هفت‌برکه – گریشنا: چالش باشگاه هلال‌احمر گراش با هیات فوتبال وارد مرحله تازه‌ای شد. در حالی که هیات فوتبال چمن ورزشگاه شهدا را زیر کشت برده است، فدراسیون فوتبال میزبانی مرحله دوم لیگ دسته اول فوتبال جوانان را به گراش داد. اما هلال‌احمر در کدام زمین میزبان، حریفان قدر خود خواهد بود؟

Chaman Shohada

دربه‌در زمین چمن هستیم

جواد آذربادگان سرمربی تیم هلال‌احمر گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «ما درخواست میزبانی داده بودیم و با توجه به این که سال گذشته میزبانی را به ما ندادند. احتمال زیاد می‌دادیم امسال میزبانی را بدهند. موضوع را به هیات فوتبال گراش و اداره ورزش و جوانان گفتیم. اما روزی که تیم بزرگسالان بازی داشتیم تا زمین را ترک کردیم شروع به تخریب زمین کردند.»

سرمربی هلال‌احمر در مورد مشکلات این تیم برای معرفی زمین گفت: «الان میزبان را گرفته‌ایم ولی دربه‌در دنبال زمین هستیم. میزبانی برای استفاده از شرایط زمین و تماشاگران است. بازیکنان ما به این زمین عادت داشتند و مثلا زمین اوز کوچک‌تر است الان انگار عملا میزبانی برای ما امتیازی ندارد.»

آذربادگان با تشکر از همکاری  هیات‌های فوتبال لار و اوز گفت: «هر کدام از این زمین‌ها مسائلی دارد. زمین شهر جدید لار، چمن خوبی دارد ولی از نظر امکانات جانبی نقص‌هایی دارد. چمن شهر قدیم خیلی خوب نیست ولی امکانات آن کامل است. اما مساله این است که تیم شهید چمران همزمان میزبان مسابقات زیر گروه امیدها است و به این زمین احتیاج دارد. با وجود عدم همکاری هیات و اداره در شهر گراش، در اوز و لار همکاری خیلی خوبی داشتند.»

چمن باید تا ۱۵ بهمن ترمیم می‌شد

احسان جوکار رییس هیات فوتبال گراش در پاسخ به گریشنا در مورد خوابندن چمن در وسط بازی‌های لیگ استانی و کشوری گفت: «۱۵ بهمن آخرین فرصت ما بود. فصل خزان چمن الان است و در فصل بعد چمن رشد می‌کند و با مشورت با چندین مهندس گفتند تا ۱۵ بهمن باید کار انجام می‌شد و اگر این کار نمی‌کردیم این ترمیم چمن هیچ فایده‌ای نداشت. ما این موضوع را به تیم هلال‌احمر اطلاع داده بودیم. حتی در مسجد جلسه گرفتیم و ۲۰ دی‌ماه قرار بود کار انجام شود ولی به خاطر بازی‌های حساس این تیم بیست روز دیگر هم صبر کردیم.»

رییس هیات فوتبال گراش گفت: «۱۳ سال است که چمن ترمیم نشده بود و بخشی از آن به صورت کاه بود. اردیبهشت‌ماه فرماندار هم در بازدید از ورزشگاه شهدا موضوع چمن را مطرح کرد.آن زمان هفت میلیون خرج کردیم ولی فایده‌ای نداشت. از طرف ما هیچ لج و لج‌بازی نبوده است و درخواست تیم‌ها بوده و ما فقط یک تیم نداریم و ده تیم دیگر هستند و به خاطر چمن بد هفت هشت بازیکن فوتبال ما این فصل رباط پاره کرده‌اند.»

سرمربی هلال احمر اما معتقد است زمان کار با لجبازی تعیین شده است: «می‌خواهم این سئوال را مطرح کنم که کجای کشور سراغ دارید که مسئول و بعضی از اعضای هیات آن شهرستان در پی نابودی تیم‌های زیر مجموعه خود باشند؟ توجیه می‌کنند که می‌خواهیم زمین را درست کنیم. بله ما هم قبول داریم که زمین باید بهسازی شود ولی به چه قیمتی؟ مگر نمی‌شد دو هفته دیگر صبر کرد؟ مگر در سراسر کشور و آن جاهایی که تیم در مسابقات کشوری دارند، زمین خود را بهسازی می‌نمایند یا در موقعی که مسابقات خاتمه یافت این کار را انجام می دهند؟»

لج‌بازی بوده / لج بازی نبوده

رییس هیات فوتبال گراش با رد لج‌بازی هیات با تیم هلال‌احمر گفت: «هیچ عمد و لج و لجبازی نبوده است.  الان دارند بد و بی‌راه می‌گویند اما شش ماه بعد که چمن آماده شد باید نتیجه را دید. حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد کرده‌ایم که هزینه خواهد شد. به دنبال کار اساسی هستیم و حتی آبیاری هم به صورت مکانیزه خواهد بود.»

سرمربی هلال‌احمر در مورد اهمیت بازی‌ها این تیم گفت: «الان اوج بازی‌هاست ما در چند جبهه در حال مبارزه هستیم. ما برای زیرگروه کشوری نوجوانان هم داریم در گچساران بازی می‌کنیم و امید داریم در مرحله بعد برای حضور در لیگ برتر نوجوانان درخواست میزبانی بدهیم. آیا به این شکل حمایت می‌کنند؟ اگر بگوییم خیانت کرده‌اند هم ناراحت می‌شوند. ما گُل تیم‌های گراش و حتی به عنوان نماینده استان فارس در کشور هستیم و نباید این گونه با ما برخورد شود.»

احسان جوکار در مورد گزینه‌های دیگر برای بازی هلال‌احمر در گراش گفت: «حتی در استادیوم آزادی هم دو سال چمن را زیر کشت بردند و دربی در تبریز برگزار شد. ما از مجموعه هلا‌ل احمر حمایت می‌کنیم ولی ده تیم دیگر هم هستند که باید در نظر بگیریم. هلال‌احمر زمین اختصاصی هم دارد و این فرصتی است که زمین هلال‌احمر برای بازی‌های رسمی هم استفاده شود و ما اعلام آمادگی کردیم که حتی نیکمت را منتقل کنیم. دو سال پیش هم هلال‌احمر میزبان مسابقات کشوری بود و بازی همزمان تیم رفسنجان در چمن هلال‌احمر برگزار شد.»

آذربادگان در مورد مشکلات زمین اختصاصی هلال احمر برای میزبانی گفت: «این زمین امکاناتی مانند نیمکت و رختکن ندارد. ما برای درخواست میزبانی روی ورزشگاه شهدا حساب کرده بودیم. شاید برای بازی همزمان بتوان از زمین هلال‌احمر استفاده کرد ولی برای بازی‌های اصلی مناسب نیست. البته با این شرایط پیش آمده ممکن است از این زمین هم استفاده کنیم. تا ۲۵ بهمن که نماینده فدراسیون می‌آید باید در مورد زمین‌های محل برگزاری بازی‌ها تصمیم بگیریم اما دست ما را در پوست گردو گذاشته‌اند.»