل این تاخیر، آشوب‌های آبان‌ماه بود.»

این نویسنده‌ی گراشی به افرادی که علاقه‌مند به خرید کتاب او هستند، مراکز فروش کتاب را معرفی می‌کند: «نوشت افزار نوین، فرهنگ‌سرای سینا در گراش و خانه کتاب کنارک لار در شهر جدید جنب هنرستان ابوذر غفاری مراکزی است که می‌توانید این کتاب را به مبلغ ۲۵ هزار تومان خریداری کنید. روش دیگر تهیه‌ی کتاب،خرید اینترنتی از طریق سایت‌ فروشگاه نسل روشن است.»

او با اشاره به تفاوت محتوای دو کتاب خود، گفت: «کتاب «حال و هوای همیشگی» همان‌طور که از طراحی جلدش مشخص است محتوای غمگینی دارد و کتاب «کدام دل، کدام دلبر» مجموعه قطعه‌های ادبی است که تقریبا می‌توانم بگویم محتوای عاشقانه‌ بیشتری دارد.»

مالدار بازخوردهای منفی انتشار کتاب اولش «حال و هوای همیشگی» را بیشتر از بازخوردهای مثبت آن گزارش می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور این بازخوردهای منفی انگیزه‌ و تلاشش را برای بهتر نوشتن بیشتر کرد: «طبیعتا هر چیزی بازخوردهای منفی و مثبتی دارد که کتاب «حال و هوای همیشگی» از این امر مستثنی نبود. خدا را شکر بازخوردهای منفی خیلی بیشتر بود و به همین خاطر بود که توانستم نوشتن را محکم‌تر و قوی‌تر ادامه بدهم.کتاب حال و هوای همیشگی من را با انجمن شعر چشمه آشنا کرد و آن‌جا کتاب من خیلی جدی توسط اساتیدی همچون جناب آقای کارگر و خانم بهمنی و دیگر دوستان نقد شد. همین اواخر با آشنایی با موسسه هفت‌برکه، توانستم با افراد بیشتری آشنا شوم و درد یا دغدغه‌های اجتماعی که خیلی وقت‌ها ذهنم را درگیر می‌کند، با اصول و قواعد بهتری بنویسم تا در سایت گریشنا منتشر شود.»

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید: «تفاوت دیگر بازخوردهای مردمی انتشار کتاب اول و دوم من این بود که به نظرم، مردم دیگر به شنیدن خبر چاپ کتاب یک جوان گراشی عادت کرده‌اند چرا که بعد از «حال و هوای همیشگی»، «حی علی الجنون» و «من اینجا هستم» دو کتاب از دیگر همشهریانم خانم قاسمی و هاشمی چاپ شد.»

این نویسنده‌ی جوان حرف‌هایش را با قدردانی از خانواده‌اش به پایان می‌رساند: «ممنونم از خانواده‌‌ام به خصوص پدرم. و همچنین یک تشکر خیلی ویژه از سرکار خانم محمدنژاد که ویراستاری تخصصی کتاب را در چند مرحله انجام دادند و دقیق بررسی کردند تا تمام نواقص، ویرایش شود و یک بازبینی نهایی برای اطمینان بیشتر توسط جناب آقای روستایی که ایشان نیز بسیار برای کتاب من وقت گذاشتند. امیدوارم سایه‌ی همچنین انسان‌هایی هیچ‌وقت از سر گراش و جوان‌های گراش کم نشود و همیشه سلامت و سربلند باشند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. برات خوشحالم مریم عزیزم. چه خوبه که جرات و جسارت چاپ کردن نوشته هات و داری. شاید تو کاری کنی که منم مصمم بشم برای چاپ کتابم.
    ولی متاسفم که هنوز هیچ کدوم از کتاب هات و نخوندم.

  2. به عنوان یک همشهری که نگران فرهنگ در شهرم هستم، انتشار این کتاب را نخست به خانواده ایشان و سپس به نویسنده ارجمند تبریک عرض می کنم.
    امیدوارم حمایت همشهریان عزیز از این اثر موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی و نویسندگی در شهر و منطقه شود.

  3. کتابو چجوری میشه تهیه کرد؟ چون تصمیم گرفتم کتابو به یکی از استادام هدیه بدم 🙂 لطفا اطلاع رسانی کنید ممنون میشم

  4. در جواب کاربر که در جواب گراش من نوشته بود: «همه پول چنین کاری رو ندارن.»
    البته همه هم حرفی برای گفتن ندارن که بخوان چاپ کنن!

    تبریک‌ها به نویسنده را همه می‌گویند. اما من به آقای کارگز، خانم بهمنی، آقای روستایی و معلم و مشوق نویسنده، خانم محمدنژاد بابت حمایت‌هاشون از نویسنده تبریک میگم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top