هفت‌برکه: بازنشستگی مهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، سرانجام مورد قبول اداره کل قرار گرفت و او از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ صندلی ریاستی را که از سال ۱۳۹۳ در اختیار داشت، به مدیر بعدی سپرد. در روزهای اخیر، حکم سرپرستی سجاد فتحی، کارشناس فرهنگی اداره، صادر شده است و در هفته‌ی آینده مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد.

به گزارش هفت‌برکه، آینه‌افروز در سال گذشته از نزدیک شدن به بازنشستگی‌اش خبر داده بود، اما اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد فارس به دلایل مختلف از جمله مساله‌ای در سنوات بیمه‌ی او، تا تیرماه امسال با بازنشستگی او موافقت نکرده بود. آینه‌افروز در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «بالاخره اداره کل با بازنشستگی من از ابتدای تیرماه موافقت کرد. به تازگی حکم سرپرستی آقای فتحی نیز صادر شده است.»

آینه‌افروز در طی ۳۰ سال و نه ماه خدمتش، مسئولیت‌های مختلفی از جمله ریاست کتابخانه عمومی گراش، کارشناسی اداره فرهنگ و ارشاد لار، و سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش را عهده‌دار شده بود. او از آذرماه ۱۳۹۳ از لار به گراش آمد و ریاست اداره گراش را به عهده گرفت.

آینه‌افروز از افراد فعال در حوزه‌ی فرهنگ و پژوهش در گراش است و حمایت‌هایش از اهالی هنر و فرهنگ‌ گراش نیز زبانزد فعالان این عرصه‌هاست. سابقه‌ی فعالیت‌های فرهنگی او به پیش از راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد گراش برمی‌گردد. راه‌اندازی خانه فرهنگ گراش، راه‌اندازی جشنواره فیلم کوتاه کل گراش، عضویت در گروه گردآورندگان فرهنگ گراشی و عضویت در بنیاد کهن‌پارسیان جنوب از جمله مهم‌ترین اقدامات آینه‌افروز در عرصه فرهنگ و هنر گراش است. او در هفت سال و هشت ماه مدیریتش در اداره فرهنگ و ارشاد گراش نیز اقدامات موثری انجام داد که با گزارش او در جلسه‌ی تودیع، برشمرده خواهد شد. او در جواب خبرنگار هفت‌برکه در مورد ادامه‌ی کارهای فرهنگی‌اش به شوخی گفت: «احتمالا تا آخر عمر! این طوقی است که به گردن ما افتاده است دیگر.»

سجاد فتحی (کارشناس فرهنگی) و مریم محمودی (کارشناس هنری) دو نیرویی هستند که در سال‌های اخیر به اداره فرهنگ و ارشاد گراش آمده‌اند. فتحی متولد ۱۳۶۷ در نی‌ریز است و مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق دارد. او از مهر ۱۳۹۹ خدمتش در گراش شروع شده است و با توجه به سابقه‌ی بیشتر، کاندیدای اول سرپرستی اداره بود. البته گزینه‌های دیگری نیز برای این سمت از طرف امام جمعه و طیف‌هایی از فعالان فرهنگی گراش پیشنهاد شده بود، که بالاخره پس از یک ماه، حکم سرپرستی به نام فتحی صادر شد.

14010431 Edareh Ershad 02