هفت‌برکه – گریشنا: وزیر بهداشت در سفر چهارروزه‌ی خود به استان فارس، فردا ۲۲ فروردین‌ماه به گراش سر می‌زند و چهار پروژه را در حوزه‌ی بهداشت و درمان افتتاح می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر امروز، ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ وارد شیراز می‌شود. سفر او به طرف جنوب استان فارس تا ۲۴ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. وزیر بهداشت در دومین روز سفر خود، از پروژه‌ها و مراکز درمانی شهرهای جنوبی استان فارس، از جمله فیروزآباد، قیر، خنج، گراش، لار، زرین‌دشت و داراب بازدید می‌کند و برخی از این پروژه‌ها با حضور او افتتاح خواهد شد.

پنج‌شنبه، ۲۲ فروردین، نمکی بعد از فیروزآباد و قیر وارد شهرستان خنج می‌شود و به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه، یعنی تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه در این شهرستان می‌ماند. او در این مدت از بخش‌های داخلی nicu/icu بیمارستان خنج و مرکز جامع سلامت شهرستان خنج بازدید می‌کند و این دو پروژه را به بهره‌برداری می‌رساند.

وزیر بهداشت ساعت ۱۵ به شهرستان گراش خواهد رسید و از او در مقابل آبشار اندیشه استقبال می‌شود. او سپس به بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) راهنمایی می‌شود تا چهار پروژه بخش‌های vip، توسعه اورژانس، کلینیک دندانپزشکی و ساختمان ۱۲واحدی پزشکان بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش را افتتاح کند. نمکی سرآخر به سالن دفاعیه‌ی دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش می‌رود تا جلسه‌ی خود را با هیات رئیسه و خیرین حوزه‌ی سلامت گراش آغاز کند.

Namaki Vazir Behdasht

ساختمان ۱۲واحدی پانسیون پزشکان مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) گراش به متراژ هزار و هشتصد متر مربع از طرح‌هایی است که در این روز به دست وزیر بهداشت در گراش افتتاح می‌شود. هزینه‌ی ساخت و تجهیزات این پروژه دو میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان از محل اعتبارات بانی خیر و دولتی تامین شده است.

توسعه اورژانس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) گراش نیز به متراژ ۶۵۰ متر مربع و با هزینه‌ی یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان با مشارکت دولت و خیرین انجام شده است.

بخش VIP مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) گراش به متراژ ۶۵۰ متر مربع و دارای نه اتاق است. هزینه ساخت و تجهیزات این بخش یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل اعتبارات بانی خیر و دولتی تامین شده است.

برای ساخت و تجهیز کلینیک آموزشی درمانی دندانپزشکی به متراژ ۵۵۰ متر مربع نیز که دارای ۱۲ یونیت است، دو میلیارد تومان هزینه شده است که اعتبار این پروژه نیز با مشارکت بانی خیر و دولت تامین شده است.

وزیر بهداشت بعد از گراش به سمت لار خواهد رفت و بعد از بازدید و افتتاح پروژه‌ها، نشستی با هیات رئیسه‌ی دانشکده‌های علوم پزشکی لار و گراش خواهد داشت. با رفتن به زرین‌دشت و داراب، دومین روز سفر وزیر بهداشت در استان فارس به اتمام می‌رسد. او در روز سوم سفر خود به جهرم و فسا می‌رود. نمکی شب را در فسا خواهد ماند و در چهارمین روز از سفر خود به سمت فرودگاه شیراز حرکت خواهد کرد تا به تهران برگردد.