گریشنا:ناشنوایان گراش میزبان ناشنوایان شهرستان‌های استان فارس شدند این جمع شصت نفره در پلاک ۱۷۰ مسکن مهر در کنار هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع)با مسئولیت محمد رضا حسن‌زاده،سالروز وفات پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را عزاداری کردند.

به گزارش فاطمه ابراهیمی خبرنگار گریشنا؛ بعد از افتتاح کانون ناشنوایان در گراش به ریاست غلام حسین‌شیری برنامه‌های متنوع زیادی در گراش برگزار شد و این‌ بار برای برگزاری و راه‌اندازی هیات ناشنوایان حسینی در سه روزه پایانی ماه صفر، قرعه به نام شهرستان گراش افتاد.

غلام حسین‌شیری رئیس کانون ناشنوایان گراش هدف اصلی خود را از این میزبانی، آشنایی بچه‌های ناشنوا و کم‌شنوا با مباحث اسلامی و حسینی دانست و گفت:«چون بچه‌های ناشنوا نسبت به بچه‌های عادی از اعتماد به نفس کمتری برای حضور در برنامه‌های دسته جمعی برخوردارند سعی داریم با این برنامه‌ها و این گردهمایی‌ها آن‌ها را وارد محیط اجتماعی کنیم و شعار معلولیت محدودیت نیست را به عمل نشان دهیم.»

nashenavayan4شصت نفر از ناشنوایان استان فارسی از شهرهای شیراز، آباده، داراب ، اقلید، جهرم، کورده، لار، سه روز مهمان ناشنوایان گراش و هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) به مسئولیت محمد‌رضا حسن‌زاده هستند.

بچه‌های ناشنوا، صبح روز بیست‌وهشت صفر را در کنار اهالی شهرک پردیس و هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) با خواندن زیارت و مراسم سخنرانی و مداحی آغاز کردند.

همزمان با سخنرانی حجت‌الاسلام هنرپیشه، یکی از همراهان ناشنوایان استان با حرکات و اشارات دست متن سخنرانی را ترجمه می‌کرد.

بعد از مراسم سخنرانی محترم، بازرس کانون ناشنوایان اقلید برنامه آموزش کامپیوتر از دیگر برنامه‌هایی بود که برای ناشنوایان تدارک دیده شده بود.

یک کلام رئیس کانون ناشنوایان استان فارس نیز در مصاحبه با خبرنگار گریشنا به بیان این نکته اشاره کرد که:«هدف اصلی این برنامه شناساندن بُعد‌های برنامه‌های مذهبی و افتتاح هیات مذهبی ناشنوایان گراشی است.»

nashenavayan1احسان جعفری رئیس هیات مذهبی ماه بنی هاشم(ع) ناشنوایان شیراز نیز اظهار داشت:«بعد از افتتاح هیات مذهبی ناشنوایان در شیراز این شهرستان دومین شهری است که در استان فارس هیات مذهبی را به خودش اختصاص داده است.»

یک کلام در ادامه گفت:«ما به مناسبت‌های متفاوت، در یکی از شهرستان و یا استان‌های مختلف این گردهمایی‌ها را داریم و به لطف امام حسین این‌ بار برای اختتامیه ماه صفر قرعه به نام شهرستان گراش افتاد تا مهمان مردم ولایتمدار و حسینی شهر گراش باشیم.»

برنامه‌های متنوعی برای حضور چند روزه‌ی ناشنوایان استان در گراش برنامه‌ریزی شده است از جمله گردشگری از مکان‌های تاریخی و دیدنی در سطح گراش، برنامه بازدید از کانون ناشنوایان گراش نیز از دیگر برنامه‌های پایانی روز اول بود.

هیئت حضرت علی‌اکبر(ع) مسکن مهر، کانون ولایت،بسیج خواهران،خانواده مرحوم حاج محمد سراجی و خانم غیبی از مدت‌ها قبل برای اجرای این مراسم حمایت‌های مادی و معنوی با کانون ناشنوایان گراش داشتند.

nashenavayan2