هفت برکه (گریشنا): اولین جمعه‌ی ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور  در حسینیه‌ی ابوالفضل(ع) گراش برگزار می‌شود.

محمد حسن عباس‌پور، متولی برگزاری مراسم شیرخوارگان در گراش در گفت‌گو با هفت برکه گفت: «روز جمعه، پانزدهم شهریور ماه ساعت ۱۰، پانزدهمین مراسم شیرخوارگان در گراش در محل حسینیه‌ی ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد. هیات بیت الزهرا(س) و هیات پیروان عترت و حسینیه ابوالفضل در برگزاری این مراسم با ما همکاری دارند.»

Fatmeh Ebrahimi

عباس‌پور در مورد این برنامه گفت: «ریز مراسم شیرخوارگان از خود مجمع جهانی شیرخوارگان برای ما ارسال می‌شود و ما براساس آن برنامه را اجرا می‌کنیم. قرائت قرآن، نذرنامه، سخنرانی و مرثیه‌خوانی توسط ذاکرین برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد. حجت‌الاسلام سید علوی گرگانی به عنوان سخنران و خود بنده یکی از مداحان این مراسم هستم البته فراخوان داده‌ایم تا چند مرثیه‌خوان دیگر نیز برای حضور در این برنامه آمادگی خود را اعلام کنند.»

عباس‌پور همچنین به والدین پیشنهاد می‌کند تا در مسابقه‌ی عکس که به صورت سراسری و از طریق مجمع جهانی مراسم شیرخوارگان برگزار می‌شود، شرکت کنند. مادرانی که در این مراسم حضور دارند با گرفتن عکس از نوزادان تا ۳ ساله خود که در مراسم شیرخوارگان حضور دارند و ارسال عکس به شماره‌ی واتس‌آپ 09337112972 مربوط به متولیان برگزاری مراسم شیرخوارگان در گراش می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. عکس‌ها از طریق مسئولین برگزاری مراسم شیرخوارگان در گراش انتخاب و بهترین آن‌ها به سایت مجمع جهانی برگزاری مراسم شیرخوارگان برای شرکت در قرعه‌کشی ارسال می‌شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی که صبح روز اولین جمعه‌ی محرم در حسینیه‌ی ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود تنها مراسم شیرخوارگان است که به صورت رسمی اجرا می‌شود. عباس‌پور در این رابطه توضیح می‌دهد:«این تنها مراسم شیرخوارگان حسینی است که ما مسئولیت آن را برعهده داریم اما مراسم شیرخوارگان در چند نقطه‌ی دیگر شهر به صورت غیررسمی برگزار می‌شود. هیات امام حسین(ع) در حسینیه حضرت امام حسین(ع) که در کمربندی قرار دارد، پایگاه فاطمه الزهرا (س) در بلوار پرواز، پایگاه فاطمیه در شهرک شهید بهشتی کنار مسجد امام زین العابدین(ع)و هیات مسجد حاج فتح الله و همچنین در چند منزل مسکونی مکان‌هایی است که اقدام به برگزاری مراسم شیرخوارگان به صورت غیر رسمی در این روز می‌کنند. اما در جلسه‌ای که روسای هیات‌های مذهبی در دفتر امام جمعه داشتیم صورت جلسه شد که هیچ کدام از این هیات‌ها مراسم خود را صبح برگزار نکنند و قرار بر این شد که مراسم شیرخوارگان که به صورت غیر رسمی برگزار می‌شود عصر اولین جمعه‌ی محرم برگزار شود.»

عباس‌پور با آرزوی تجمیع مراسم شیرخوارگان در یک مکان در سال آینده به گفت‌وگو پایان داد.