بستن

بزرگداشت هنر و هنرمندان صدا در اختتامیه‌ی گریش‌بانگ ۲

هفت‌برکه – گریشنا: دومین روز از دومین جشنواره‌ی گریش‌بانگ با حرارت بیشتری شروع شد و به ایستگاه پایانی رسید. در اختتامیه جشنواره که جمعه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در سینما فرهنگ برگزار شد، برندگان بخش‌های مختلف جشنواره نیز معرفی شدند، هرچند داوران جشنواره بر سختی کار داوری آثار این دوره تاکید کردند.

برنامه‌ی روز جمعه: کارگاه و پخش آثار و انیمیشن

صبح روز جمعه، دو تن از اساتید در هیات داوران، دو کارگاه برای علاقه‌مندان برگزار کردند. کارگاه کیوان عسکری با عنوان «صداسازی در دوبلاژ» و همچنین کارگاه استاد داوود نماینده با عنوان «ارتباط با شنونده در رادیو» در روزی که شرکت‌کنندگان از شیراز نیز به جشنواره پیوسته بودند، پرمخاطب بود.

برنامه‌ی جشنواره در عصر جمعه شامل دو بخش بود. در بخش اول، تعدادی از آثار رسیده به جشنواره پخش شد. در بخش دوم، اکران ویژه‌ی انیمیشن «درون و بیرون» با دوبله‌ی هنرجویان انجمن دوبله و گویندگی گراش برای عموم انجام شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. از این هنرجویان در برنامه‌ی اختتامیه به طور ویژه تقدیر شد.

آیین پایانی و اعلام برندگان

آیین پایانی دومین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی گریش‌بانگ جمعه‌شب، ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. همزمانی این برنامه با «روز گراش» باعث شد بخشی از برنامه به بزرگداشت این روز اختصاص یابد. یادبود مرحوم حسین آهی نیز بخش مهمی از این مراسم بود. اجرای موسیقی سنتی، اجرای زنده‌ی هنرمندان «رادیو جهرم» و دوبله‌ی همزمان انیمیشن نیز از بخش‌های دیگر برنامه‌ی اختتامیه بود.

پس از تقدیر از هیات داوران این دوره از جشنواره، شامل داوود نماینده، محمدصادق رحمانیان، کیوان عسکری و میلاد نورانی، نوبت به خوانش بیانیه‌ی هیات داوران رسید. رحمانیان به نمایندگی از هیات داوران، به هنرجویان و علاقه‌مندان توصیه کرد بیشتر مطالعه کنند و سقف تلاش‌هایشان را بالاتر بگیرند.

پس از این بخش، نتایج داوری آثار راه‌یافته به جشنواره اعلام شد. گفتنی است که دومین جشنواره گریش‌بانگ در چهار بخش پادکست (به همراه بخش ویژه‌ی پادکست رضوی)، دوبله، گویندگی و مجری‌گری برگزار شد، که در هر بخش سه اثر به عنوان آثار اول، دوم و سوم برای دریافت تندیس و لوح جشنواره و جایزه‌ی نقدی معرفی شدند.

در بخش پادکست آزاد، اثر مریم‌سادات حسینی از لار به عنوان برنده‌ی اول شناخته شد، و آثار محمدعلی صفایی از لار و بتول نادرپور از گراش نیز به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در بخش ویژه‌ی پادکست رضوی، دو اثر به مقام‌های اول و دوم رسیدند: علی شفاعت‌پناهی از جهرم و فاطمه ابراهیمی از گراش.

در بخش گویندگی، زهرا فربودنیا از لار جایزه‌ی اول را دریافت کرد، و ایلناز ابراهیمی و دیبا زارع از شیراز نیز جوایز دوم و سوم را گرفتند.

در بخش مجری‌گری نیز فقط دو برنده‌ی اول و دوم اعلام شد: شیدا ساعی از شیراز و رومیصا انصاری‌فرد از لار.

در بخش دوبله هر سه جایزه‌ی اول تا سوم را شرکت‌کنندگان شیرازی به خانه بردند. در این بخش، فاطمه بارانی اول، سلما محمودی دوم، و زهرا کریمی سوم شد.

برنامه برای سال آینده

هرچند محمد رستم‌پور، دبیر جشنواره، در سخنانش از کمبود امکانات شهری برای پذیرایی از مهمانان جشنواره‌ها گلایه کرده بود، اما رشد کمی و کیفی آثار شرکت‌کننده در دومین جشنواره گریش‌بانگ، برگزارکنندگان جشنواره را به سال‌های آینده نیز امیدوار کرده بود.

محمدعلی شامحمدی، تهیه‌کننده‌ی جشنواره و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، از عزم دبیرخانه جشنواره برای ادامه و حتی گسترش این جشنواره در سال‌های آینده سخن می‌گوید: «ما امیدواریم بتوانیم مرکزیتی برای هنر صدا در گراش ایجاد کنیم و هرساله میزبان علاقه‌مندان به این هنر باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top