بستن

جشنواره دوازدهم کل کلید خورد

هفت برکه (گریشنا): فراخوان دوازدهمین جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش در سایت این جشنواره منتشر شد.

13911211 Kal9 (1)به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ جشنواره‌ی فیلم کوتاه کل گراش از امسال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، بدین معنی که فیلم‌سازان سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان که مجاورت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی دارند، در همه بخش‌های این جشنواره شرکت خواهند داشت. تا سال گذشته، جشنواره کل استانی بود.

جشنواره دوازدهم در روزهای نوزدهم، بیستم و بیست‌ و یکم اسفندماه برگزار می‌شود و فیلمسازان برای شرکت در این جشنوارده تا پانزدهم بهمن‌ماه فرصت دارند اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

این جشنواره سه بخش دارد: در بخش اصلی (بخش مسابقه) این جشنواره، کلیه فیلم‌های کوتاه در قالب مستند، داستانی و تجربه‌گرا پذیرفته می‌شود. بخش ویژه میراث فرهنگی، به آثاری با رویکرد به موضوعات بومی در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان اختصاص دارد که فیلم‌های این بخش بنا به محتوا می‌توانند در بخش مسابقه اصلی نیز شرکت کنند. بخش جنبی نیز به گزیده‌ای از آثار فیلمسازان ایران و جهان اختصاص یافته است. برگزاری کارگاه و جلسات نقد و بررسی آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره از دیگر برنامه‌های این بخش می‌باشد.

آیینه‌افروز، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش، در گفت‌وگو با خبرنگار هفت برکه گفت: «دلیل تاخیر در انتشار فراخوان جشنواره، نبود بودجه بود. البته در حال حاضر نیز برای برگزاری این جشنواره هیچ بودجه‌ی مشخص دولتی در نظر گرفته نشده، اما به دلیل درخواست فیلم‌سازان و جامعه‌ی هنری شهرستان مبنی بر برگزاری این جشنواره، فراخوان آن را منتشر کردیم تا در فرصت‌های آتی برای هزینه‌های آن نیز برنامه‌ریزی کنیم.»

با حضور فیلم‌سازان بوشهری و هرمزگانی در بخش مسابقه، امسال عملا این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و محل برگزاری کارگاه و جلسات نقد و بررسی آثار و پخش فیلم‌ها نیز در دو مکان سینما شهر قصه و سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

13901009 kal (3)

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top