هفت‌برکه: شش نفر که برای جستجوی گنج ۵۰ متر در یک چاه تاریخی حفاری کرده‌ بودند با ضبط وسایل حفاری و تشکیل پرونده راهی دادگاه شدند.

به گزارش هفت‌برکه، در پی تماس تلفنی یکی از میراث‌بانان افتخاری با اداره میراث فرهنگی شهرستان گراش شامگاه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش و به دستور دادستان ۶ نفر که در منطقه دشت بالا مشغول حفاری بودند دستگیر شدند.

Chah Miras

سید عفیف‌الدین زندوی در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «در این عملیات یک عدد دستگاه بتن شکن، وینج و سه پایه، یک موتور برق، سه عدد دستگاه انتقال هوا کشف و ضبط شد، پرونده این افراد در حال حاضر در دادگستری شهرستان گراش در جریان می باشد.»

زندوی در ادامه اظهار داشت: «این چاه در کوه سرخ در منطقه دشت بالا واقع است، این منطقه جز آثار تاریخی نیست ولی در اطراف محل نشانه‌هایی از آثار سطح الارضی مشاهده می‌شود، تعدادی از افراد دستگیر شده گراشی هستند و عمق حفاری ۵۰ متر به صورت عمودی و افقی است.»

در منطقه دشت بالا چند چاه سنگی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها «چاه خاگ زیت» است. این چاه‌ها به چاه گبری معروف است اما هنوز پژوهشی در مورد پیشینه تاریخی این چاه‌ها انجام نشده است.

chah