بستن

درخواست نیرو؛ مهمترین خواسته‌ی گراش از معاون وزیر بهداشت

هفت‌برکه: معان توسعه وزیر بهداشت در سفر چهار ساعته خود به گراش با حضور جلسه‌ای که تا پس از نیمه شب ادامه داشت با مهمترین درخواست‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان گراش آشنا شد. 

مجوز افزایش تعداد دانشجو با توجه به ظرفیت ایجاد شده توسط خیرین و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دانشکده علوم پزشکی گراش، اتمام ساختمان های نیمه‌کاره آموزشی و آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی، پیگیری مجوز نیرو و دیگر مجوزهای لازم برای استقرار سریع دستگاه رادیوتراپی با توجه به آماده بودن دستگاه و پروژه‌ی در حال تکمیل مرکز رادیوتراپی گراش، مجوز نیرو برای درمانگاه شبانه روزی ارد با توجه به پراکندگی جمعیت و نیز مجوز نیرو و تکمیل تجهیزات چهار خانه‌ی بهداشت که توسط خیرین و دولت به اتمام رسیده است از درخواست های فرماندار گراش از معاون وزیر بود.

بازدید از بخش‌های در دست ساخت بیمارستان

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش دکترسیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، در ساعت پایانی روز‌ سه‌شنبه سوم دی‌ماه از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام و دانشکده علوم پزشکی گراش بازدید کرد.

معاون وزیر بهداشت به همراه مدیران حوزه‌ی معاونت توسعه وزارت بهداشت در خود به استان فارس پس از ورود به گراش، ابتدا از اورژانس، سپس از بخش‌های قدیم و در حال ساخت  NICU ، CCU ،ICU و بخش آنژیوگرافی بازدید و از نزدیک روند توسعه‌ی این فضاها را بررسی کرد.

دکتر تقوی‌نژاد در ادامه‌ی بازدیدهای خود از پروژه‌ی در حال ساخت کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی مولی‌الموحدین و دستگاه رادیوتراپی و محل نصب دستگاه رادیوتراپی  بازدید کرد.

سلامت سهم درخوری در بودجه ندارد

برنامه پایانی دکتر تقوی نژاد و مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی، نشست و جلسه با هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی گراش بود. در این نشست که امام جمعه و فرماندار گراش نیز حضور داشتند، دکتر عبدالهی رییس دانشکده علوم پزشکی گفت: «افتخارِ کار بزرگ خیرین گراش چه در حوزه سلامت و چه در دیگر حوزه ها برای همه است.»

دکتر سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این نشست دو ساعته با بیان اینکه علی رغم توجهاتی که به بخش بهداشت شده است ولی متاسفانه سهم بخش بهداشت از بودجه سلامت “سهم درخوری” نیست گفت: «اگر برنامه وزیر بهداشت مبنی بر تقدم پیشگیری و  بهداشت بر درمان است باید در عمل نمود پیدا کند و ما سعی می کنیم اعتبارات کافی برای این امر در نظر بگیریم.ِ.

وی افزود: «هزینه در بخش بهداشت را  سرمایه می دانیم زیرا سایر هزینه های کمر شکن درمان را کاهش می دهد.»

تقوی نژاد در ادامه افزود: «موفقیت دولت در کاهش پرداختی از جیب مردم چشمگیر است و حدودا ۲۰ درصد فقط در چهار سال گذشته شاهد بودیم که پرداختی از جیب مردم نسبت دوره قبل کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با اعتباراتی که در نظر گرفته ایم این طرح را ادامه بدهیم.»

معاون وزیر بهداشت در پایان،  در خصوص پروژه های مطرح شده در گراش اظهار داشت:«با اعتباراتی که در اختیار است، حتما تا پایان سال تخصیص مناسبی به این پروژه‌ها خواهیم داد و کمک می کنیم هر چه زودتر این مواهب متوجهِ مردم شود.»

وی در خصوص تامین نیروی انسانی, ضمن بیان اینکه در بازدیدهای امروز از شهرستانها مشکل نیروی انسانی بیشتر از مشکلات زیر ساخت هاست گفت:” در خصوص نیروی انسانی نیز آمادگی داریم همکاری کنیم هر چند سیاست های سازمان اداری استخدامی را مد نظر قرار می دهیم ولی باید تامین نیرو بخصوص در بخش آموزش و بهداشت توسط دولت در اولویت باشد.

ِدکتر تقوی نژاد اعلام آمادگی کرد جلسه ای در تهران با حضور رییس دانشکده علوم پزشکی گراش و معاون توسعه این دانشکده به منظور  پیگیری این مطالبات این سفر برگزار گردد.

