بستن

مجوز چهارمین جشنواره هنرجویان موسیقی گراش صادر شد

هفت‌برکه – گریشنا: بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، مجوز برگزاری چهارمین جشنواره هنرجویان موسیقی گراش برای ۵ و ۶ دی‌ماه صادر شد.

در حالی که انجمن موسیقی گراش پیگیر برگزاری چهارمین جشنواره هنرجویان موسیقی بود، انتشار یک طومار از سوی ۲۴ کانون فرهنگی، مذهبی و بسیج موضوع اجرای کنسرت و برنامه‌های موسیقی در گراش را یک بار دیگر با چالش روبه‌رو کرد. هر چند در نهایت روز یکشنبه مجوز این برنامه موسیقی صادر شد و این برنامه پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ ساعت هفت و نیم شب در سالن شوری برگزار می‌شود.

 

امام جمعه: مسئولان شهرستان حد و مرز موسیقی را مشخص خواهند کرد

در حالی که قرار بود جشنواره موسیقی در هفته آخر آذرماه برگزار شود، با یک هفته تاخیر مجوز این برنامه از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. یکی از دلایل تاخیر، نظر امام جمعه گراش بود. حجت الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور در یک گروه واتساپی در مورد این موضوع نوشت: «بارها به ارشاد عرض کردم خوانندگان بی حاشیه را دعوت کنید که باز توجه نشد ، ضمنا گروه آقای امانی اشتباهاتی هم داشتند که تذکر داده شد و گفتند غیر عمد بوده و پذیرفته هم شد، چندروز قبل که آقای امانی تماس گرفتند عرض کردم که برنامه رابه تأخیر بندازید تا در جلسه ای مسئولان شهرستان تصمیم بگیرند و حد و مرز را مشخص کنند.»

امام جمعه گراش تاکید کرد: «باضرس قاطع عرض می کنم که هیچ مسئولی توی این شهرستان هدفش نادیده گرفتن جوانان اهل هنر نیست، البته باید بپذیریم که راه هنر را از کنسرت باید جدا بکنیم.»

عباس امانی، رییس انجمن موسیقی گراش، در مورد برگزاری جشنواره هنرجویان موسیقی گفت: «این برنامه یک کنسرت نیست. انجمن‌ موسیقی برای تشویق هنرجویان و با حضور خانواده آنها، هر شش ماه یک جشنواره موسیقی برگزار می‌کند. در برنامه‌های گذشته هم مخاطبان اصلی ما خانواده‌ها بوده‌اند و این برنامه در فضای فرهنگی و مناسبی برگزار شد.»

آیا در کنسرت ماکان‌بند حدود اسلامی رعایت نشد؟

به نظر می‌رسید بیشتر انتقادهای مطرح شده از سوی نهادهای مذهبی و انقلابی گراش مربوط به کنسرت ماه گذشته ماکان‌بند بود. البته مساله برگزاری کنسرت در گراش پیش از آن نیز در گراش چالش برانگیز بود. (اخبار مربوط به کنسرت‌ در گریشنا) امام جمعه گراش در مورد طومار ۲۹ آذر به گریشنا گفت: «حقیر ضمن تایید بیانیه‌ای که جمعی از جوانان نوشتند و ضمن تشکر از احساس مسئولیت نهادهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان که مسائل را دقیق رصد می‌کنند، معروض می‌دارم و معتقدم که هیچگاه دین اسلام به ما نمی‌گوید که چون اکثر قریب به اتفاق مردم گراش رغبتی به کنسرت‌ها ندارند، ما هم دیگران را محروم کنیم! و توقعی که ما برای مثلا طلاب علوم دینی و بسیجیان می‌دانیم را برای سایر جوانان نمی‌دانیم. هفته‌ی گذشته خدمت آقای آیینه‌افروز عرض کردم که جرم آقای امانی و دوستانش چی هست که شما از بیرون افرادی رو دعوت می‌کنید که سوابق خوبی نداشتند، حدود اسلامی در آنها رعایت نشد؟»

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معتقد است که کنسرت ماکان‌بند با طی شدن روال قانونی برگزار شده است: «گروه ماکان‌بند در شهرستان‌های مختلف استان فارس بدون مشکلی اجرا داشت. بعد از صدور مجوز از سوی اداره کل فارس، مجوز سالن و اجرا در گراش صادر شد و اتفاقا از سوی نماینده امام جمعه دو اثر پیش از اجرا حذف شد. در زمان اجرا هم مورد خاصی بر خلاف شئون وجود نداشت.»

