بعد از اضافه شدن دانشکده‌ی پرستاری گراش، خبر افزوده شدن یک دانشکده فنی و مهندسی با سه رشته‌ی کارشناسی در لار، و همچنین تصویب چهار رشته جدید به دانشگاه‌های منطقه شنیده می‌شود.

با تصویب مجوز تاسیس «دانشکده فنی و مهندسی لارستان» با سه رشته‌ی مهندسی صنایع، شهرسازی و مهندسی فناوری اطلاعات (IT)؛ و همچنین افزوده شدن رشته‌ی جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان؛ رشته‌های مهندسی عمران و مهندسی برق در دانشگاه پیام نور اوز؛ و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار در دانشگاه پیام نور خنج، آموزش عالی در منطقه گسترده‌تر از پیش خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، در جلسه روز دوشنبه ۶/۳/۹۲ دکتر جعفرپور با مدیرکل گسترش آموزش عالی کشور، رشته‌های پیشنهادی که بر اساس آینده اقتصادی و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای توسعه منطقه و بازار اشتغال و نیروی انسانی موجود تنظیم شده بود، ارائه شد و پس از بحث و بررسی جذب دانشجو در مرکز آموزش عالی به عنوان «دانشکده فنی و مهندسی لارستان» تعیین شد و از میان رشته‌های پیشنهادی، رشته‌ی مهندسی صنایع، رشته شهرسازی و رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) مورد تصویب قرار گرفت.

این وب‌سایت می‌نویسد: «مجوز تأسیس این مرکز از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده و پیمان‌کاران برای ساخت این مجموعه آموزش عالی مشخص شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌گردد. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته پس از تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز، عملا پذیرش دانشجو در این دانشکده آغاز خواهد شد.»

Payam Noor Evaz