بستن

حضور دو نوحه‌سرای گراشی در همایش تخصصی جامه‌دران

هفت برکه (گریشنا):مصطفی کارگر و خسرو جولافیان دو شاعر گراشی به چهارمین همایش تخصصی نوحه‌ی جامه‌دران در مشهد دعوت شدند. 

به گزارش هفت برکه: چهارمین همایش سراسری و تخصصی نوحه‌ی جامه‌دران طی ۳ روز از بیست و ششم تا بیست‌و هشتم آذر ماه در خراسان رضوی برگزار شد.

یکصد نفر از شاعران و نوحه سرایان سراسر کشور در این همایش که از سوی مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی:«بررسی شعر، کارگاه‌های تخصصی نوحه سرایی، هنر نوحه سرایی، حال و هوای نغمات از جمله کارگاه‌های بود که در مدت سه روز برگزاری این همایش ویژه نوحه سرایان و مداحان برگزار شد.تولید محتوا در حوزه اشعار آیینی از دیگر محورهای برگزاری این همایش بود.»

۴۰۰ اثر به دبیرخانه‌ی این همایش ارسال شد که در مراسم اختتامیه‌ اثرهای برتر معرفی شدند. از جمله شرایط اثرهای ارسالی به این همایش تولیدی بودن شعر و سبک نوحه بود.

مصطفی کارگر در گفت‌وگو با هفت برکه گفت: «تنها ۴ نفر از شاعران در کل استان فارس به این همایش دعوت شدند. که از میان این چهار نفر، دو نفر آنها از گراش و دو نفر از شیراز بودند. کارگاه‌های آموزشی پرمحتوا با موضوعات مختلف در طول مدت این سه روز برگزار شد که ما در این کارگاه‌ها از حضور استادانی مانند محمد مهدی امین فروغی،استاد مهدی زنگنه، محمد صمیمی، حاج جواد حیدری، حاج محسن عنیفی، استاد سید مهدی حسینی، اکبر شیخی و… استفاده کردیم.»

او در ادامه گفت:«من و آقای جولافیان در دور اول این همایش نیز حضور داشتیم. سال قبل اثر ارسالی آقای جولافیان در این همایش انتخاب شد.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top