بستن

کاظم رحیمی‌نژاد اگر رد صلاحیت شود از نامزد دیگری حمایت نمی‌کند

هفت‌برکه – گریشنا: کاظم رحیمی‌نژاد با همراهی حدود ۳۰ نفر از حامیان و اعضای تشکل لارستان بیدار برای نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

رحیمی‌نژاد صبح دوشنبه ۱۱ آذرماه برای ثبت‌نام به فرمانداری لارستان مراجعه کرد. او چهارمین ثبت‌نامی انتخابات در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز بود. 

دکتر رحیمی‌نژاد دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان فارس و مدیر گروه زبان و ادبیات این دانشگاه است. رحیمی‌نژاد از فعالان اجتماعی سیاسی سال‌های اخیر لارستان است و مدیریت تشکل لارستان بیدار را بر عهده دارد. رحیمی‌نژاد در زمینه مطبوعاتی با نشریه صحبت‌نو شناخته شد او مدتی نشریه بشارت‌نو را منتشر کرد و در حال حاضر مدیر پایگاه خبری صحبت‌نیوز لارستان است.

اگر شورای نگهبان تایید نکند، از نامزد دیگری حمایت نمی‌کنیم

رحیمی‌نژاد دوره قبل نیز وارد انتخابات شد (خبر در گریشنا) و بعد از عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان، از اسعد زاهدی حمایت کرد. رحیمی‌نژاد در مورد این دوره به گریشنا گفته بود: «وظیفه ما این است که برای پیش‌برد اهداف جامعه تلاش کنیم. شورای نگهبان هم وظیفه ذاتی خودش را دارد بررسی می‌کنند و هر تصمیمی گرفته شود، تابع خواهیم بود. اگر اجازه ورود بدهند که انجام می‌دهیم و اگر ندهند از عهده ما ساقط می‌شود و به سراغ شغل دانشگاهی خودمان می‌رویم و از کاندیدای دیگری حمایت نمی‌کنیم. تجربه ملی و منطقه‌ای و واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد حمایت از یک کاندیدا منجر به پیش‌برد اهداف حداقلی هم نمی‌شود.»

مدیر مسئول سایت صحبت‌نیوز که از چهره‌های سیاسی شناخته اصلاح‌طلب است، در مورد گرایش سیاسی خود گفت: «فکر می‌کنم این دوره خواسته‌های مردم حول محور مطالبات منطقه‌ای و محله ای است و مردم به کاندیداها از این نظر توجه می‌کنند. گرایش سیاسی من و نوع تفکر من کاملا مشخص است اما آن چیزی که مردم به خاطر آن وکالت می‌دهند، پیش‌برد مسائل سیاسی و جناحی نیست، بلکه پیش‌برد مسائل منطقه در هر چهار شهرستان است.»

رحیمی‌نژاد در روز ثبت نام نیز به این پرسش پاسخ داد: «وابستگی حزبی به هیچ جناحی ندارم ولی همه می‌دانند مواضع سیاسی من چه است. من وکالت می‌گیرم برای انجام مطالب‌شان نه اعمال مواضع سیاسی خودم. شاید بعضی از کاندیداها به دنبال منافع جناحی و باندی خودشان باشند بنده هیچ وقت مواضع سیاسی را بر منافع منطقه ترجیح نمی‌دهم.»

پیگیری مردم برای جاده لار – جهرم را مدیریت کردم

رحیمی‌نژاد در روز ثبت‌نام در مورد دلیل ثبت‌نام خود گفت: «هدف اصلی حضور بنده و همفکرانم که جمع کثیری هستند، ایجاد اتحاد در کل منطقه لارستان، خنج، گراش و اوز و همگرایی بیشتر و حذف خط و خطوط ناخواسته است. سازماندهی نیروهای همه مناطق با هدف توسعه این منطقه بزرگ است.»

رحیمی‌نژاد در مورد برنامه‌های خود گفت: «سوابق ما نشان می‌دهد که چه برنامه‌ای داریم. در حال حاضر منطقه لارستان با کمبودهای جدی ذر خصوص حوزه راه، بهداشت و أموزش روبه‌رو است. در این چند ماه کشته‌های زیادی در جاده لار-جهرم داشتیم که با پیگیری من و همفکرانم مصوبه آسفالت باند دوم لار – جهرم اخذ شده است. این را نمی‌توان انکار کرد که پیگیری مردمی باعث مصوبه شده است صرف برگزاری یک جلسه با وزیر باعث اتفاقی در عمل نمی‌شود. تا اینجا هم پیگیری مردمی بوده است و بنده هم مدیریت کرده‌ام. با توجه به سمت دانشگاهی‌ام در حوزه آموزش می‌توانم مفید باشم که ما متاسفانه شاهد تعطیلی دانشگاه علمی و کاربردی هستیم که تشکل لارستان بیدار در این مورد به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.»

اولویت رحیمی‌نژاد برای حضور در مجلس، کمیسیون عمران و بعد آموزش است. 

استفاده از نیروهای همه مناطق

رحیمی‌نژاد با شعار «پیشرفت لارستان بزرگ، با نیروهای همه مناطق» وارد می‌شود. او در بررسی کارنامه نماینده فعلی مجلس ضمن احترام به جمشید جعفرپور گفت: «عدم استفاده از نیروهای همه مناطق، همه افکار و همه سلایق ضعف اصلی است. محدود کردن نیروهای منطقه به عده‌ای خاص که ضرر آن به کل منطقه می‌رسد. نه این که بخواهم ایشان را نقد کنم برنامه من سازماندهی نیروهای همه منطقه است و طبیعتا راه من از راه نماینده فعلی جدا است.»

نظر رحیمی‌نژاد در مورد عملکرد مجلس دهم مثبت نیست:‌ «وظیفه اصلی نمایندگان قانون‌گذاری و نظات است ولی مجلس به ویژه در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده است. مجلس نه تنها در این چند روز، بلکه مجلس در ده سال اخیر ضعیف عمل کرده است. مصوبه داشتیم که قیمت سوخت باید سالانه افزایش پیدا کند اگر دولت اجرا نمی‌کرد مجلس باید دولت را ملزم می‌کرد. اما مجلس از قدرت خودش و وظیفه نظارتی‌اش هم استفاده نکرد. اعتراض حق مردم است و مسئولین ضمن این که به این حق اشاره کرده‌اند، نگفتند که پاسخ آن‌ها به اعتراض چه است؟ تخریب اموال عمومی از سوی همه محکوم شده است و من هم محکوم می‌کنم ولی جواب مسئولین چه است؟»

رحیمی‌نژاد در مورد سوال استان لارستان گفت: «با اتحاد، همگرایی و برنامه‌ریزی می‌توان به آن رسید.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. همین امروز و فرداست که سیل خواب دیدن ها و رویاهای صادقه که عموما دم صبح و بهنگام طلوع فجر و اذان صبح هست در دفاع از بروجردی و یا توصیه فلان اقا یا اهدا سیب توسط یک سبزپوش به اقا علا و یا ورود اقا علا به یک جمع و درخشش یک نور از آسمان یا نگرانی اقای فلان و بهمان برای اقای بروجردی و یک دفعه لبخند و… ازین قبیل حرفهای صد من یک غازی بگوشمان خواهد رسید.

    لذا تعجب نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top