هفت‌برکه: با اعلام آمار رسمی مبتلایان به تب دنگی در گراش و لارستان، زنگ خطر این بیماری به ویژه برای مسافران کشورهای حوزه خلیج فارس به صدا در آمد. 

به گزارش هفت‌برکه بر اساس آمار منتشر شده علوم پزشکی گراش  در روز دوشنبه ۱۴ خردادماه  دو بیمار مبتلا به تب دنگی و یک بیمار مشکوک به این بیماری در بیمارستان گراش بستری هستند. روز پنجشنبه نیز دانشکده علوم پزشکی لارستان از ابتلا ۸ نفر به این بیماری خبر داده بود. البته آمار تازه‌ای در این مورد منتشر نکرده است. 

 به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی‌گراش(وبدا گراش)، در مجموع از ۲۹ اردیبهشت تاکنون ۱۳ مورد افراد مبتلا و مشکوک بستری شده‌اند که در حال حاضر ۳ نفر بستری هستند و بقیه ترخیص شده اند.

همه این افراد مسافرین کشورهای حوزه خلیج فارس بوده‌اند. از این ۱۳ مورد ۳ بیمار مربوط به گراش و تحت پوشش علوم پزشکی‌ گراش و بقیه غیر بومی‌بوده‌اند. 

دانشکده علوم پزشکی گراش موکداً توصیه کرده است مسافران عزیز که از این کشورها وارد ایران می‌شوند، در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری (تب، گلودرد،ضعف و بیحالی وعلائم پوستی و…) سریعاً به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان مراجعه کنند. 

روز یکشنبه جلسه کمیته پدافندغیر عامل شهرستان گراش به ریاست فرماندار، در جلسه دانشکده علوم پزشکی گراش تشکیل شد. اطلاع رسانی در قالب آموزش، اقدامات پیشگیرانه و رصد این بیماری در منطقه از مصوبات این جلسه بود.

تا کنون پشه آئدس عامل اصلی انتقال تب دنگی در شهرستان گراش مشاهده نشده است ولی با توجه اینکه پشه در هرمزگان و بوشهر شناسایی شده باید هوشیار بود و اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

انتقال این بیماری از طریق فرد به فرد امکان پذیر نیست و بروز بیماری فقط بر اثر گزش پشه آئدس اتفاق خواهد افتاد که فرد دارای علائم بیماری فوق الذکر باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کند.

اخبار مستند حوزه علوم پزشکی از طریق روابط عمومی دانشکده و رسانه‌های معتبر شهرستان که اخبار را از طریق روابط عمومی دانشکده دریافت می‌کنند منتشر خواهد شد. 

Dengi Pasheh