بستن

قهوه‌ی قجری کام تئاتری‌ها را شیرین کرد

هفت‌برکه – گریشنا: نمایش «قهوه قجری» به کارگردانی علی فخری از ۲۶ دی‌ماه تا چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ سینما فرهنگ گراش را پر از مخاطب کرد. این نمایش بر اساس نمایشنامه‌ای به قلم آتیلا پسیانی و توسط گروه هنری صبا به روی صحنه رفت، و با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

علی فخری، کارگردان شناخته‌شده‌ی گراشی که علاوه بر کارگردانی این نمایش، بازیگردانی و نقش‌آفرینی در آن را نیز به دوش می‌کشید، می‌گوید: «با توجه به این که این نمایش یک کار جدی در ژانر طنز است و طرح پیچیده‌ای دارد و به نمایشنامه‌ی هملت شکسپیر هم ارجاع دارد، انتظار نداشتیم که اینقدر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این استقبال برای من و دوستانم در گروه صبا، بسیار دلگرم‌کننده بود.»

به گفته‌ی محسن مهرابی، مدیر اجرایی این نمایش، در طی ۹ اجرا، هر شب به طور متوسط ۲۸۰ نفر این نمایش را تماشا کردند. «این استقبال باعث شده است که از شهرهای لار و اوز نیز برای اجرای این نمایش درخواست داشته باشیم، که بررسی آن را به روزهای آینده موکول کرده‌ایم.»

در نمایش «قهوه قجری» محمود علی‌پور، علی مقتدری، عاطفه امین‌زاده، احمدرضا حیدری و علی فخری بازی می‌کردند. موسیقی همزمان را نیز حسین ناصری (تنبک) و هادی نیکخو (ویولون) بر روی صحنه می‌نواختند. سایر عوامل این نمایش عبارتند از محمود علیپور دستیار کارگردان، پویه پناه‌پوری منشی صحنه، مسعود غفوری مشاور هنری، محسن مهرابی مدیر اجرایی، علی شهریاری نور و صدا، ماشااله بلبلی گریمور، عبدالرضا افشار مدیر سالن، و مجید افشار و هادی افشار عکاس.

در بروشور این نمایش، طرح «قهوه قجری» اینگونه توصیف شده است: «چهار تا عمله‌ی طرب می‌خواهند به ولیعهد بایرام‌میرزا کمک کنند که پرده از راز مخوفی بردارد. بایرام از آنها می‌خواهد نمایشی ترتیب بدهند تا قتل پدرش (شاه پیشین) به دست عمویش (شاه کنونی) و مادرش (ملکه‌ی پیشین و کنونی) را برملا کند. اما اینها خودشان هم نمی‌دانند که داستانشان چقدر به داستان هملت، شاهزاده دانمارکی، شبیه است. یعنی در واقع خودش است، اینها مسخره‌اش را در آورده‌اند!»

گزارش تصویری مجید افشار را از اجرا و حاشیه‌ی شب‌های مختلف این نمایش ببینید.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top