هفت‌برکه: با قرمز اعلام شدن وضعیت شهرستان گراش از سوی استانداری فارس، ستاد کرونا شهرستان گراش محدودیت‌های جدیدی را اعلام کرد.

مهمترین تغییر در مورد ازدواج‌ها است. برگزاری مراسم ازدواج‌ها بدون تجمع و پذیرایی و با دادن تعهد امکان‌پذیر شد.

نماز جمعه این هفته نیز برگزار نمی‌شود و آزمایش‌های پیش از ازدواج برای پیشگیری از تجمعات متوقف شده است.

 Corona Setad 1

اطلاعیه ستاد کرونا

با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ در سطح شهرستان و قرمز شدن وضعیت ، بسیاری از کارشناسان نسبت به شروع موج سوم کرونا در شهرستان هشدار داده‌اند، لذا برای پیشگیری از شدت یابی موج سوم و براساس مصوبات چهل و یکمین جلسه ستاد استانی کرونا و جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ستاد شهرستانی محدودیت‌هایی به شرح زیر اعلام می‌گردد، امید است با همکاری و مشارکت آحاد مردم شریف شهرستان شاهد کاهش بیماری باشیم و به اعمال محدودیت‌های شدیدتر نیاز نباشد :

۱- برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی ، همایش‌ها و سایر مراسم جمعی اعم از عزا و عروسی در تالارها، باغ ها، رستوران ها و حتی منازل شخصی ممنوع می باشد و در صورت مشاهده و گزارش با فرد و یا افراد متخلف برابر مقررات رفتار خواهد شد. بدیهی است برگزاری مراسم ازدواج بدون تجمع و پذیرایی، با اخذ تعهد از سوی اماکن نیروی انتظامی بلامانع می باشد، مردم نیز هرگونه تخلف در این خصوص را به سامانه ۱۹۰ گزارش نمایند.

۲- فعالیت دانشگاه‌ها ، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاهها و کتابخانه‌ها صرفاً به صورت مجازی می باشد و در صورت عدم رعایت با واحد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

۳-  فعالیت تمامی اغذیه فروشی‌ها از قبیل رستوران ها، کبابی ها، فست فودی‌ها و … صرفا به صورت بیرون بر مجاز بوده و حداکثر زمان خدمات‌دهی تا ساعت ۲۲ شب می‌باشد.

۴- فعالیت مراکز بازی و تفریحی، گیم‌نت‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، استخر، مراکز سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه ممنوع می باشد.

۵-  برگزاری نمازهای جماعت در سطح شهرستان صرفا در فضای‌های باز مساجد و اماکن مذهبی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی انجام گردد.

Corna Namaz Jomeh

نماز جمعه تعطیل شد

بعد از چند هفته برگزاری، مجددا نماز جمعه به دلیل قرمز اعلام شدن وضعیت شهرستان تعطیل شد.

در اطلاعیه ستاد نماز جمعه گراش آمده است: بدین وسیله به اطلاع شهروندان عزیز و مومن شهر گراش می‌رساند که با توجه به قرمزبودن وضعیت شهرستان گراش و ارد کسب تکلیف از شورای عالی سیاست گذاری ائمه جمعه مرکز، نماز جمعه مورخ ۱۶ /۸ / ۹۹ در شهرهای گراش و ارد برگزار نخواهد شد.

لذا عاجزانه از کلیه شهروندان عزیز درخواست می‌شود جهت کنترل و نابودی هرچه زودتر این ویروس منحوس، از برگزاری هر نوع مجالس جشن و همچنین جلسات ترحیم اموات و محافل دورهمی جدا خودداری و ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکس در معابر و اماکن عمومی، وظیفه شرعی و اجتماعی خود در مبارزه با این بلیه را به بهترین وجه ممکن به انجام رسانیم.

آزمایش ازدواج متوقف شد

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد از روز یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ آزمایش‌های پیش از ازدواج در مرکز خدمات جامع سلامت محمد رسول الله( ص) انجام نخواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز شهرستان گراش، به منظور جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از انتقال بیماری، آزمایشات قبل از ازدواج از تاریخ۹۹/۰۸/۱۷ تا اطلاع ثانوی در آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت محمد رسول الله(ص) انجام نخواهد شد.