گریشنا: چهار ایستگاه هواشناسی در شهرهای استان فارس افتتاح خواهد شد اما در میان آن‌ها خبری از ایستگاه هواشناسی گراش نیست.

به گزارش تسنیم عبدالکریم جامع مدیرکل هواشناسی فارس گفت: چهار ایستگاه جدید هواشناسی در شهرهای خفر، خنج، سروستان و بخش فرگ داراب در اوایل سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد و تأمین نیرو برای این ایستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان هواشناسی است.

وی با اشاره به این که برای جذب نیروی انسانی نیاز به مجوزهای لازم است، گفت: در صورت آماده شدن مجوزهای لازم این سازمان از بین نیروهای مرد در رشته‌های کامپیوتر، جغرافیای طبیعی، ریاضی و فیزیک نیرو می‌پذیرد.

جامع با بیان اینکه ایستگاه‌های هواشناسی با توجه به شرایط اقلیمی در نقاط مختلف گذاشته می‌شود، خاطر نشان کرد: تاکنون در استان فارس ۲۴ ایستگاه سینوپتیک، ۲۴ ایستگاه خودکار هواشناسی، ۱۰ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۲۳۰ ایستگاه باران‌سنجی و یک ایستگاه جو بالا وجود دارد.

بعد از شهرستان شدن گراش در بهمن‌ماه ۱۳۸۸، ایستگاه هواشناسی از جمله نهادهایی بود که از سوی علی‌اصغر حسنی کسب مجوز راه‌اندازی آن اعلام شد. در آن برای احداث ایستگاه هواشناسی محلی در بوستان شهر مکان‌یابی شد. با گذشت نزدیک به چهارسال خبر تازه‌ای از وضعیت ایستگاه هواشناسی گراش منتشر نشده است.

Baran-Map