هفت‌برکه: ابراهیم امین‌زاده را می‌توان موفق‌ترین پذیرفته شده تحصیلات تکمیلی در سال ۱۴۰۳ دانست. امین‌زاده با رتبه ۲ کنکور کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصی در دانشگاه تهران تحصیل خواهد کرد.

ابراهیم امین‌زاده متولد ۱۳۸۰ است. او مهر امسال راهی تهران می‌شود و کارشناسی ارشد را در رشته ی حقوق خصوصی دانشگاه تهران شروع می‌کند. او در کنکور کارشناسی ارشد حقوق ۱۴۰۳ رتبه‌ی ۲ گرایش حقوق خصوصی، رتبه‌ی ۲ حقوق مالکیت فکری و رتبه‌ی ۱۳ علوم قضایی را کسب کرده است، او همچنین در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ هم خوش درخشیده و در رشته‌ی علوم انسانی رتبه‌ی ۷۲۵ را کسب کرده بود و این چهار سال در رشته‌‌ی حقوق دانشگاه شیراز تحصیل می‌کرد.

‌امین‌زاده که در زمان انتخاب رشته‌ی کارشناسی بین دو رشته‌ی حقوق و روانشناسی دو دل بوده، در نهایت سرنوشت برایش حقوق می‌نویسد و راهی شیراز می‌شود. می‌گوید: «خودم نسبت به هر دو کشش داشتم اما خانواده من را به سوی حقوق می‌کشاندند، برخی اصحاب آموزش و پرورش هم مثل همیشه فرهنگیان را ایده‌آل معرفی می‌کردند، در آخر هر دو رشته‌ی حقوق و روان‌شناسی را در دانشگاه‌های مختلف به ترتیب انتخاب کردم و در آخر حقوق قبول شدم، البته الان نسبت به سایر رشته‌ها به حقوق علاقه‌مندترم.»

امین‌زاده دوره ابتدایی را در مدرسه شهید عالمی می‌گذارند و بعد به همراه خانواده به دلیل شغل پدرش راهی امارات می‌شود و چند سالی از تحصیلش را آنجا می‌گذراند. «تا کلاس هشتم در مدرسه‌ی سلمان فارسی دبی مشغول به تحصیل بودم، بعد از آن که به گراش برگشتیم، کلاس نهم را در مدرسه‌ی سعادت و متوسطه‌ی دوم را در مدرسه‌ی سیدالشهدا (ع) به اتمام رساندم.»

اسفند ۱۳۹۸ که حضور کرونا در ایران تایید می‌شود، بعد از اثر اجتماعی و اقتصادی، زندگی شخصی آدم‌ها هم دستخوش تغییر می‌شود، حتی این تغییرات پایش را در آموزش هم می‌گذارد و پنجره‌ی جدیدی را به روی آموزش باز می‌کند. امین‌زاده می‌گوید: «به ما که رسید، کلاس‌ها مجازی شد و تا دو سال رنگ دانشگاه را ندیدیم، از کلاسِ درس فقط اَدوبی کانِکت نصیب‌مان شد و از باغ ارم شیراز، چند گل آفتاب گردان روی پروفایل‌ها و از استاد هم صدایِ بدون تصویر. بعد از گذشت چهار ترم، ترم پنج حضوری شدیم و با گذشت دو سال از دوران دانشجویی، تازه با فضای آکادمیک آشنا شدیم.»
‌‌‌
امین‌زاده نه فقط در درس و دانشگاه بلکه در ورزش هم حرفی برای گفتن دارد. او تا قبل از درس و دانشگاه نشان می‌دهد که آدم تک بعدی نیست، اما قضیه کنکور که برایش جدی می‌شود کمی خود را از فضای غیر درسی دور می‌کند. «از کلاس دهم ورزش بدنسازی را زیر نظر علی‌ اکبر سالاری شروع کردم و در رشته‌‌ی پاورلیفتینگ ۳ مقام قهرمانی استان و در رشته‌‌ی پرس سینه، حدود ۱۰ مدال قهرمانی و نائب قهرمانی استانی، کشوری و شهرستانی به دست آوردم، همچنین به موسیقی سنتی نیز علاقه دارم و گاهی سه تار هم می‌زنم. اما از وقتی که برای کنکور آماده شدم همه‌ی آن‌ها را کنار گذاشتم و در دانشگاه به غیر از درس فعالیت دیگری نداشتم، به قول معروف “هرکِه و یَک کار و همه کار، هرکه وَ هَمه کار و هیچ کار”»

بعد از دوران کنکور فعالیت‌هایش رنگ دیگری می‌گیرد و نشان می‌دهد که اگرچه او از کنکور جدا شده اما کنکور هنوز از او جدا نشده است و خود را به نردبان می‌رساند. به گروه نردبان که کارشان رشد و پیشرفت دانش‌آموزان و کنکوری‌هاست، می‌پیوندد و کار تسهیل‌گیری را برای دانش‌آموزانی که تازه در مسیر کنکور قدم گذاشته‌اند را آغاز می‌کند. امین‌زاده به فعالیت‌هایش در نردبان ادامه می‌دهد و دبیر انجمن نردبان می‌شود. «در دوره‌ی چهارم این انجمن با رای اعضای عمومی به عنوان عضو شورای مرکزی و در نهایت به عنوان‌ دبیر نردبان انتخاب شدم، کارگاه انتخاب رشته، شبیه‌ساز مصاحبه‌ی فرهنگیان، کارگاه جمع‌بندی کنکور و معرفی مشاغل نیز از سایر فعالیت‌های گروه نردبان است که با همکاری اعضای این گروه برای کنکوری‌ها انجام می‌شود.»

اولین و آخرین عامل موفقیتش را خدا می‌داند، اما اگر از میان وسیله‌هایی که خداوند برای رشد و پیشرفت انسان‌ها قرار داده بخواهد یک نفر را انتخاب کند، آن یک نفر مادرش هست و تا ابد مدیون دعای مادر و پدرش می‌ماند. «هیچکدام از این مواردی که عرض کردم بدون فداکاری مادرم برایم میسر نبود و تا ابد مدیون دعایِ ایشان و پدرم هستم.»

Ebrahim Aminzadeh2

پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد در کنکور ۱۴۰۳

ابراهیم امین‌زاده | حقوق خصوصی دانشگاه تهران | روزانه| دانش‌آموخته حقوق دانشگاه شیراز

علی سرافزار | ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گراش | دانش‌آموخته علوم آزمایشگاه علوم پزشکی گراش

الهه عباسپور | برنامه ریزی توسعه منطقه‌ای دانشگاه شیراز| روزانه | دانش‌آموخته جامعه شناسی دانشگاه هرمزگان

زهره رهنورد | آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد جهرم | دانش‌آموخته کارشناسی علوم تربیتی

فاطمه عظیمی | روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد فیروزاباد | کارشناسی علوم تربیتی_ روانشناسی

مریم عباسی | حقوق خصوصی دانشگاه آزاد لار