این گزارش سه پیش در آخرین شماره صحبت‌نو ویژه گراش منتشر شد.

13881111 Shadi

سید علی مجلسی: عصر روز یکشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۸ خبری در شهر پیچید که مردم بارها و بارها به شکل‌های گوناگون آن را درگذشته شنیده بودند. این بار تنها بعد از مدتی بعد از پخش شدن این خبر عده‌ای از جوانان شهر با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در خیابان اصلی شهر به راه افتادند تا این خبر شکل و بوی جدی‌تری به خود بگیرد. بعد از گذشت ساعتی، این خبر از سوی برخی مسئولین و بزرگان شهر نیز تایید شد تا کم‌کم موجی از خوشحالی در میان مردم شروع شود. «گراش شهرستان شد» این خبری بود که هر گراشی با شنیدنش نمی‌توانست خوشحال نشود. شوق و خوشحالی مردم از شنیدن این خبر آنها را به خیابان‌ها آورد تا تنها بعد از دو ساعت، عده‌ی زیادی از گراشی‌ها در خیابان اصلی شهر به خصوص روبه‌روی حسینیه‌ی اعظم گراش تجمع کنند.

مردم ابتدا گروه گروه به بحث کردن در این مورد می‌پرداختند و جوانان نیز با به دست داشتن پرچم ایران خوشحالی خود را نشان می‌دادند. لحظه به لحظه بر تعداد جمیعت افزوده می‌شد. مسئولین و برخی از اعضا شورا نیز کم‌کم به مردم پیوستند و مردم نیز به طرف آنها می‌رفتند و تبریک می‌گفتند. موتورها و ماشین‌ها نیز با بوق زدن شادی خود را نشان می‌دادند. گروهی از جوانان شعارهایی در رابطه با شهرستان شدن گراش سر می‌دادند: «گراش ما چند بخشه/سه بخشه/ شه رس تان»، «حسنی متشکریم»، «گراشی غیرت داره / حسنی رو دوست داره»، «مسئولین تشکر تشکر»، «احمدی مچکریم». برخی مسئولین سعی داشتند تا مردم را به داخل حسینیه راهنمایی بکنند و در سالن حسینیه جمع شوند اما شوق و شور مردم را نمی‌شد کنترل کرد.

در این هنگام حجت الاسلام والمسلمین سید عباس معصومی قدم زنان و پیاده به حسینیه‌ی اعظم نزدیک شد و جمیعت حاضر با دیدن او به استقبال وی رفتند. آقاعباس وارد حسینیه شدند و مردم نیز پشت سر او وارد سالن حسینیه شدند. سید عباس معصومی میکروفن را گرفت و در سخنانی ابتدا از دولت جمهوری اسلامی از طرف خود و مردم تشکر ویژه‌ای کرد که با این همه مشکلات و مسایل پشت پرده به حمدالله دولت این مهم را انجام داد. او مردم را به آرامش دعوت کرد و از تمامی مردم و مسئولین و کسانی که پیگیر این موضوع بودند در طول این چند سال تشکر کرد. اما نکته‌ی مهمی که امام جمعه پیشین گراش به آن اشاره کرد آرامش مردم بود و این که اربعین حسینی در پیش است و مردم باید مواظب باشند تا حرمت اربعین حفظ شود که ما هر چه داریم از برکت امام حسین است و شادی ها را بگذارید برای بعد از ماه صفر.

حجت‌الاسلام معصومی در ادامه از تلاش‌های آقای حسنی نماینده‌ی مردم لارستان و خنج در مجلس نیز تشکر کرد و گفت: «من همیشه با ایشان در تماس بودم و حتی امروز صبح هم که تماس گرفتم گفتند خیر است. ایشان پیگیری‌ها و تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند تا این امر مهم که آرزوی مردم بود برآورده شود.» آقا عباس معصومی شهرستانی را شروع کار دانستند و افزودند: «چیزی تمام نشده است و مسئولیت تک تک ما بیشتر شده است. از امروز باید همه به آینده فکر بکنیم تا انشالله  شاهد آبادانی و پیشرفت منطقه باشیم.»

سپس حبیب‌اله مهرابی میکروفن را در دست گرفت. وی نیز با دعوت مردم به آرامش و جلوگیری از هر گونه تنش احتمالی از مردم خواهش کرد که آرامش خود را حفظ کنند. مهرابی افزود: «ما باید به آینده فکر بکنیم و به فکر آبادانی شهرستان گراش باشیم.»

در پایان سخنرانی از بلندگو اعلام کردند که مردم فردا صبح ساعت ۹ به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام (ره) رو به روی پادگان بسیج گراش جمع شوند.

بعد از اتمام سخنرانی عده‌ای در بین جمیعت شیرینی پخش می‌کردند. جمعیت بار دیگر به خیابان آمدند و باز شعارهای قبلی را تکرار می‌کردند. بعضی از ماشین‌ها و موتورها هم با در دست داشتن عکس مقام معظم رهبری و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد در خیابان رژه می‌رفتند و بوق می‌زدند. مردم در جلوی حسینیه همچنان جمع بودند. در این میان ماشین راهنمایی و رانندگی از رو به ‌روی حسینیه عبور کرد و روی در خودرو نوشته بود «راهنمایی و رانندگی بخش گراش» که جوانان یک صدا فریاد می‌زدند «بخش رو پاکش کن، بخش رو پاکش کن».

تا ساعتی این تجمع ادامه داشت و کم کم مردم متفرق شدند تا خود را برای مراسم باشکوه ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی آماده کنند.