بستن

گل‌های محبت در «سبد مهربانی»

هفت برکه(گریشنا): چهار سبد مهربانی برای جمع آوری لوازم تحریر برای مددجویان بهزیستی و افراد نیازمند در چهار نوشت افزار سطح شهر نصب شد.

به گزارش هفت برکه، با آغاز شهریور کم کم فصل خرید لوازم التحریر از راه می‌رسد و هستند خانواده‌هایی که از لحاظ مالی شاید توان خرید را نداشته باشند، اداره بهزیستی شهرستان گراش با نصب «سبد مهربانی» در چهار لوازم تحریر گراش سعی دارد تا لوازم تحریر و مایحتاج مورد نیاز مددجویان بهزیستی و افراد نیازمند را تامین کند. سبد مهربانی در چهار نوشت افزار گراش نصب شده است.

غلامی: اندیشه خیرخواهانه باید ساری و جاری باشد.

علی اکبر غلامی، رییس اداره بهزیستی شهرستان گراش، در رابطه با طرح سبد مهربانی گفت: «معمولا به صورت ماهیانه جلسه مشورتی با اعضا و مدجویان تشکیل می‌دهیم و در این جلسه پیشنهادات بررسی می‌شود. با توجه به این که نزدیک به شروع مدارس هستیم و خانواده‌ها کم کم در فکر  خرید مایحتاج مدارس برای فرزندان خود هستند ما این پیشنهاد را با اداره اصناف گراش در میان گذاشتیم و مورد استقبال قرار گرفت و بعدا در جلسه‌ای که با اتحادیه نوشت‌افزار داشتیم قراردادی امضا و  سبد مهربانی از چهار روز پیش در چهار نوشت افزار سطح شهر نصب شد.»

غلامی با اشاره به این که استقبال در همین روزهای آغازین بسیار خوب بوده است افزود: «اختصاص مبلغی نقدی حاصل بخشی از سود فروش نوشت افزارها برای خرید لوازم التحریر، نصب سبد مهربانی در نوشت افزارها و اختصاص بخشی از هزینه‌ای که خیرین در اختیار این نوشت افزارها قرار می‌دهند تا در مسیر خرید برای افراد نیازمند هزینه شود سه پیشنهادی بود ما مطرح کردیم و به جز مورد اول با دو مورد بعدی موافقت شد. با این که چهار روز بیشتر نیست که ما این طرح را آغاز کرده‌ایم خیلی زود یکی از سبدها پر شد. تمامی این اقلام و  هزینه‌ها جمع‌آوری می‌شوند و نزدیک به آغاز مدارس با توجه به شناسایی افراد نیازمند بین آن‌ها تقسیم می‌شود.»

رییس اداره بهزیستی هدف از انجام کار این است نهادینه کردن اندیشه خیرخواهانه دانست و بیان کرد: «کمک به افراد نیازمند باید در طول سال انجام شود و معطوف به زمان خاصی نباشد. شاید می‌شد که از یک خیر مبلغی را گرفت و برای مددجویان لوازم التحریر تهیه کرد اما ما هدفمان این بود که این تفکر نهادینه شود و  همه مردم برای کمک پیش قدم شوند، وقتی خانواده‌ای برای خرید فرزندش مراجعه می‌کند با دیدین این سبد حتما برای کمک اقدام می‌کند.»

غلامی در پایان گفت: «سبد مهربانی در چهار نوشت افزار ملاصدرا واقع در کمربندی با مدیریت پورشمسی، نوشت افزار سرای هنر، جنب حسینیه اعظم با مدیریت رسولی‌نژاد، فرهنگ‌سرای سینا، بوار معلم، روبروی مدرسه سیدالشهدا با مدیریت اسدی و نوشت افزار نوین، بلوار معلم، نبش کوچه هفتم با مدیریت محمود آذرایین نصب شده است. این سبدها در طول سال نصب است و فقط برای این ایام نیست.»

محمود آذرایین، مدیر نوشت افزار نوین در گفتگو با خبرنگار گریشنا گفت: «ما دو سال قبل این طرح را خودمان انجام دادیم و ۴۰۰ بسته حمایتی را تحویل افراد نیازمند دادیم، امسال هم در فکر بودیم که این کار را انجام دهیم ولی قبل از شروع در جلسه‌ای که با بهزیستی داشتیم این پیشنهاد را دادند و سبدها نصب شدند. با توجه به این که فصل خرید مدارس از دهه اول شهریور شروع می‌شود ولی باز هم استقبال خوبی شده است. اکثرا مردم خودشان وقتی برای خرید مراجعه می‌کنند بنر کنار سبد را می‌خوانند و معمولا کمک می‌کنند. این اقلام جمع شده در پایان تحویل بهزیستی داده می‌شود و تنها برای افراد تحت پوشش نیست، خانواده‌های آبرومند و نیازمندی را می‌شناسیم که تحت حمایت جایی نیستند ما با معرفی نامه‌ای از طرف نوشت افزار نوین آن‌ها را به بهزیستی معرفی می‌کنیم تا بسته‌ها را تحویل بگیرند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top