مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان فارس گفت: یکی از اولویت‌ها، توجه به مشارکت‌های مردمی و بخش غیردولتی در ایجاد، توسعه و تجهیز کتابخانه‌های فارس بوده و بحمد‌الله طی ماه‌های اخیر هر ماه یک کتابخانه ۱۰۰ درصد خیرساز در این استان افتتاح شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی، نهادی غیردولتی است، افزود: فردا در شهرستان گراش یک کتابخانه ۱۰۰ درصد خیرساز را افتتاح خواهیم کرد.

 

اسماعیل‌پور با یادآوری اینکه فارس از استان‌های پیشرو در موضوع وقف است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در موضوع خیرین کتابخانه‌ساز استفاده کرد تا ضمن کمک به توسعه فضاهای فیزیکی و ارتقاء سطح تجهیزاتی، بسترهای مناسب برای توسعه فرهنگ کتابخانه فراهم شود.

 

وی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره واژگان راز، گفت: با برگزاری جشنواره‌های هنری سعی در کمک به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با استفاده مناسب از ابزار هنر داریم.

 

اسماعیل‌پور از وجود ۳۵ کانون ادبی فعال در استان فارس به‌عنوان یک ظرفیت بسیار توانمند یاد و اضافه کرد: اختتامیه جشنواره کتاب در آینه را ۳۰ آذرماه برگزار خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۹۲ اثر در بخش عکس، ۱۳۶ اثر در بخش گرافیک و طراحی پوستر و ۵۲ اثر در بخش خوشنویسی به دبیر خانه این جشنواره رسیده است.

 

اسماعیل‌پور مهلت ارسال آثار برای جشنواره واژگان راز را تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال اعلام و اضافه کرد: این جشنواره نیز در حوزه‌های ادبیات پایداری، انقلاب اسلامی، رسول مهربانی، بیداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی و به‌شکل استانی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان فارس از طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های متعدد و گسترده در زمینه جلب و جذب و استفاده بهینه از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد، برای کمک به توسعه همه‌جانبه کتابخانه‌های فارس به‌عنوان یک اولویت یاد کرد.