متن بیانیه: اداره فرهنگ و ارشاد گراش به اسم هنر علناً سعی در دین‌زدایی دارد

بیانیه ۱۲ مرکز فرهنگی-مذهبی و ۱۲ پایگاه و مرکز بسیج در نمازجمعه ۲۸ آذرماه خوانده شد. در این بیانیه آمده است:

«میل به لذت‌طلبی در نهاد آدمی قرار داده شده است. مومنین و متدینین طبق احکام شرع مقدس هیچ‌گاه مخالف نشاط و شادی مردم نبوده و نیستند، متاسفانه مغرضان و برخی ساده‌اندیشان مخالفت با منکرات و معاصی را مخالفت با شادی مردم می‌نامند.

حقیقت انقلاب اسلامی، حرکتی به سمت احیای مجدد معنویت و گرایش به سوی خدای متعال و احیای ادیان توحیدی است، طبیعتا پرچم‌داران تمدن مادی در جهان، متوجه شدند که رشد و تبلور معنویت، با این سطح از گرایش در دنیا، به کاهش قدرت آن‌ها ختم می‌شود و بلکه ممکن است، در یک شیب تاریخی به تغییر ساختار کلی معادله قدرت در جهات ختم شود، بنابراین نسبت به انقلاب اسلامی دشمنی نشان می‌دهند و از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین معادلات خود را برای منحل کردن این حرکت جدید، در درون برنامه‌ریزی‌های خود به کار می‌بندند.

مع‌الاسف بسیاری از مطالبات مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی از جمله «مقابله با ولنگاری فرهنگی» و «مبارزه نفوذ فرهنگی» و «توجه به جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن» با بی‌اعتنایی برخی مسئولین به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شده است که تکرار این قبیل برنامه‌ها علاوه بر این که ناراحتی و نگرانی مومنان از جمله خانواده‌‌های معظم شهدا و ایثارگران را به همراه دارد، احتمال تعمدی بودن آن را نیز تقویت می‌کند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش یکی از دستگاه‌های فرهنگی مهم بوده که نه تنها نقشی در ترویج شعائر الهی و تقویت مساجد ندارد، بلکه به اسم هنر با توسعه کنسرت به سبک غرب و همراه با حرکات نابه‌هنجار علنا سعی در دین‌زدایی می‌کند که همین امر نشانگر ولنگاری فرهنگی محض است لذا ما مجموعه‌ای انقلابی و دینی شهرستان ضمن محکومیت این رویه‌ی نادرست از مسئولان استانی و به ویژه شهرستان(شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین شهرستان) تقاضای برخورد با این هنجار‌شکنی را داریم.»

۱- حوزه‌ی علمیه‌ی باقرالعلوم (علیه‌ السلام) ۲- حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله علیها) ۳- حوزه علمیه قرآن محور ۴- کانون فرهنگی هنری محبان اهل‌بیت علیهم السلام ۵- پایگاه بسیج انصارالمهدی ۶- پایگاه مقاومت عاشورا ۷- پایگاه مقاومت علی‌ابن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) ۸- کانون فرهنگی هنری امام رضا(علیه‌السلام) ۹- کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (علیهم السلام) ۱۰- هیات محبان اهل‌بیت(علیهم السلام) ۱۱- کانون فرهنگی هنری شهید شهریاری ۱۲- مجتمع فرهنگی مذهبی بیت‌الزهرا(سلامالله علیها) ۱۳- پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان(عج) ۱۴- کانون فرهنگی هنری شهید احمد ایزدی ۱۵- بسیج دانشجویی ۱۶- بسیج دانش‌آموزی ۱۷- پایگاه بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا(سلام الله علیها) ۱۸- پایگاه بسیج خواهران فاطمیه ۱۹- کمیته خادم الشهدا ۲۰- کانون بسیج مداحان ۲۱- کانون مداحان و شاعران آئینی ۲۲- شورای هئیات مذهبی گراش ۲۳- بسیج کارمندی و اصناف ۲۴- بسیج پیشکسوتان

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. چرا بیانیه را به پای جوانان می نویسید!؟
    همه می دانند که متن آن را یک نفر تهیه کرده و بسیاری از عناوین بکار برده شده یا بدون هماهنگی و یا با فریب استفاده شده…

  2. معتقدم که هیچگاه دین اسلام به ما نمی گوید که چون اکثر قریب به اتفاق مردم گراش رغبتی به کنسرت ها ندارند ما هم دیگران را محروم کنیم!

    واقعا امام جمعه گراش فکر میکنن بیشتر گراش مخالف کنسرت هستن؟ یا چشماشون رو بستن و یا این امارو از آشناهای خودشون میگیرن!!!

