هفت‌برکه: حکیمه خاتون محمدی در اولین تجربه‌ی نویسندگی خود، هشت کتاب به قلم سید حسن حسینی، شاعر معاصر کشورمان، را از لحاظ زیبایی‌شناسی تحلیل کرده است. مجموعه‌‌ی تحلیلی او در کتابی با عنوان «هشت گنجینه» منتشر شده است.

8 ganjene2حکیمه خاتون محمدی فرهنگی است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی دارد. او  ۱۵ سال در آموزش و پرورش فعالیت داشته است. پنج سال به عنوان مدیر در آموزشگاه شادروان آشفته و هفت سال به عنوان معاون در همین مدرسه خدمت کرده است. او همچنین هفت سال به صورت حق التدریس در مقطع دبیرستان تدریس کرده است که ۳ سال از آن جزء سابقه‌ی او محسوب می‌شود و بقیه‌ی سال‌ها هم مشغول به تدریس ادبیات در مقطع دبیرستان بوده‌ است.

هفت‌برکه: نوشتن این کتاب را از کی شروع کردید و چقدر زمان برد؟ و آیا برای انتشار و چاپ کردن آن دردسری داشتید؟

محمدی: نوشتن را از سال ۹۷ شروع کردم و تا سال ۱۴۰۰ هم ادامه داشت و برای انتشار و چاپ آن مشکلات زیادی را متحمل شدم از جمله این که ناشران کار ویراستاری را انجام نمی‌دادند و بنده با توجه به این اولین کار نویسندگی‌ام بود با زحمت توانستم این کار را به پایان ببرم.

هدف شما از نوشتن این کتاب و انتخاب این موضوع چه بود؟

هدف من از نوشتن این کتاب شناساندن و تحلیل دفاتر اشعار سید حسن حسینی از منظر زیباشناسی بود و با توجه به رشته‌ی تحصیلی‌ام در مقطع کارشناسی ارشد این موضوع را انتخاب کردم و خدا را شاکرم که توانستم در این زمینه گامی بردارم و اثری از خودم به جا بگذارم.

در نوشتن آن از چه کسانی کمک گرفتید و آیا کسی در این مسیر مشوق شما بود؟

در نوشتن این کتاب از منابع مختلف و چند تن از اساتید دانشگاه فقط در حد راهنمایی کمک گرفتم و مشوق‌های اصلی من فرزندانم حدیث، ابوالفضل و محمدفاضل بودند که صبورانه فرصت نوشتن را به من دادند.

قیمت کتاب و این که در چه مراکزی به فروش می‌رسد؟

قیمت روی جلد کتاب ۵۰ هزار تومان است ولی هنوز تصمیم به انتشار زیاد نگرفتم. انشاالله اگر آینده فرصتی پیش بیاید اقدام به تکثیر آن می‌کنم.

آیا برنامه‌ی دیگری برای نوشتن کتاب دارید؟

با توجه به مشغله‌ی کاری و پست مدیریت آموزشگاه، وقت آزاد کمی دارم و قطعا دوست دارم در زمینه‌های دیگر از خودم آثاری خلق کنم و موضوعات زیادی در ذهنم می‌گذرد که انشاالله در آینده نزدیک کتاب دیگر را منتشر می‌کنم.

 چه صحبتی برای افرادی که به نویسندگی علاقه‌مند هستند دارید؟

سخن بنده به این عزیزان این است که باید اعتماد به نفس داشته باشند و از چیزی نترسند و به یقین با مطالعه و تحقیق حتما موفق می‌شوند.

چقدر با نویسندگان و محققین گراش آشنا هستید؟ سطح نویسندگی در شهرستان گراش را چگونه می‌بینید؟

با نویسندگان و محققین گراشی آشنایی ندارم و سطح نویسندگی در شهرستان گراش را در حد متوسط می‌بینم و در این زمینه باید بیشتر کار شود.

به عنوان یک فرهنگی استعدادهای دانش‌آموزان گراشی را در چه سطحی می‌بنید؟

بنده با توجه به شغلم که یک معلم هستم بسیار مشتاقم که دانش‌آموزانم موفق باشند و به همین دلیل همه جا همراه آنها بوده و خواهم بود خدا را شکر دانش‌آموزان این شهرستان از نظر استعداد در سطح خیلی خوبی هستند ولی متاسفانه عدم انگیزه کافی مانع پیشرفت و رشد خلاقیت این عزیزان شده. امیدوارم با کمک دانش‌آموزان و اساتید شهرستان به جایی برسیم که در حوزه‌های مختلف فرهنگی تربیتی اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشیم و آثاری ارزشمند را بر جای بگذاریم.

8 ganjene