به ثمر نشستن خدمات خیرین، حق مردم گراش است

در ابتدای جلسه اصغرفرودی فرماندار گراش ضمن اشاره به دست آورد خوب دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت گفت: “کار دولت در حوزه نظام سلامت حقیقتا کار بسیار بزرگی است که مردم از سود و نفع و شیرینی آن استفاده می کنند.»

فرودی با برشمردن خواسته‌های بهداشت و درمان شهرستان گراش گفت: «هر کجا مردم و دولت دست به دست هم داده اند شاهد پیشرفت های مثال زدنی بودیم که نمونه ی بارز آن در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان گراش است که باعث افتخار برای جنوب کشور است و امروز ما بحث قطب درمان منطقه جنوب را مطرح می‌کنیم.»

حجه الاسلام بخشایش پور امام جمعه گراش نیز ضمن قدردانی از حضور معاون توسعه و مدیران این حوزه در گراش ، گفت: «گراش یک مردم “فرا ملی” دارد و نقش این مردم از دوران دفاع مقدس تا کنون نقش بسیار برجسته ای است.»

امام جمعه گراش در ادامه گفت:  «حق مردم گراش است که با وجود خیرین بزگوار که با زحمت های زیاد در این شهرستان کارهای خیر انجام داده اند ، به ثمر نشستن این خدمات را ببینند و از مهمترین کارها برای به ثمر نشستن این خدمات اختصاص نیروی انسانی به شهرستان برای استفاده از امکانات حاضر است.»

در این نشست که تا پس از نیمه شب ادامه داشت، معاونین دانشکده علوم پزشکی گراش به تفکیک مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

15 نظر

  1. این همه وقت جلسه گذاشتین بعد آخرش میگین مجوز گرفتن دانشجو بابا دانشجو بخوره تو سرتون مجوز افزایش گرفتن دکترمتخصص بگیر چقد انسان تواین بیمارستان تلف شده به خاطر ندانم کاری دانشجو بیمارستان به این عظمت ساعت ۱۰شب مریض بشی هیچ کس اونجا نیست یه عده دانشجو نشستن فقط باموبایلشون ور میرن که وقتشون تمام بشه بعدشم الفرار یعنی بیمارستان بی درپیکر بیمارستان گراش حیف این همه هزینه خیرین میکنن برا بیمارستان یک درصد هم به درد مردم نمیخورن این مدیران فعلی بیمارستان شده فقط قومیتی

    1. دانشجوی بالینی و کارآموز ساعت ١٠ شب؟؟؟؟!!!!!! یه کم انصاف هم بد نیست. لطف بفرمایید مستند تعداد موارد مرگ و میر و عارضه که ناشی از خطای استاد و دانشجو بوده رو ارائه بدید تا ما هم احتیاط کنیم! علی آقا توی ایران هیچ محدودیت چه از لحاظ سن و … برای ادامه تحصیل یا تغییر رشته وجود نداره. پیشنهاد میکنم جنابعالی و تنی چند از بستگان آستین همت بالا بزنید و درس بخونید و پزشک و متخصص بشید و بیایید این بیمارستان رو که میگید بی در و پیکر هست رو سر و سامون بدید و بداد مردم برسید. خدا خیرتون بده

  2. جناب علی
    این دانشجویان برای کارهای بالینی مجوز نمیگیرن، بلکه بیشتر برای کارهای پذیرشی و بیمه مورد نیاز بیمارستان است،،،
    اگر احیانأ دانشجویی رو دیدین که داره کارهای بالینی انجام میده، قطعا توی ساعت کارآموزی هست و قطعأ مربی بالای سرشه،،،
    اینجا هیچ وقت دانشجو،بدون حضور مربی و راهنمایی اون کارهای بالینی انجام نمیده،،،نگران نباشین و اینقدر قضیه رو پیچیده نکنین،،،شاید شما پرسنل طرحی رو با دانشجو اشتباه گرفتین

  3. سلام واالله ما که از این درخواست ها و قول مساعد دادن ها و بازدید ها دل خوشی نداریم میان نگاهی میکنن چندتا وعده سر خرمن میدن و میرن به امید خدا چندین ساله مجوز شبانه روزی درمانگاه ارد صادر شده ولی هنوز عملی نشده تا ساعت ده شب دکتر داریم بعدش بصورت انکال داره اداره میشه بعد ساعت ده به بعد یه نگهبان با یه پرستار هستن وقتی چیزی میگی اقایون میگن ارد شبانه روزیه و پیگیر هستیم نیرو بگیریم اینها همش سر مردم شیره مالیدنه اونوقت نامه زدن برا بیمارستان اوز و گراش که مریض ارد برا پزشک عمومی بیمه قبول نکنید ما شبانه روزی پزشک در ارد داریم ولی در عمل باید بری اول به نگهبان توضیح بدی بعد پرستار میاد باید به اونم توضیح بدی بعد اون زنگ میزنه برا پزشک درمانگاه اونم نصف شب خوابه بیدار بشه اماده بشه بیاد دیگه که متاسفانه مریض تبدیل به میت شده و جواب نکیر و منکر هم داده اینم از درمانگاه شبانه روزی ما بابا تا کی سر مردم شیره میمالید درمانگاه شبانه روزی یعنی پزشک باید ۲۴ساعته تو درمانگاه حضور داشته باشه دیگه انکال و غیره نشد شبانه روزی

