بستن

در بیرم؛ شاه زندو و قلعه کریشکی مرمت شد

گریشنا: برخی از آثار تاریخی منطقه لارستان طی ساله های گذشته مرمت شده است.

به گزارش جمعه ایرنا، فریدون فعالی هزینه ریالی به مصرف رسیده در این خصوص را ۱۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات سال ۸۹ ، ۹۰ و ۹۱ صورت گرفته است .
وی مسجد جامع عتیق و مسجد حاج نظام ، حمام وکیل ، مدرسه خان بازار وکیل و بازار حاجی در شیراز و مسجد جامع فسا ، مسجد جامع جهرم و مسجد چهار برکه لار،حمام وراوی شهرستان مهر ، کاروانسرای بنارویه و کارونسرای خواجه ابوالحسن را از جمله این اثار ذکر کرد.
وی همچنین چهار طاقی ایج استهبان و چهار طاقی جره و بالاده کازرون ، قلعه دختر فیروزآباد ، و در لارستان قلعه کریشکی بیرم ، ساباط قدیمی قیصریه لار ، آب انبار معتمد لار ، امام زاده شاه زندو در بیرم  ، آب انبار دهن شیر ،از دیگر بناهای مرمت شده برشمرد.
وی افزود: عملیات مرمت این پروژه ها در بخش های مورد نیاز و طبق قرارداد منعقده به پایان رسیده اما این به منظور اتمام کامل کار مرمت این بنا ها قلمداد نمی شود.
فعالی اضافه کرد: بلکه برحسب ضرورت ، این آثار مجدداً به اقدامات مرمتی و حفاظتی نیازمندند و لذا کار میراث فرهنگی برای مرمت این آثار همچنان ادامه می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : بناهای تاریخی به علت فرسودگی های ناشی از گذر زمان همواره نیازمند مرمت می باشند.
فعالی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس بر اساس اعتبارات موجود در سطح ملی و استانی با برنامه ریزی و اولویت بندی تمام تلاش خود را در راستای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند استان انجام می دهد.
وی گفت : به منظور صیانت از آثار تاریخی نیازمند حمایت جدی مردم،انجمن ها،رسانه ها و دیگر نهادها هستیم تا در شرایطی مناسب رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهیم

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top