هفت‌برکه: در حالی که خبر رسمی در مورد افزایش قیمت نان منتشر نشده است، از صبح امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه، دستگاه‌های کارت‌خوان ویژه نانوایی‌ها قیمت بالاتری را برای نان ثبت کرده‌اند.

گزارش هفت‌برکه از سطح نانوایی‌های شهر گراش نشان می‌دهد قیمت انواع نان حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. در همین حال خبرگزاری دولتی تسنیم امروز اعلام کرد: «دولت برای سال جاری به‌ جای افزایش قیمت نان خلأ درآمدی نانوایان را ترمیم می‌کند و به‌ ازای فروش هر قرص نان به مردم معادل ۴۰ درصد آن را به نانوایان پرداخت می‌کند.»

مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این افزایش قیمت در سطح استان فارس بوده است و  قیمت‌های جدید از صبح یکشنبه ۱۸ تیرماه در دستگاه‌های فروش نان اختصاصی نانوایی‌ها اعمال شده است. 

۱- سنگک از ۲۰۰۰ تومان به ۲۶۵۰ تومان

۲- لواش نوع یک از ۴۵۰ تومان به ۶۵۰ تومان.

۳ – لواش نوع ۲ از ۴۵۰ تومان به ۷۰۰ تومان (لواش با آرد آزاد)

۴- سنگک کیلویی از ۴۰۰۰ تومان به ۵۵۰۰ تومان.

۵- بربری از ۱۲۵۰ تومان به ۱۶۵۰ تومان

۶- تافتون از ۹۰۰ تومان به ۱۳۵۰ تومان

۷- تافتون از ۵۵۰ به ۹۰۰ تومان

۸- تافتون از ۷۰۰ به ۱۱۰۰ تومان

۹- فعلا نان تیری بدون تغییر در سیستم

تسنیم امروز ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در خبر تکذیب افزایش قیمت نان نوشت: «چندی پیش اما خبرهایی جسته‌گریخته از افزایش قیمت نان در برخی از استان‌ها مطرح شد و این‌طور استدلال می‌شد که با توجه به اینکه جلسات شورای آرد و نان در هر استان به‌صورت مستقل تشکیل می‌شود، هر استان می‌تواند رأساً برای قیمت نان تصمیم‌گیری داشته باشد. مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی  وزارت جهاد کشاورزی در همان مقطع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: نان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است و هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی نان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

با این وجود امروز افزایش قیمت نان در فارس بدون اعلام رسمی، انجام شد.