هفت‌برکه – گریشنا: سقوط از ساختمان، مرگ در مرحله درمان کرونا، کشف جسد در برکه و مرگ یک کودک در اتاق عمل بیمارستان باعث شد شانزدهمین روز تیرماه ۱۳۹۹ در گراش با مرگ چهار نفر پر از خبرهای حوادث باشد. 

کرونا باز هم قربانی گرفت

روز دوشنبه با خبر مرگ در اثر کرونا آغاز شد. یک بیمار ۶۵ ساله مبتلا به کرونا که دارای بیماری‌های زمینه‌ای دیگر نیز بود در مراحل پایانی درمان به علت سکته قلبی درگذشت.

مرگ افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان گراش با این مرگ به ۵ نفر رسید. هنوز هم ۸ بیمار دیگر در وضعیت خطرناک و زیر دستگاه مراحل درمان خود را طی می‌کنند.

این حادثه باعث شد دکتر مطلبی متخصص بیمارهای عفونی بیمارستان گراش در اخطاری اعلام کند: با این همه تاکید برای جدی گرفتن بیماری کرونا، بخصوص برای بیماران کلیوی، کبدی،قلبی افراد دارای بیماری دیابت، فشار خون، و نیز مادران باردار، متاسفانه تعداد زیادی از این بیماران بستری هستند که حال مساعدی نیز ندارند.

Mohammad Reza Jafariyan

مرگ یک پدر در سقوط از ساختمان

دومین خبر تلخ، مرگ محمدرضا جعفریان پدر چهار فرزند به دلیل سقوط از ساختمان بود.

به گزارش هفت برکه صبح امروز ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹ محمدرضا جعفریان برای آب دادن به پشت بام منزلش که به تازگی سیمان کرده بود می‌رود و بر اثر حادثه و لیز خوردن پایش سقوط می‌کند، برخود سر با سنگ باعث مرگ او می شود. دو فرزند او و یک کارگر افغانستانی شاهد حادثه بودند.

طی تماس تلفنی ما با جواد مفرح، داماد خانواده‌ی جعفریان: محمد رضا جعفریان فرزند خدارحیم جعفریان متولد ۱۳۶۰ است و دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد.

در تماس تلفنی ما با اورژانس این حادثه ساعت ۸ صبح به اورژانس گراش اطلاع داده می‌شود با وجود نداشتن علایم حیاتی نیروهای اورژانس او را برای انجام عملیات احیا و نجات به بیمارستان منتقل می‌کنند و در نهایت خبر نهایی مرگ به خانواده‌ی او اطلاع رسانی می‌شود.

Berkeh Kalat

کشف جسد زن جوان در آب‌ انبار 

صبح امروز جسد یک زن جوان در آب انباری واقع در قلعه کلات گراش کشف شد.

سرهنگ اسلامی‌مهر فرماندهی انتظامی شهرستان گراش در مورد فرد متوفی گفت: جسد کشف شده متعلق به یک خانم ۲۰ ساله شیرازی ساکن گراش که تحقیقات در مورد علت مرگ آغاز شده است.

این جسد حدود ساعت ۹ صبح روز ۱۶ تیرماه در حالی که روی آب شناور بود، کشف شد که بعد از حضور نیروی انتظامی با حضور نیروهای هلال‌احمر و آتش‌نشانی جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شد. مدارک شناسایی و لباس متوفی در کنار برکه قرار داشته است. 

خبرنگار گریشنا از محل حادثه گزارش می‌دهد از حضور افراد متفرقه در محل جلوگیری شده است. این پرونده به عنوان مرگ مشکوک باز شده است اما با توجه به شواهد موجود در صحنه به احتمال زیاد دلیل مرگ خودکشی بوده است. 

مرگ یک کودک بیمارستان را به هم ریخت

بامداد امروز مرگ یک کودک پنج ماهه و خشم خانواده نوزاد متوفی باعث درگیری و تخریب برخی از تجهیزات بیمارستان گراش شد. روایت‌های مختلفی از دلیل مرگ این نوزاد منتشر شده است و قرار است روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش بعد از بررسی خبر را منتشر کند.

برآورد می‌شود در این حادثه نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان به تجهیزات بیمارستان گراش آسیب وارد شده است.

تصحیح و پوزش: این خبر در زمان واقعه به سرعت تنظیم شده بود و برخی از اطلاعات آن دارای دقت کافی نبود. تخریب تجهیزات بیمارستان ارتباطی با خانواده کودک فوت شده ندارد و مبلغ خسارت نیز بسیار کمتر از مبلغ اعلامی بوده است. پرونده این واقعه به دلیل قصور پزشکی در دادگاه در دست بررسی است. 

اگر انتشار خبر باعث جریحه‌دار شدن احساسات این خانواده شده است از طرف مجموعه هفت‌برکه از ایشان پوزش می‌خواهیم.

مرگ در تصادف در دبی

یوسف جعفری در اثر تصادف در دبی جان خود را از دست داد تا مرگ بر اثر تصادف نیز به لیست حوادث تلخ امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه اضافه شود.

مهدی خوشبختی، باجناق یوسف جعفری، با تایید فوت او در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: این حادثه عصر امروز، حوالی ساعت ۱۷ اتفاق افتاده است. شنیده‌ها حاکی از این است که فردی از مغازه‌اش جنس می‌دزدد و یوسف او را دنبال می‌کند و وسط خیابان یک اتوموبیل با او برخورد می‌کند.

یوسف جعفری متولد سال ۱۳۵۱ است و ۲۰ سال از حضور و سکونت او در شارجه و دبی برای کسب و کار می‌گذرد. محمد تنها یادگار او ۲۶ ساله است.

مهدی خوشبختی در ادامه می‌گوید: هنوز از چگونگی حادثه اطلاعات دقیقی در دسترس نداریم. فقط در همین حد که جسد او به یکی از بیمارستان‌های دبی منتقل شده است و ما در تلاش هستیم تا مراحل قانونی برای برگرداندن جسد او به گراش را طی کنیم.

Yousef Jafari 02