هفت‌برکه: بارش باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در گراش شدت بیشتری دارد پس به توصیه‌های ایمنی نیروهای امداد و نجات توجه کنید.

به گزارش‌ هفت‌برکه، بارندگی در گراش از شامگاه روز جمعه ۲۴ دی آغاز شده است و تا سه‌شنبه ۲۸ دی ادامه خواهد داشت، با توجه به اعلام هواشناسی و ستاد بحران فارس وضعیت در سطح نارنجی قرار دارد و به دلیل سیراب بودن زمین احتمال سیلاب وجود دارد.

محمد شکاری، مسئول علمیات هلال احمر گراش در توصیه به شهروندان برای مقابله هر چه بهتر با سیلاب‌های پیش‌رو گفت: «از همشهریان عزیز خواهشمندیم به دلیل تداوم بارندگی از نزدیک شدن به مسیرهای آب و رودخانه‌ها، از رفتن به صحرا و باغ ، از چرای دام در مسیرهای رودخانه فصلی خودداری کنند. در صورت گیر کردن خودرو در گل و لای هیچ ارگانی مسئولیت خارج کردن خودرو شما را عهده‌دار نمی‌باشد. آب‌های جاری در کوه‌ها بعد از چند ساعت سرازیر می‌شوند.»

شکاری در ادامه گفت: «در صورت تغییر شکل در سقف و دیوار اتاق‌ها سریعا خانه را ترک کرده و به مکان امن بروید. منازلی که در بارندگی‌های هفته گذشته دچار آبگرفتگی شده‌اند از سکونت افراد در روزهای دوشنبه و سه شنبه خودداری شود. در خانه‌هایی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد اسناد، مدارک، پتو و وسایل اضطراری را بالاتر از سطح منزل قرار دهید. لطفادر هنگام بارندگی از از تردد و ورود به خیابان اصلی خودداری کنید، تجمع در خیابان اصلی امدادرسانی برای نیروهای امدادی را مختل می‌کند.»

7Berkeh News 5