گریشنا: دکتر میرزا خلیل بهمنی رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش در نامه‌ای به وزارت بهداشت خواستار ارتقاء دانشکده علوم پزشکی گراش به دانشگاه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده، در متن این نامه آمده است: «با توجه به امکانات فیزیکی بالفعل بسیار مناسب، امکانات آموزشی کافی، آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی و خوابگاه‌های بی‌نظیر، در حال حاضر این دانشکده ظرفیت حداقل ۳۰۰۰ دانشجو را دارد که می‌توان به آنان خدمات استاندارد ارائه نمود.» دکتر بهمنی در بخش دیگری از نامه خود آورده است: «نیروی انسانی متخصص و حضور و وجود خیرین عزیز در عرصه سلامت نیز از امتیازات  منحصربه‌فرد این شهرستان است که می‌توان به آن اشاره کرد.»

در تماس تلفنی با خبرنگار گریشنا، دکتر بهمنی افزود: «این نامه پیرو صحبت‌های شفاهی در دیدار با دکتر ضیایی، معاون وزیر نوشته شده است. در این دیدار مقرر شد ایشان با گروهی کارشناسی به گراش بیایند و امکانات را بازدید کنند و در خصوص ارتقای دانشکده تصمیم بگیرند.» دکتر بهمنی در خصوص شرط وجود سه دانشکده برای ارتقا به دانشگاه نیز گفت: «ما مدت‌هاست به دنبال راه‌اندازی دانشکده پزشکی هستیم؛ و دانشکده‌های داروسازی و دندان‌پزشکی را نیز دنبال می‌کنیم. همچنین ظرفیت راه‌اندازی دانشکده‌های دیگر را نیز داریم. اگر هر کدام از این دانشکده‌ها در گراش راه‌اندازی شود، شرط ارتقا به دانشگاه نیز محقق می‌شود.»

دکتر بهمنی تاکید می‌کند ظرفیت دانشکده گراش بسیار بیشتر از ۵۰۰ دانشجو است که هم اکنون در آن تحصیل می‌کنند؛ و بر همین مبنا و با توجه به وی‍ژگی‌های ذکر شده، در پایان نامه خود به وزارت بهداشت خواستار دستور ارتقاء دانشکده علوم پزشکی گراش به دانشگاه شده است.

Bahmani