بستن

دانشگاه و باشگاه برای فرهنگیان، اردوگاه و هنرستان برای دانش‌آموزان

هفت‌برکه – گریشنا: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای مدیران و معلمان، جذب نیروهای بومی، احداث ساختمان اداری، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، ساخت اردوگاه دانش اموزی، تامین امکانات آموزشی در شهر و روستا، نوسازی مدارس روستایی، راه اندازی باشگاه فرهنگیان از مهمترین خواسته‌های فرماندار گراش بود که در حضور مدیر کل آموزش و پرورش فارس مطرح شد

به گزارش گراش‌نیوز اصغر فرودی فرماندار گراش در حضور مدیر کل اموزش و پرورش استان فارس، معاونین سازمان، روسای انجمن‌ اولیا و مربیان مدارس، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیران و فرهنگان شهرستان گفت: حضور ۶۵ درصد نیروی انسانی غیربومی و غیرساکن در آموزش و پرورش گراش یکی از معضلات این شهرستان است. با توجه به اینکه نیروهای غیربومی که جذب آموزش و پرورش می‌شوند پس از مدت کوتاهی متقاضی خروج از شهرستان هستند و کمکی به جبران کمبود نیروی انسانی در گراش نخواهند کرد، در نتیجه کماکان شاهد کمبود معلم در شهرستان خواهیم بود

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه زمینه استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش شهرستان فراهم شود، اظهار داشت: بهبود و ارتقای شاخص های آموزش و پرورش برای شهرستان مهم است و در این زمینه اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی بر لزوم راه‌‍ اندازی دانشگاه جامع فرهنگیان در شهرستان تاکید کرد و افزود: ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در شهرستان یکی از اولویت‎‌ها است که با کمک‌های دولتی و مشارکت خیرین این کار را انجام خواهیم داد و زیر ساخت‌های ان در شهرستان فراهم است.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهرستان از توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش حمایت می‌کند، افزود: توسعه هنرستان‌ها در این شهرستان، سیاستی اصولی و راهبردی است و از نظر آینده شغلی وضعیت مطلوبی دارد.

اصغر فرودی با تاکید بر اینکه امکانات رفاهی معلمان باید در گراش ارتقا پیدا کند، خاطر نشان ساخت: باید تدابیری اندیشیده شود تا وضعیت رفاهی و معیشتی فرهنگیان گراش بهبود پیدا کند و این موضوع باعث ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان می‌شود.

وی خواستار احداث اردوگاه دانش اموزی در شهرستان گراش شد و گفت: ایجاد اردوگاه علمی دانش‌ آموزی با امکانات آموزشی، فرهنگی، تفریحی و علمی در این شهرستان ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار گراش با بیان اینکه ساختمان اداری اداره آموزش و پرورش نیازمند احداث و نوسازی است تاکید کرد: خیرین در امر مدرسه سازی پیشگام هستند اما برای ساخت ساختمان اداری نیاز است اداره کل اموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

فرودی با اشاره به اینکه توسعه فضای آموزشی اولویت شورای آموزش و پرورش گراش است، افزود: رفع کمبود امکانات اموزشی در سطح شهر و روستا نیازمند نگاه ویژه مسئولین است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: خیرین فضای مسکونی ویژه فرهنگیان بسازند

دکتر علی عسکر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان گراش با تاکید بر اینکه ” مدیران باید تلاش کنند تا دانش آموزان ما در همه ابعاد تربیتی پرورش یابند، گفت: رسالت امروز آموزش وپرورش این است تا ساحت های شش گانه تربیت را که مبتنی بر سند تحول بنیادین است دنبال نماید و منحصر به کلاس درس  و مسائل آموزشی تنها نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نتیجه نگاه تک محوری و حافظه محوری به تعلیم و تربیت را نسلی ضعیف در مهارت های اجتماعی دانست و گفت: این دانش آموزان در برابر مسائل و مشکلات اجتماعی آسیب پذیر هستند و توان مقابله با آن را ندارند.

وی اساس کار آموزش وپرورش را تربیت عنوان کرد و گفت: عدم پرداختن به تربیت در ابعاد وجودی کامل آن ، موجب شده تا نسل کنونی ما ناتوان از حل مسائل روزمره خود باشد.

نجفی تاکید کرد: باید نگاه مدیران ما به تعلیم و تربیت تغییر یابد که لازمه آن شناخت دقیق سند تحول بنیادین در قالب برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و تبیین این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به خدمات ماندگار خیرین در امر مدرسه سازی در سطح استان فارس گفت: بیش  از ۴۰ درصد ساخت و سازهای  آموزش  وپرورش را خیرین انجام داده اند و هم اکنون نیز بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان نیز در زمینه ساخت مدرسه تعهد کرده اند که باید برای این خدمات فرهنگی دست آنها را بوسید.

وی گفت:  هم اکنون ۴۲۰ پروژه فعال در حوزه ساخت فضاهای آموزشی داریم که بیش از ۱۲۰ پروژه را خیرین در دست ساخت دارند و لازمه تداوم این امر مقدس، رفع موانع کاری برای خیرین است.

نجفی با اشاره به مصوبات اخیر شورای آموزش  وپرورش مبنی بر تخفیف  به ۵۰ درصدی انشعابات مدارس گفت: برای رفع مشکلات ساخت ساز برای خیرین آماده همکاری هستیم.

وی رمز موفقیت در برنامه های آموزشی  وپرورشی را نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی با کیفیت نیازمند انگیزه است و با توجه به غیر بومی بودن  اکثر افراد شاغل در  مدارس شهرستان هایی همچون گراش، باید برای حضور و فعالیت موثر آنها انگیزه لازم را ایجاد کرد .

نجفی افزود: یکی از راه های ایجاد انگیزه برای نیروهای غیر بومی  در شهر هایی همچون گراش ،تهیه محل اسکان مناسب برای این افراد است که می توان با تبیین این موضوع و ایجاد تمایل در خیرین برای ساخت فضای مسکونی ویژه فرهنگیان این مشکل را نیز رفع نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تاثیر این اقدام افزایش سطح توانمندی و ارتقاء سطح علمی  دانش آموزان  است.

نجفی همچنین با اشاره به آسیب های اجتماعی فراوانی که دانش آموزان و فرزندان ما را تهدید می کند ، گفت: امروز ساخت فضاهای ورزشی برای دانش آموزان و فرهنگیان کمتر از مدرسه سازی نیست و می توان با هدایت منابع مادی موجود همچون کمک های خیرین در این مسیر، قدم های خوبی در توسعه آموزش  و پرورش برداشت.

    

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top