هفت‌برکه – گریشنا: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای مدیران و معلمان، جذب نیروهای بومی، احداث ساختمان اداری، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، ساخت اردوگاه دانش اموزی، تامین امکانات آموزشی در شهر و روستا، نوسازی مدارس روستایی، راه اندازی باشگاه فرهنگیان از مهمترین خواسته‌های فرماندار گراش بود که در حضور مدیر کل آموزش و پرورش فارس مطرح شد

13980822 Amoozesh2

به گزارش گراش‌نیوز اصغر فرودی فرماندار گراش در حضور مدیر کل اموزش و پرورش استان فارس، معاونین سازمان، روسای انجمن‌ اولیا و مربیان مدارس، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و مدیران و فرهنگان شهرستان گفت: حضور ۶۵ درصد نیروی انسانی غیربومی و غیرساکن در آموزش و پرورش گراش یکی از معضلات این شهرستان است. با توجه به اینکه نیروهای غیربومی که جذب آموزش و پرورش می‌شوند پس از مدت کوتاهی متقاضی خروج از شهرستان هستند و کمکی به جبران کمبود نیروی انسانی در گراش نخواهند کرد، در نتیجه کماکان شاهد کمبود معلم در شهرستان خواهیم بود

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه زمینه استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش شهرستان فراهم شود، اظهار داشت: بهبود و ارتقای شاخص های آموزش و پرورش برای شهرستان مهم است و در این زمینه اقدامات اساسی صورت گرفته است.

13980822 Farmandar

وی بر لزوم راه‌‍ اندازی دانشگاه جامع فرهنگیان در شهرستان تاکید کرد و افزود: ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در شهرستان یکی از اولویت‎‌ها است که با کمک‌های دولتی و مشارکت خیرین این کار را انجام خواهیم داد و زیر ساخت‌های ان در شهرستان فراهم است.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهرستان از توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش حمایت می‌کند، افزود: توسعه هنرستان‌ها در این شهرستان، سیاستی اصولی و راهبردی است و از نظر آینده شغلی وضعیت مطلوبی دارد.

اصغر فرودی با تاکید بر اینکه امکانات رفاهی معلمان باید در گراش ارتقا پیدا کند، خاطر نشان ساخت: باید تدابیری اندیشیده شود تا وضعیت رفاهی و معیشتی فرهنگیان گراش بهبود پیدا کند و این موضوع باعث ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان می‌شود.

وی خواستار احداث اردوگاه دانش اموزی در شهرستان گراش شد و گفت: ایجاد اردوگاه علمی دانش‌ آموزی با امکانات آموزشی، فرهنگی، تفریحی و علمی در این شهرستان ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار گراش با بیان اینکه ساختمان اداری اداره آموزش و پرورش نیازمند احداث و نوسازی است تاکید کرد: خیرین در امر مدرسه سازی پیشگام هستند اما برای ساخت ساختمان اداری نیاز است اداره کل اموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

فرودی با اشاره به اینکه توسعه فضای آموزشی اولویت شورای آموزش و پرورش گراش است، افزود: رفع کمبود امکانات اموزشی در سطح شهر و روستا نیازمند نگاه ویژه مسئولین است.

13980822 Askar Najafi

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: خیرین فضای مسکونی ویژه فرهنگیان بسازند

دکتر علی عسکر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان گراش با تاکید بر اینکه ” مدیران باید تلاش کنند تا دانش آموزان ما در همه ابعاد تربیتی پرورش یابند، گفت: رسالت امروز آموزش وپرورش این است تا ساحت های شش گانه تربیت را که مبتنی بر سند تحول بنیادین است دنبال نماید و منحصر به کلاس درس  و مسائل آموزشی تنها نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نتیجه نگاه تک محوری و حافظه محوری به تعلیم و تربیت را نسلی ضعیف در مهارت های اجتماعی دانست و گفت: این دانش آموزان در برابر مسائل و مشکلات اجتماعی آسیب پذیر هستند و توان مقابله با آن را ندارند.

وی اساس کار آموزش وپرورش را تربیت عنوان کرد و گفت: عدم پرداختن به تربیت در ابعاد وجودی کامل آن ، موجب شده تا نسل کنونی ما ناتوان از حل مسائل روزمره خود باشد.

نجفی تاکید کرد: باید نگاه مدیران ما به تعلیم و تربیت تغییر یابد که لازمه آن شناخت دقیق سند تحول بنیادین در قالب برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و تبیین این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به خدمات ماندگار خیرین در امر مدرسه سازی در سطح استان فارس گفت: بیش  از ۴۰ درصد ساخت و سازهای  آموزش  وپرورش را خیرین انجام داده اند و هم اکنون نیز بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان نیز در زمینه ساخت مدرسه تعهد کرده اند که باید برای این خدمات فرهنگی دست آنها را بوسید.

وی گفت:  هم اکنون ۴۲۰ پروژه فعال در حوزه ساخت فضاهای آموزشی داریم که بیش از ۱۲۰ پروژه را خیرین در دست ساخت دارند و لازمه تداوم این امر مقدس، رفع موانع کاری برای خیرین است.

13980822 Amoozesh

نجفی با اشاره به مصوبات اخیر شورای آموزش  وپرورش مبنی بر تخفیف  به ۵۰ درصدی انشعابات مدارس گفت: برای رفع مشکلات ساخت ساز برای خیرین آماده همکاری هستیم.

وی رمز موفقیت در برنامه های آموزشی  وپرورشی را نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی با کیفیت نیازمند انگیزه است و با توجه به غیر بومی بودن  اکثر افراد شاغل در  مدارس شهرستان هایی همچون گراش، باید برای حضور و فعالیت موثر آنها انگیزه لازم را ایجاد کرد .

نجفی افزود: یکی از راه های ایجاد انگیزه برای نیروهای غیر بومی  در شهر هایی همچون گراش ،تهیه محل اسکان مناسب برای این افراد است که می توان با تبیین این موضوع و ایجاد تمایل در خیرین برای ساخت فضای مسکونی ویژه فرهنگیان این مشکل را نیز رفع نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تاثیر این اقدام افزایش سطح توانمندی و ارتقاء سطح علمی  دانش آموزان  است.

نجفی همچنین با اشاره به آسیب های اجتماعی فراوانی که دانش آموزان و فرزندان ما را تهدید می کند ، گفت: امروز ساخت فضاهای ورزشی برای دانش آموزان و فرهنگیان کمتر از مدرسه سازی نیست و می توان با هدایت منابع مادی موجود همچون کمک های خیرین در این مسیر، قدم های خوبی در توسعه آموزش  و پرورش برداشت.

    13980822 Farmandar2