گریشنا:  تنها کتابخانه عمومی گراش پس از تخریب برای بازسازی همچنان در انتظار تامین اعتبار برای ساخت است.

به نظر می رسد کتابخانه های منطقه سرنوشت یکسانی دارند. گریشنا در اول فروردین ۱۳۹۱ خبری را منتشر کرد که در آن از اعتباراتی سخن رفته بود که به نتیجه نهایی نرسیده است. عکس مربوط به کتابخانه عمومی گراش است که به پارکینگ تبدیل شده است. گزارشی از خنج و وضعیت کتابخانه اش بخوانید:

شیراز – رییس کتابخانه عمومی شهرستان خنج گفت: هم اینک اساسی ترین مشکل این کتابخانه، کمبود سالن محل نگهداری کتاب و سالن مطالعه است و فضای این دو قسمت نیازمند توسعه و رسیدگی است. روز شنبه، فریبا زمانی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خنج، گفت: حل این مشکل و احداث ساختمان جدید برای این کتابخانه، به حداقل چهار هزار مترمربع زمین نیاز دارد.

فرماندارخنج هم دراین نشست، از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، خواستارپیگیری توسعه کتابخانه واحداث ساختمان جدید با توجه به نیازشهر از محل جذب کمک های خیرین شد.

عبدالرضا خاتمی ادامه داد: به هرمیزان که این انجمن بتواند درجذب خودیاری برای احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهر اقدام کند، به همان نسبت این فرمانداری برای تامین هزینه ساخت از محل درآمد دو درصد نفت وگاز مساعدت خواهد کرد.

این نشست سه مصوبه داشت و درقالب این مصوبات مقرر شد، اعضای انجمن با همکاری ومساعدت شهرداری، شورای شهر، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، فرمانداری و راه و شهرسازی نسبت به تامین زمین مورد نیازدرمحل مناسبت اقدام و ونتیجه را به فرمانداری اعلام کند:

براساس یکی از مصوبات این نشست قرار شد، شهرداری خنج نسبت به پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه عمومی این شهرتاپایان ماه جاری اقدام کند.

همچنین به استناد یکی دیگر از مصوبات این نشست، کتابخانه عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج می بایست برای برپایی نمایشگاه کتاب که درنیمه نخست آبان ماه امسال دراین شهربرگزارخواهد شد، محل مناسبی در نظر بگیرند و از موسسه های فرهنگی برای مشارکت دربرگزاری این نمایشگاه دعوت کنند. شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.