هفت‌برکه (گریشنا) – رضا تقی‌نژاد: مسابقات ورزشی المپیاد روستایی عشایری شهرستان گراش به مناسبت دهه پرفروغ فجر، امسال در رشته‌های مختلف فوتسال، شطرنج، دو و میدانی و پرس سینه به میزبانی فداغ برگزار شد. در آیین اختتامیه جشنواره که دیروز بیست‌ و دوم بهمن‌ماه، بعد از مسابقات فوتسال با حضور احمد حسن‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش، اعضای شوراهای اسلامی و ورزشی و دهیار فداغ، خلیلی و محمدزینا برگزار شد، به نفرات برتر رشته‌های مختلف ورزشی جوایزی اهدا شد.

Varzesh Roostaei Ashayeri (8)

شهدای خلیلی، قهرمان مسابقات فوتسال

به گزارش رضا تقی‌نژاد، خبرنگار هفت‌برکه در دهستان فداغ، مسابقات فوتسال در دو گروه سه تیمی با شرکت تیم‌های فداغ، محمدزینا و لب‌اشکن در گروه الف؛ و تیم‌های شهدای خلیلی، کنگ‌وریشه و شهید قاسم‌نژاد فداغ در گروه ب؛ در زمین فوتسال مجموعه ورزشی شهدا از جمعه پانزدهم بهمن‌ماه آغاز شد و تا بیست و دوم بهمن‌ماه ادامه داشت.

در اولین دیدار از این دوره مسابقات، تیم فداغ و محمدزینا به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۶-۶ به پایان رسید. در بازی دوم، دو تیم شهدای خلیلی و کنگ‌وریشه مقابل هم صف‌آرایی کردند که خلیلی‌ها در این دیدار موفق شدند حریف خود را دو بر یک از پیش رو بردارند. تیم شهید قاسم‌نژاد فداغ موفق شد کنگ‌وریشه را با نتیجه چهار بر سه شکست دهد. دیدار تماشایی و حساس تیم‌های لب‌اشکن و محمدزینا با نتیجه یازده بر چهار با شکست سنگین فوتسالیست‌های لب‌اشکنی به پایان رسید. تیم شهید قاسم‌نژاد در بازی دوم خود مقابل شهدای خلیلی شش بر سه شکست خورد. دیدار تیم‌های فداغ و لب‌اشکن نیز با برتری فداغ با نتیجه پنج بر یک پایان یافت. بدین ترتیب، تیم‌های محمدزینا، شهید قاسم‌نژاد، شهدای خلیلی و فداغ به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

محمدزینا در یک دیدار حساس و تماشایی موفق شد تیم شهید قاسم‌نژاد را با نتیجه هشت بر یک گلباران کند. در دیدار دوم مرحله نیمه نهایی، شهدای خلیلی و فداغ، دو تیم مدعی قهرمانی، به مصاف هم رفتند که خلیلی‌ها موفق شدند تیم فداغ را با شکست سنگین پنج بر دو از پیش روی بردارند.

فینال مسابقات با حضور دو تیم شهدای خلیلی و محمدزینا، دیروز بیست و دوم بهمن‌ماه برگزار شد. از همان دقایق اول بازی می‌شد قهرمانی خلیلی‌ها را در این دوره از مسابقات تشخیص داد. تیم شهدای خلیلی در فینال توانست با اقتدار تیم محمدزینا را با نتیجه چهار بر سه شکست دهد و عنوان قهرمانی مسابقات ورزشی المپیاد روستایی عشایری شهرستان گراش را از آن خود کند. محمد زینا نایب قهرمان و فداغ سوم شد.

Varzesh Roostaei Ashayeri (10)

مسابقات پرس سینه، دو و میدانی و شطرنج در فداغ

 

در مسابقات پرس سینه که با حضور ۲۷ ورزشکار در دبیرستان پناهی فداغ برگزار شد، در دسته ۵٢ کیلوگرم، امیر حسین درویشی؛ در دسته ۵۶ کیلوگرم، محمود بازیار؛ در دسته ۶٠ کیلو گرم،  مجتبی بازیار؛ دسته ۶٧/۵ نوجوانان، آرمین رستگار؛ دسته  ٧۵ کیلوگرم، مهدی عباسی؛ دسته ٧۵ کیلوگرم، عباس بازیار؛ دسته ٧۵ کیلوگرم، حسین دستسوز؛ دسته ٨٢/۵ کیلوگرم، محمود فداغی؛ دسته ٩٠ کیلوگرم، محمد امامی‌فر؛ دسته ٩٠ کیلوگرم، فرزین غنی‌زاده؛ دسته ٩٠ کیلوگرم، اسدالله نورسیده به ترتیب هر کدام در دسته خود به مقام اول دست یافتند.

در مسابقه دو و میدانی، حامد کارگر، علی‌اکبر درویشی و رضا کارگر سه نفری بودند که مسافت چهار کیلومتری سدّ فداغ تا پل ساحلی را سریع‌تر از دیگران دویدند و مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در مسابقات شطرنج که با حضور شرکت‌کنندگانی از خلیلی، حسین‌آباد و فداغ در دبیرستان پناهی فداغ برگزار شد، ناصر نریمانی قهرمان شد و محمد امیدی به مقام نائب قهرمانی رسید.