گریشنا (هفت برکه): طرح «شوق زیارت» با هدف مشارکت خیران و نیکوکاران در اعزام خانواده‌های نیازمند به اماکن زیارتی، اجرا می‌شود. همچنین در همین راستا، دوازده نفر از مددجویان ۲۵ تا ۶۵ ساله تحت پوشش این نهاد، در مراسم معنوی پیاده‌روی از نجف تا کربلا شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گراش، کمپین شوق زیارت با شعار «یاری‌گر کسانی باشیم که در حسرت زیارت مانده‌اند.» بستر مناسب برای رساندن کمک‌های مردمی به نیازمندانی است که در حسرت زیارت مانده‌اند.
با راه‌اندازی این کمپین نیازمندانی که تا کنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی شده و با همکاری کمیته امداد، سازمان حج و زیارت و خیرین نیکوکار زمینه سفر معنوی آنان به اماکن مقدسه فراهم می‌شود.

اعتبارات اجرای این طرح از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نیکوکار تامین می‌شود که بر این اساس هزینه اعزام زائران به مشهد‌الرضا (ع) برای هر نفر سیصد هزار تومان و عتبات عالیات هفتصد هزار تومان است و تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد.

در سال‌های گذشته نیز، کمیته امداد با مشارکت خیران، مددجویانی را که در آرزو و حسرت زیارت ائمه‌اطهار بودند به اماکن مقدسه به ویژه مشهدالرضا اعزام کرده است و امید می‌رود با اجرای این طرح معنوی، نیازمندان بیشتری که در شوق و حسرت زیارت به سر می‌برند؛ به اماکن مقدسه اعزام تا همه از رحمت و شفاعت اهل‌بیت(ع) بهره‌مند شوند.
خیرین برای شرکت در این طرح می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۵۶۷۶۴۴۳۰۰۸ واریز و یا با شماره‌ی ۵۲۴۴۸۵۸۶ -۵۲۴۴۸۸۸۱ هماهنگ کنند.

حضور مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین
دوازده نفر از مددجویان در این سفر معنوی که با هماهنگی و سرپرستی کمیته امداد انجام پذیرفت شرکت کردند، این سفر ده روز به طول انجامید و مددجویان ضمن شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، اماکن مقدسه نجف و کاظمین را نیز زیارت کردند. بخشی از هزینه اعزام این مددجویان، از محل کمک‌های موردی مدیریت امداد که از صندوق‌های صدقات شهروندان تامین بودجه می‌شود، تامین شده بود و می‌توان گفت که تمامی شهروندان در اجر و پاداش این زیارت و این امر خیر سهیم هستند.

2015_11_28_14_14_47_94757