  4. در جواب همشهری حالا اینجا دارن انجام میدن هیچ کس هم بالا سرشون نیست فقط باجون مردم دارن بازی میکنن دانشجو تقصیری نداره اون مدیر ورئیس بی لیاقت تقصیر داره

  5. با سلام
    خوشم میاد از فرماندار که هی دولت بی تدبیر و نا امید رو میچپونه به همت خیرین عزیز شهر
    اخه فرماندار عزیز این دولت توو گراش چه خدمات بهداشتی انجام داده چند وقته که مردم ارد داد میزنند درمانگاه شبانه روزی پس کو خدمات دولتی؟

  6. با سلام. چرا هیچ تقاضا و صحبتی در خصوص مشکلات درمانگاه فداغ مثل کمبود پرسنل و پزشک و امکانات نکردین و همچنین تقاضای شبانه روزی شدن درمانگاه فداغ نکردین با اینکه ۱۲ روستا تحت پوشش داره.

  7. درجواب شهروند یک بیمارستان اگه بی در پیکر نبود قومیتی نمیشد دومن اگه مثل شما درس میخوندم که هیچی حالیم نباشه همین که نخوندم پشیمان نیستم سوم شما که درس میخونید درآخر یه خانواده به خاطر شما وهمین دکتری که بالا سرته داغ دار میکنیددرس نخونی بهتره چهارم هر وقت مستند خاستی که به خاطر همین سهل انگاری کارآموز ودکتر خانواده داغ دار شده آدرس بده تا برات ارسال کنم ببنم میتونی پیگیری کنی آخرشم یه ماده وتبصره میارن وسط ماس مالی میکنن تمام میشه میره فقط میمونه اون خانواده داغ دار

    1. علی آقا اگر طبق فرمایش خودت حتی با درس خوندن هم چیزی حالیت نمیشه مثل ما، که نباید به خودتون اجازه اظهار نظر ندانسته و از روی جهل و نفهمی بدید. اگه با درس خوندن یه چیزی حالیتون میشه که غیرت کنید و همت به خرج بدید و درس بخونید و به مردم خدمت کنید. نیاز به آدرس شخصی هم برای ارائه مستندات نیست. اگر واقعی باشه بهترین جا همین گریشنا هست که اطلاع رسانی کنید و مسئولین بیمارستان هم باید پاسخگو باشن.

    2. علی آقا بی زحمت منطقی باشید!!
      هر آدم کم سوادی هم می دونه که در هر موسسه ای شبیه به دانشکده علوم پزشکی گراش تشکیلاتی داره به نام بازرسی و حراست که کار اونها پیگیری مشکلات افرادی شبیه حضرتعالی هستش. بی زحمت هر مدرکی داری بده به بازرسی اگه خودت هم حساس می کنی ماس مالی می کنن یه مشاور حقوقی و یا یه وکیل بگیرید تا اونها نتونن از زیر بار مسئولیت شون شونه خالی کنن.
      و این را هم بدون تو این فضا آزادی هر نوع تخریبی را انجام بدی ولی قیامتی هم است که باید پاسخگو تک تک این حرفهای که زدی باشی.
      والسلام

  8. دم مطلع گرم
    اینجا توو بندرعباس چندنفری که به بیمارستان گراش رفته بودن همه تعریف میکردند و راضی بودند

  9. گریشنای عزیز مهمتر از درخواست نیرو حفظ نیروی کارآمد و کاربلد هست
    خواهشا پیگیری کنید چرا انقدر پرستار و پزشکای خوب از گراش رفتند
    و چگونه است که پرستارایی که ما میبینیم و لمس میکنیم که واقعا کار میکنن هیچوقت پرستار نمونه نمیشن و همیشه آنهایی نمونه ان که بر صندلی جلوس کرده اند و با تبختر پاسخ می دهند
    واقعا ملاک این انتخاب ها چیست که رضایت ارباب رجوع هیچ نقشی در آن ندارد

  10. اقا سعید ناراحت نباش به شایسته بودن نیس نوبتیه😅 فرقی نمیکنه و جدیدا یه ملاکای مسخره ای هس برای نمونه که شاخ درمیاری- چراتفرقه اندازی همشهریان یعنی چی نمونه های گراشی کنارهم وبالاس و غیر گراشی پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top