هفت‌برکه: نزدیک به ۱۰۰ نفر که بیشتر آنان زنان تحت پوشش کمیته امداد هستند در مرکز اشتغال و کارآفرینی عنیبه گراش مشغول به کار شده‌اند

به گزارش هفت‌برکه همواره این انتقاد وجود داشت که خیریه‌ها به جای کمک نقدی مستقیم با کارآفرینی به افراد نیازمند کنند. خیریه عنیبه در این راستا مرکزی را در محل آزمایشگاه قدیم گراش راه‌اندازی کرده است و ساختمان اصلی آن در انتهای بلوار شهدا در دست ساخت است.

به گزارش حجت عابدی چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مرکز نیکوکاری اشتغال و کارآفرینی عنیبه در گراش به منظور توانمندسازی افراد نیازمند و زنان سرپرست خانوار و رفع دغدغه معیشتی آنان با حضور حجت اسلام والمسلمین سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه، مجید غلام‌پور فرماندار و تعدادی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و نمایندگان خیرین راه اندازی شد.

چهارشنبه ۲۷ بهمن نیز مدیرکل کمیته امداد امام استان فارس بازدیدی از این مرکز داشت.

اشتغال‌آفرینی برای ۱۰۰ نفر

مرکز نیکوکاری اشتغال و کارآفرینی عنیبه گراش نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه اشتغال وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) است. برای راه اندازی این مرکز موسسه عنیبه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. کارگاه پخت نان، گلیم بافی، قالی بافی، نقاشی، شیرینی‌پزی، خیاطی و بافندگی بخش‌های مختلف این مرکز است که برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این مراسم گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این مرکز شاهد نقش ‎آفرینی خیرین در حوزه اشتغال و کارآفرینی خواهیم بود

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در رفع مشکلات جامعه، افزود: این مرکز می‌تواند در کنار مهارت آموزی و توانمند سازی جامعه هدف در حوزه استعداد یابی نیز موفق عمل کند

حجت السلام والمسلمین سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش با بیان اینکه خیرین نقش بسزایی در رفع مشکلات جامعه دارند، اظهار داشت: مشارکت خیرین در انجام کارهای خیر و عام المنفعه صدقه جاریه و ذخیره اخروی است.

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال زایی در جامعه گفت: در شرایط فعلی جامعه که مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و افزایش تولید کار مهم و اثر بخش است و افرادی که در این خصوص کمک می‌کنند کار ارزنده و ماندگاری انجام می‌دهند.

مرکز جدید نیکوکاری ۷۰ درصد ساخته شده است

حاج طالب عظیمی مدیر عامل مرکز نیکوکاری اشتغال و کارآفرینی عنیبه گراش با بیان اینکه این مرکز به صورت ویژه در حوزه اشتغال فعالیت خواهد داشت، گفت: این مرکز در راستای ایجاد پایدار اشتغال و کارآفرینی مددجویان تحت پوشش کمیته و زنان سرپرست خانوار و نیازمندان محلی با کمک خیرین و دستگاه‌های خدمات رسان، بحث توانمند سازی افراد نیازمند را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: راه اندازی این مرکز گامی در جهت افزایش تولید توسعه اشتغال خورد و خانگی و رونق کسب و کار در جامعه است.

حاج عبدالکریم جعفری مدیرعامل موسسه نیکوکاری عنیبه گراش افزود: مرکز نیکوکاری عنیبه با همکاری خیرین و کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف به نیازمندان ارائه کرده است.

وی افزود: ساختمان مرکز نیکوکاری عنیبه با زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی در حال ساخت است که در حال حاضر بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

۸ میلیارد تومان وام اشتغال خانگی داده‌ایم

نادر افشار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش گفت: مرکز نیکوکاری اشتغال و کارآفرینی عنیبه به عنوان نخستین مرکز تخصصی در حوزه اشتغال با مجوز کمیته امداد با هدف توسعه مشاغل خانگی و کمک به نیازمندان در عرصه کارآفرینی و مهارت آموزی راه اندازی شده است.

وی بر لزوم مشارکت مردم و خیران در حل مشکلات مددجویان و محرومان تاکید کرد و افزود: قریب ۸ میلیارد تومان وام اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان این شهرستان پرداخت شده که زمینه خوداشتغالی ۲۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گراش فراهم شده است.

افشار از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش از وظایف کمیته امداد است و این مرکز پل ارتباطی بین کمیته امداد و خیرین کارآفرین خواهد بود.

وی گفت: مرکز نیکوکاری کارآفرینی خدماتی از جمله پرداخت تسهیلات اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی و فروش محصولات، آموزش‌های کسب‌ وکار و کاریابی را به نیازمندان شهرستان ارائه می‌کند.

 

karafareni3 scaled