گریشنا: برخی از آثار تاریخی منطقه لارستان طی ساله های گذشته مرمت شده است.

به گزارش جمعه ایرنا، فریدون فعالی هزینه ریالی به مصرف رسیده در این خصوص را ۱۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات سال ۸۹ ، ۹۰ و ۹۱ صورت گرفته است .
وی مسجد جامع عتیق و مسجد حاج نظام ، حمام وکیل ، مدرسه خان بازار وکیل و بازار حاجی در شیراز و مسجد جامع فسا ، مسجد جامع جهرم و مسجد چهار برکه لار،حمام وراوی شهرستان مهر ، کاروانسرای بنارویه و کارونسرای خواجه ابوالحسن را از جمله این اثار ذکر کرد.
وی همچنین چهار طاقی ایج استهبان و چهار طاقی جره و بالاده کازرون ، قلعه دختر فیروزآباد ، و در لارستان قلعه کریشکی بیرم ، ساباط قدیمی قیصریه لار ، آب انبار معتمد لار ، امام زاده شاه زندو در بیرم  ، آب انبار دهن شیر ،از دیگر بناهای مرمت شده برشمرد.
وی افزود: عملیات مرمت این پروژه ها در بخش های مورد نیاز و طبق قرارداد منعقده به پایان رسیده اما این به منظور اتمام کامل کار مرمت این بنا ها قلمداد نمی شود.
فعالی اضافه کرد: بلکه برحسب ضرورت ، این آثار مجدداً به اقدامات مرمتی و حفاظتی نیازمندند و لذا کار میراث فرهنگی برای مرمت این آثار همچنان ادامه می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : بناهای تاریخی به علت فرسودگی های ناشی از گذر زمان همواره نیازمند مرمت می باشند.
فعالی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس بر اساس اعتبارات موجود در سطح ملی و استانی با برنامه ریزی و اولویت بندی تمام تلاش خود را در راستای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند استان انجام می دهد.
وی گفت : به منظور صیانت از آثار تاریخی نیازمند حمایت جدی مردم،انجمن ها،رسانه ها و دیگر نهادها هستیم تا در شرایطی مناسب رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهیم