هفت‌برکه – گریشنا: شورای شهر گراش بعد از انتخاب هیات رییسه‌ی دوره سوم، هنوز موفق به تشکیل جلسه نشده است. 

 Shora 01

ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۸، زمان نخستین جلسه‌ی رسمی شورا در سال سوم اعلام شده بود و اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر، برای جلسه این هفته از خبرنگاران نیز دعوت کرده بود. در زمان اعلام شده، اکبر باقرزاده، رییس، و علی‌اصغر حسنی، نایب رییس شورای شهر، در محل شورا حضور داشتند. مصطفی خورشیدی ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه به این جمع اضافه شد، ولی هنوز امکان رسمی شدن جلسه وجود نداشت: عضو چهارم شورا، فوزیه ناصری، هنوز در جلسه نبود. در تماس خورشیدی با ناصری، او اعلام کرد تمایلی به حضور در جلسه ندارد.

اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر، گفت: «در سال سوم فعالیت شورا، این سومین باری است که از اعضای شورا دعوت کرده‌ایم اما جلسه تشکیل نشده است. این افراد باید تکلیف شورا را مشخص کنند.»

با توجه به به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا، خورشیدی پیشنهاد داد که برخی از نامه‌های رسیده جواب داده شود. باقرزاده در پاسخ گفت: «بیشتر این نامه‌ها نیاز به مصوبه دارد و ممکن است بعد بازرس‌ها به ارسال نامه بدون مصوبه اشکال بگیرند. بدون تشکیل جلسه شورا، امکان پاسخ دادن به این نامه‌ها و درخواست‌های مردمی وجود ندارد.»

رییس شورای شهر گراش در مورد ضرورت تشکیل این جلسه گفت‌: «دستور کار این جلسه تعیین زمان جلسه هفتگی، تعیین اعضای کمیسیون‌های شورا و شهرداری بود که ما هنوز موفق به تشکیل جلسه نشده‌ایم.»

دلخوش، مدیر سایت گراش انقلابی، پیشنهاد داد که برای حفظ شورای شهر، تغییراتی در هیات رییسه ایجاد شود. علی‌اصغر حسنی، نایب رییس شورای شهر، در این مورد گفت: «بحث هیات رییسه فقط یک بهانه است و ممکن است فردا دوباره خانم ناصری یک بهانه‌ی دیگر بگیرد. انتخاب هیات رییسه به صورت قانونی برگزار شده است. سنگین‌ترین بی‌احترامی به مردم را افرادی انجام دادند که رای مردم را به هیچ گرفتند و استعفا دادند.»

در پایان این جلسه، نامه‌ای از طرف شورای شهر مبنی بر عدم حضور فوزیه ناصری در جلسه به فرمانداری گراش ارسال شد.

Shora 02