  3. با این نوع رفتار غیرمنطقی متولیان مذهبی در شهر شاهد روند چشمگیر دین گریزی در شهر هستیم، شهر فقط پوسته‌ای مذهبی به خود دارد […] شاید با زور و ارعاب و قدرت بشود جلو بعضی چیزها را گرفت اما جلو افکار مثل سابق نمی شود گرفت چون در عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات هستیم و مثل سابق دیگر نیست که فقط از طریق صدا و سیما یک سری تفکرات به مردم تحمیل می شد؛ الان چندین رسانه جمعی و مجازی وجود دارد که یک جوان قطعا خودش به دنبال پیدا کردن حقیقت می رود.
    باز هم تاکید می کنم به تمام برادران بزرگوار دینی خودم، دوره ارعاب و تحمیل گذشته است تا دیر نشده دل جوانان شهر را به دست بیاورید تا این موج نفرت از مذهب و متولیان زدوده شود و آشتی و صلح برقرار گردد.

  4. امار شرکت کنندگان در نماز جمعه شهرولایی گراش بیانگر میزان موفقیت این موسسات به اصطلاح انسان ساز واین بندو بساط هاهست ….والسلام

  5. باسلام خدمت امام جمعه محترم شما بر چه اساسی میگویید جوانان رغبتی برای کنسرت ندارند. نه جوانان سعادت میشوند نه شما امام جمعه محبوبی در بین جوانان شناخته میشوید همانطور که ک اغلب جوانان مشهد از امام جمعه گله دارند ولی انجا مشهد است و حرم امام رضا و اینجا گراش و نکته ای ک باید عرض شود لار و اوز هم کنسرت برگزار میشود ولی چرا ان جا هیچ بیانیه ای صادر نمیشود ایا انجا هم کانون مذهبی وجود ندارد ایا پایگاه وجود ندارد لطفااا کاری نکنید ک ادم از گراشی بودنش پشیمان بشود بگزارید گراش کمی نفس بکشد. در مورد ماکان بند هم اگه مورد غیر ارزش های دینی وجود داشت باید کل کنسرت های این گونه اجرا ها در سراسر کشور لغو بشود ولی خب اینجا بقول دوست عزیز فقط پوسته ای از مذهبی رو داره

  6. از زمان انقلاب تا امروز
    فساد کمتر شده یا بیشتر؟
    حجاب بهتر شده یا بدتر؟
    آمار خرید و فروش مشروب
    فقر …
    همش با نام دین …
    حکومت ما در عرض ۴۰ سال خیلی خطاها با نام دین انجام داد و به اسلام ضربه زد
    ما با این حکومت روز به روز از دین فاصله می گیریم
    با تشکر

  7. آخرین وصیت امام حسین(ع) چه بود؟
    امام حسین فرمود: ای فرزندم از ظلم به کسی که در برابر تو هیچ
    یاری کننده ای به جز خدا ندارد برحذر باش.
    امام صادق(ع):هرگاه مومن به برادر خود تهمت بزند ایمان در قلب او آب می شود همچنان که نمک در آب حل می شود.

  8. یکی از آموزه های مهم تربیتی که مورد تاکید دین اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره هیچ فرد یا اتفاقی است این موضوع آنقدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگترین گناهان محسوب می شود و از طرف خدا وعده عذاب الیم داده شده است.
    پیامبر اکرم(ص)درباره اهمیت این موضوع می فرماید:همه چیز مسلمان از مال و آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است.هرگاه مومنی برادر دینی خود را متهم نماید ایمان او آب می شود و از بین می رود همانطور که نمک در آب حل می شود و از بین می رود. و نیز پیامبر فرمود:وقتی پروردگارم مرا بالا برد(در معراج)به قومی گذشتم که ناخنهای مسین داشتند و صورت و سینه ی خویش را می خراشیدند گفتم:ای جبرئیل اینها چه کسانی هستند؟گفت:اینان آن کسانی هستند که گوشت مردم خورند و از عرض و آبروی مردم سخن کنند.
    عمری پای منبرها نشستیم وگفتند:الغیبه اشدَ من الزَنا.
    گفتند:تهمت و آبروریزی از گناهان کبیره و نابخشودنی است چون آبروی ریخته شده برنمی گردد.آهای مسلمانان و به اصطلاح مومنین!
    لم تقولون مالا تفعلون؟؟!!چرا می گویید آنچه را که خود به آن عمل نمی کنید؟؟!! چرا یک عمر ما را نصیحت کردید ولی خودتان به آن عمل نمی کنید؟؟!!!!چرا چیزی را که با چشمان خود ندیده اید را تایید و امضاء می کنید؟؟!! چه کسانی به مریم مقدس(ع) تهمت ناروا زدند؟
    چه کسانی به علی(ع) تهمت زدند که علی نماز نمی خواند؟؟
    چه کسانی به حسن(ع) تهمت زدند که شجاعت رویارویی با معاویه ندارد و از در صلح وارد شده است؟؟!! چه کسانی به حسین(ع) تهمت قدرت طلبی و خروج از دین زدند؟؟!! پس وای بر مسلمانانی که با نام دین دین زدایی می کنند!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top