هفت‌برکه – گریشنا: دبیرخانه‌ی دومین جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی گریش‌بانگ اسامی راه‌یافتگان به چهار بخش اصلی این جشنواره را اعلام کرد. آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره با رشدی چشمگیر، به ۹۸ اثر از ۸۲ شرکت‌کننده رسیده است.

محمدعلی شامحمدی، تهیه‌کننده جشنواره، درباره‌ی آثار ارسال‌شده به دومین جشنواره گریش‌بانگ گفت: «در مورد آثاری که به جشنواره ارسال شده است، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، شاهد رشد قابل توجهی بودیم. همین مساله باعث شد در هیات برگزاری تصمیم بگیریم که تعداد آثار راه‌یافته را نیز بالا ببریم تا شاهد رقابت بیشتر و ظهور چهره‌های جدیدتر نیز باشیم.»

محمد رستم‌پور، دبیر جشنواره، آماری از آثار ارسال‌شده را ارائه می‌دهد: «در مجموع ۱۵۴ اثر در چهار بخش جشنواره به دبیرخانه ارسال شد. از این میان، ۶۳ اثر در بخش دوبله، ۵۵ اثر در بخش گویندگی، ۳۰ اثر در بخش پادکست (شامل ۶ اثر در بخش ویژه‌ی رضوی)، و ۶ اثر در بخش مجری‌گری بود.» با این که این دوره از جشنواره برای پنج استان جنوبی کشور برگزار می‌شود، تعداد آثار ارسالی از استان‌های دیگر به جز فارس بسیار کم بوده است، و در گزینش نهایی نیز هیچ اثری از استان‌های اصفهان، بوشهر، هرمزگان و کرمان دیده نمی‌شود.

به گفته‌ رستم‌پور، هیات گزینش جشنواره با بررسی تمام آثار رسیده، در نهایت ۹۸ اثر از ۸۲ نفر را در چهار بخش جشنواره پذیرفتند. «حضور ۵۵ اثر در بخش دوبله، ۱۰ اثر در بخش پادکست، ۶ اثر در بخش ویژه‌ی پادکست رضوی، ۲۲ اثر در بخش گویندگی و ۵ اثر در بخش مجری‌گری نشان می‌دهد در این دوره شاهد رقابت بیشتری خواهیم بود و هیات داوران کار سخت‌تری خواهند داشت.»

لیست آثار پذیرفته شده را در زیر می‌توانید مشاهده کنید و یا به صورت فایل پی‌دی‌اف از اینجا دریافت کنید.

شامحمدی، تهیه‌کننده جشنواره، می‌گوید: «طبق متن فراخوان، جشنواره آمادگی اسکان شرکت‌کنندگان از شهرهای دیگر و پذیرایی را دارد، اما هزینه‌ی رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان با خودشان است. لازم به یادآوری است که حضور در جشنواره برای دریافت جوایز الزامی است.»

او اعلام می‌کند اسامی هیات داوران و کارگاه‌های آنان در بخش جنبی جشنواره، فردا اعلام می‌شود. دومین جشنواره گریش‌بانگ پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در سینما فرهنگ گراش برگزار خواهد شد.

GerishBang2 Pazirofteh 1 GerishBang2 Pazirofteh 2 GerishBang2 Pazirofteh 3