گریشنا – خبر تکمیل شده: پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در ساعت دوازده و ده دقیقهی روز جمعه در مسیر لار- دبی بدون هیچ مشکلی سالم به مقصد نشست و خبر هر گونه نقص فنی در این پرواز تکذیب شد.
سید مصطفی هاشمی معاون اجرایی مدیرکل هواپیمایی آسمان در پایگاه شیراز و رئیس ایستگاه لارستان در تماس تلفنی خبرنگار گریشنا در مورد شایعات منتشر شده مبنی بر نقص فنی در این پرواز میگوید:« تکانهای هواپیما ناشی از چالههای هوایی امری طبیعی است که در همهی پروازها کموبیش وجود دارد، وقتی هواپیما در حال کم کردن ارتفاع برای فرود آمدن است به دلیل اختلاف درجه حرارتی که در ارتفاع و سطح زمین وجود دارد این تکانها ایجاد میشود و این شایعات از اطلاعات ناقص و کاملا غیرکارشناسانه نشات میگیرد.»
او با بیان اینکه این شایعه نیمهشب دیشب به او رسیده و تا قبل از آن هیچ خبری در این رابطه به او گزارش نشده است گفت:«هدف شرکت هواپیمایی آسمان که متعلق به صندوق بازنشستگی کشور است داشتن پروازهای ایمن و به موقع است و پخش چنین خبرهایی جز تخریب ذهن مردم در مورد شرکتهایی هواپیمایی داخلی چیز دیگری را در پی نخواهد داشت و این مساله را میتوان مشکلی سیاسی دانست و مسئولین در حال پیگیری و شناسایی عوامل نشر این خبر هستند.»
معاون اجرایی مدیر کل هواپیمایی استان فارس گفت:«شرکت هواپیمایی آسمان از جمله شرکتهایی است که در منطقهی لارستان مورد اعتماد مردم است و بعد از این نیز همچون گذشته به خدمترسانی به مردم در این منطقه ادامه خواهد داد.»
منبع اصلی این شایعه پیامهایی در پیامرسان واتساپ بود. در این پیام نویسنده شایعه، خبر را از قول یکی از مسافران خوری نقل کرده بود و خواسته بود مسافران مدتی شرکت آسمان را تحریم کنند. انتشار خبر در سایت روزنامهی خراسان نیز بر دامنه شایعه افزود. منبع خبر خراسان نیز همان شایعات منتشر شده در واتساپ بود.
خبرنگار گریشنا با یکی از مسافران و یونس متین خلبان گراشی این پرواز نیز تماس گرفت. خلبان متین نیز هرگونه مشکل فنی در این پرواز را رد کرد و گفت: «تکانهای سطحی در هر پروازی طبیعی است.»
دکتر محقق که یکی از مسافران این پرواز بوده نیز اظهار کرد پرواز خوبی را تجربه کرده است: «هیچ مشکلی هم برای مسافران پیش نیامد.» طبق شنیدهها، بخشی از تکانهای ایجاد شده نیز ناشی از ارتعاشات هواپیمای پهنپیکری بوده که همزمان در بالای این هواپیما در حال پرواز بوده است.
مجيد
۱۳ آذر ۱۳۹۲
اگه هواپیمای شیراز هم بود اینقدر پیگیری میکردین و کاسه ی داغتر از اش میشدین؟ من نمیدونم شما چرا این همه سنگ ل.ا.ر رو به سینه میزنید. واقعا براتون میصرفه؟سودش خوبه؟
گراش من
۱۲ آذر ۱۳۹۲
با سلام خدمت دوستان گریشنا:
به جای نوشتن این گونه مطالب و تماس با …. لار بهتر بود با چند نفر از مسافران این هواپیما که در آن حضور داشتند تماس گرفته و از واقعیات با خبر میشدین چون خدا رو شکر مسوولین در لار هیچ وقت واقعیت ها رو نمیگن و دنبال چند نفر مثل شما میگردن که اون رو رسانه ای کنن
محمد خواجهپور
۱۳ آذر ۱۳۹۲
برای بررسی این خبر باخلبان متین، خلبان این پرواز و دکتر سید جواد محقق از پزشکان گراشی که مسافر پرواز بودند تماس گرفته شد. با مسولین آسمان در شیراز نیز گرفته شد. در مورد این گونه خبرهای حساس بهتر از به جای نگاه متعصبانه به دنبال واقعیت باشیم.
حامد گراشی
۱۱ آذر ۱۳۹۲
وقتی هواپیمایی مثل فوکر ۱۰۰ در توربولانس هواپیمای سنگین بیفتد بهترین راه این است که سریع از آن خارج شود و این دقیقاً همان کاری است که خلبان متین انجام داده اند، بحث سقوط و از این نوع شایعات یا به صورت عمدی صورت میگیرد و یا سهوی است که از افراد عادی که هیچ اطلاعی راجب توربولانس های هوایی ندارند نشات میگیرد…
Rolex
۱۳ آذر ۱۳۹۲
متاسفانه ایرانی ها فقط بلد خبر پخش کنن و اصلا از صحت اون بی خبرا.
بد تر از اون کسای هستن که اون اخبار رو (که صحتش تایید نشده) با اب و تابه بیشتری منتشر کنن.
هواپیما اگه یکم بالا پایین بشه مردمِ عادی میگن این هواپیماش به درد بخور نیست و خلبانش …..
کمی عاقلانه تر به مسله فکر کنید. باشد که عوض شوید….
ر.ر
۱۱ آذر ۱۳۹۲
واقعا متاسفم که از این شرکت هواپیمایی دفاع می کنین، من سوار اون قراضه بودم و شاهد بودم که چه اتفاقی افتاد ، همه ی مسافرا ترسیدن و حال چند نفر بد شد از جمله خودم….
حامد
۱۰ آذر ۱۳۹۲
من خودم تو هواپیما بودم یکم دیگه مونده بود سقوط کنیم شما هم بی زحمت نمیخواد بی خودی این حادثه رو تکذیب کنید. گراشی هم هستم.
مجيد
۱۰ آذر ۱۳۹۲
حالا این قضیه نقص فنی هواپیمای لار چرا اینقدر براتون مهم شده که خودتون رو به اب آتیش میزنید تا تبرئه بشه؟ تو سایتهای لار که خبری نیست
ماجد
۹ آذر ۱۳۹۲
از موقع کنسل کردن ایرانیها مقیم امارات خیر و برکت از ان کشور نحص رخت بر بسته
من
۹ آذر ۱۳۹۲
عباس متین؟ یا یونس متین؟
مسعود غفوری
۹ آذر ۱۳۹۲
عباس نام شناسنامهای خلبان متین است.